Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3758688 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

TLantos

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 216
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12510 Dátum: 2017.01.09 13:32:50 »
Ja, amugy EGR volt.

dobó

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12511 Dátum: 2017.01.09 16:48:13 »
Szerencséd volt :-D
Nem i
ijesztgetésnek szántam amit írtam a drága főnökünk ránkválalt párszor egy egy 20 perces melót és csúnya szopás lett a vége nem egyszer.
Az 3. eset után úgy vállalta a melót hogy tájékoztatta a tulajt hogy ha szakad a gyertya akkor erre számítson.
A környékbeli műhelyek hozzánk jártak megcsodálni a bekokszosodott gyertyák kiszedési procedúráját.

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:hideg hiba
« Válasz #12512 Dátum: 2017.01.09 20:02:25 »
Sziasztok lenne egy problémám amivel régen küzdök. Toyota Avensis 2002, 1.6 benzines, 6 éve megvan. Idén elkezdte, hogy hideg időben olyan, mintha beragadna a gázpedál: nyomom, láb levesz, és tovább adja a gázt. Ha váltok, a fordulatszám felmegy 4-5000-ig. Ha felmelegszik a motor, minden szép és jó. Meleg időben nem csinálja, csak kb -2 alatt. Pillangószelep működik. Páran megnézték már, mindenki csak találomra tudna kicserélni elég drága alkatrészeket. Volt valakinek hasonló problémája? Autóvillamossággal foglalkozó szerelő Bp-es tudtok ajánlani?  :helpsmilie:
Próbáltam a ToyoDIY.com -on megnézni, hogy az autód mech. vagy elektromos gázpedálos. Nem biztos, hogy jó eredményre jutottam, de úgy látom, hogy mechanikus. Ebben  az esetben valahol víz van  a mechanikában, amit ki kell űzni. Pl. a mechanika nem megy valahol bowdenben? Ez  a beragadás hidegben elektromos holminál -ami melegre meggyógyul- szintén csak a hidegtől megfagyó víz, vagy nagyon besűrűsödött kenőanyag miatt lehet. Takarítás az egész nyomvonalon. Ilyen időigényes, pepecs, kitartást igénylő munkát csak magadtól várhatsz, más cserélgetni fog.
Avensis 1.8 / 2007

TomiFilth

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 138
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12513 Dátum: 2017.01.09 20:28:51 »
Szia,

köszi az infót! Ma voltam vele toyota szakszervízben, a diagnosztika során a lambdaszondák tették a dolgukat, a görbék szabályosak voltak. A szerelő mondta, hogy biztosan a katalizátor - még az olajfogyasztást kérdezte, de megvétel óta kb. 2000 km-t mentem a kocsival és a nívón nem látszik, hogy fogyott volna az olajból(Castrol 5w-30), amit a vásárlást követően sok egyéb mással együtt azonnal cseréltettem megbízható, barát szerelővel. A szervízben el volt tárolva a P0430-as hiba is (mindkettő kat.műk. küszöbért. alatt)  Főképp városban használom, de az elmúlt 2000 km fele országúton ment bele. Mondjuk a kipufogó vége egy picit kormos. Még egy észrevétel: jól működő katalizátornál jellegzetes szaga van a kipufogógáznak, engem egy kicsit a szénfüst szagára emlékeztet - na ennél soha nem éreztem ezt a szagot, ellenben a Corollámnál igen, főleg egy pl. 100 km-es országúti egyenletes szakasz után. Katalizátor tisztítás, Spuri vagy egyéb adalék csak parasztvakítás?

Sikerült megtalálni a hiba okát, mi okozta a P0420 és P0430-as hibakódot?

Nekem is előjött ma délután a P0430... Torque progival ezeket a képernyőképeket tudtam itthon megcsinálni, amiket lent csatoltam.


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12514 Dátum: 2017.01.10 19:07:56 »
Sikerült megtalálni a hiba okát, mi okozta a P0420 és P0430-as hibakódot?

Nekem
is előjött ma délután a P0430... Torque progival ezeket a képernyőképeket tudtam itthon megcsinálni, amiket lent csatoltam.

Nekem is p0420 kód jön elő időnként. Legfőképp akkor ha meghajtom, illetve kb 250km megtétele után a törléstől. Tekintve, hogy az emissziós értékei jók, a katalizátor nem zörög, így én is amellett döntöttem, amit itt a fórumon rezsofridrich mutatott be egy videóból. A 2. lambda vezetékeibe kell beaplikálni egy ellenállást és egy kondit. Ez elvileg azért jobb mint a kiemelő, mert a kiemelő lényegében kiveszi a szondát a mérésből, az elektronikus megoldásnál viszont mér a szonda, csak a kondi kiegyenlíti/kisimítja az egyébként igen fluktuáló szonda jelet. Ezáltal az ECU azt hiszi, hogy minden ok, megy a katalizátor 100%-al. Amúgy sokat filóztam, hogy mi legyen, mert egy új katalizátort egy 100-asért tudok szállítással németből (Bosal), de ha meg is veszem és netán pár tízezer km után a már korosabb autóm azt is elküldi boldogabb mezőkre, vagyis lecsökken annak is a hatásfoka, akkor megint ott vagyok ahol most és kidobtam egy 100-ast.. Szóval a megoldás hogy mérni kell emissziót, és ha az jó, akkor mehet be a szonda jelének elektronikus módosítása, ami kb alkatrész szinten 200 Ft körül van max. Na meg a beépítés ha mem maga csinálja az ember.

Erről jut eszembe, van esetleg Bp-n valaki akinek van aknája, lehetőleg melegebb helyen, és vállalna egy ilyen elektronika beforrasztást? Sajnos a kinti akna.most olyan mint a lövészárok az orosz télben..nem épp forrasztás barát..



Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12515 Dátum: 2017.01.10 20:19:31 »
Alap integráló áramkör? Nem rossz ötlet. Lehet egy sima kondi is elég lenne nem? Az is simít, ha csak az a gond. Az ellenállás viszont lejjebb viszi a kimeneti feszültséget is. De ha bevált a kapcsolás, akkor jó :)

TtkRN2


mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12516 Dátum: 2017.01.10 22:05:39 »
Alap integráló áramkör? Nem rossz ötlet. Lehet egy sima kondi is elég lenne nem? Az is simít, ha csak az a gond. Az ellenállás viszont lejjebb viszi a kimeneti feszültséget is. De ha bevált a kapcsolás, akkor jó :)

TtkRN2

Priviben itt egyeztettem az említett fórumtárssal. Neki, és még néhány itteni visszajelzés alapján másoknak is bevált.

Egyébként most kérdeztem rá a ToyoTeam Garage -nál, hogy meg tudják-e ezt csinálni. Azt mondták ismerik ezt a javítást, és van is hozzá mindenük. Az áron viszont kicsit lepadlóztam, mert 15 ezer + áfa árat írtak a forrasztás plusz munkadíjra...
Lényegében ha szépen zsugorcsövel lezárva (nem csak szigetelőszalaggal!!) megcsinálják, hát egye fene, mert gondolom kiveszik a lambdát is hozzá, és kinn forrasztják, nem az autó alatt bűvészkednek, szóval talán magyarázható az ár, de vagy én maradtam le a szervíz árakkal, vagy ez egy igencsak drága ajánlat egy vezetékbe beforrasztásra. Mondjuk Bp-n ilyenkor a mínuszokban ki a fenét találnék aki szépen dolgozik, és még aknája is van ehhez..mert ugye az alkatrész az nem kérdés hozzá..azt be tudom szerezni.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

rbsat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 226
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12517 Dátum: 2017.01.10 22:38:49 »
Ezt az integrátort (aluláteresztő szűrő) beépíteni azért nem félóra, pláne, ha a szondát ki kell imádkozni. Számolj kb. 7-8 ezer rezsi óradíjjal. Persze a szondát nem veszik ki, hanem elvágják a drótot és víz és rázásmentesen beépítik. Sok idő. Az ellenállás úgy van megválasztva, hogy az ECU bemenő impedanciája sokkal nagyobb, igy a beépített R nem sokat szól bele. Amit cam aro írt, szívleld meg.
Avensis 1.8 / 2007

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12518 Dátum: 2017.01.10 23:09:03 »
Ezt az integrátort (aluláteresztő szűrő) beépíteni azért nem félóra, pláne, ha a szondát ki kell imádkozni. Számolj kb. 7-8 ezer rezsi óradíjjal. Persze a szondát nem veszik ki, hanem elvágják a drótot és víz és rázásmentesen beépítik. Sok idő. Az ellenállás úgy van megválasztva, hogy az ECU bemenő impedanciája sokkal nagyobb, igy a beépített R nem sokat szól bele. Amit cam aro írt, szívleld meg.

Na ez az, hogy kiveszik-e a szondát. Mert ha nem, csak sima két vezeték vágás, meg rá a zsugorcső, majd forrasztás, szigetelés, akkor azt egy jó aknában, ha hozzáférhető helyen van a szonda, akkor 15 perc alatt ezeket beforrasztom még én is. Nálam most a korlátozó tényező a derékfájás, és a hideg, mert kinti aknám van..
Aztán ha a szondát is kiveszik, akkor már érthetőbb a munkaóra, bár én is vettem már ki 99-es Honda leömlőből szondát, nem volt nagy kaland..Amúgy még jobb is lenne, ha nem szednék ki a szondát, mert a ki/be rakástól még akár belefuthatok majd egy szondacserébe is. De azért azt hiszem, hogy érzésre a 15 ezer+áfa kicsit húzósnak tűnik egy ilyen munkáért nem? Vagy reálisnak gondolod? Azért kérdem, mert 25-ért komplett kuplungot cseréltek munkadíjban (igaz nem ők) egy másik autómon..Nekem csak arányában ütötte meg a szemem. Ezért is írtam, hogy biztos én maradtam le a szervíz díjakkal, ha az itteniek szerint ez egy reális összeg ezért. :) Peace!

Azt is értem amit Cam aro írt indexen, de azért az fura, hogy az emissziós értékek így is tökéletesek..Az egyik lehetőség, hogy ennyi tartalék van a rendszerben, a másik, hogy szimplán sz@r a hatásfok mérésére kialakított technika.. Megérteném, hogy mindenki katalizátor cserében gondolkodna inkább, ha a kibocsátási értékek egyáltalán nem lennének az előírt közelében. Na de ha igen, akkor meg?? Nem a motor működik olyan jól, hogy rossz katalizátorral is tökéletes a kibocsátott füstgáz. Én ezért gondolkodom most az említett megoldásban.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Izso

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1224
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12519 Dátum: 2017.01.11 07:56:09 »
Na ez az, hogy kiveszik-e a szondát. Mert ha nem, csak sima két vezeték vágás, meg rá a zsugorcső, majd forrasztás, szigetelés, akkor azt egy jó aknában, ha hozzáférhető helyen van a szonda, akkor 15 perc alatt ezeket beforrasztom még én is. Nálam most a korlátozó tényező a derékfájás, és a hideg, mert kinti aknám van..
Aztán ha a szondát is kiveszik, akkor már érthetőbb a munkaóra, bár én is vettem már ki 99-es Honda leömlőből szondát, nem volt nagy kaland..Amúgy még jobb is lenne, ha nem szednék ki a szondát, mert a ki/be rakástól még akár belefuthatok majd egy szondacserébe is. De azért azt hiszem, hogy érzésre a 15 ezer+áfa kicsit húzósnak tűnik egy ilyen munkáért nem? Vagy reálisnak gondolod? Azért kérdem, mert 25-ért komplett kuplungot cseréltek munkadíjban (igaz nem ők) egy másik autómon..Nekem csak arányában ütötte meg a szemem. Ezért is írtam, hogy biztos én maradtam le a szervíz díjakkal, ha az itteniek szerint ez egy reális összeg ezért. :) Peace!

Azt is értem amit Cam aro írt indexen, de azért az fura, hogy az emissziós értékek így is tökéletesek..Az egyik lehetőség, hogy ennyi tartalék van a rendszerben, a másik, hogy szimplán sz@r a hatásfok mérésére kialakított technika.. Megérteném, hogy mindenki katalizátor cserében gondolkodna inkább, ha a kibocsátási értékek egyáltalán nem lennének az előírt közelében. Na de ha igen, akkor meg?? Nem a motor működik olyan jól, hogy rossz katalizátorral is tökéletes a kibocsátott füstgáz. Én ezért gondolkodom most az említett megoldásban.
Ezeken az óradíjakon el szoktunk vitatkozgatni. Mi, akik egy sufniban is hajlandóak szereltetni az autót, fenn akad a szemünk  :eek: az ilyen díjakon, pláne az olyan helyeken, ahol a tulaj az autószerelő. A 10e Ft/óra havonta,  ha csak napi 8 órával számolok, az 1millió-760ezer havonta, + az általuk beszerzett alkatrészek utáni haszon. Ebből tisztán 1 milla minimum megmaradna. Ha valóban ennyit keresne egy autószerelő, akkor én elrontottam az életemet. :cry:
Én nem agyaltam annyit azon a piktogramon, jártam vele, amíg ment. És az olajevés sem vágja rögvest agyon a katalizátort. Én az új katalizátorral még 125ezert mentem vele, és úgy adtam el, hogy addig nem jött elő a hibajel, pedig akkor nekem már 3/4 liter olajat evett 1000 kilométerenként.

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12520 Dátum: 2017.01.11 08:54:12 »
Ezeken az óradíjakon el szoktunk vitatkozgatni. Mi, akik egy sufniban is hajlandóak szereltetni az autót, fenn akad a szemünk  :eek: az ilyen díjakon, pláne az olyan helyeken, ahol a tulaj az autószerelő. A 10e Ft/óra havonta,  ha csak napi 8 órával számolok, az 1millió-760ezer havonta, + az általuk beszerzett alkatrészek utáni haszon. Ebből tisztán 1 milla minimum megmaradna. Ha valóban ennyit keresne egy autószerelő, akkor én elrontottam az életemet. :cry:
Én nem agyaltam annyit azon a piktogramon, jártam vele, amíg ment. És az olajevés sem vágja rögvest agyon a katalizátort. Én az új katalizátorral még 125ezert mentem vele, és úgy adtam el, hogy addig nem jött elő a hibajel, pedig akkor nekem már 3/4 liter olajat evett 1000 kilométerenként.

Az átvizsgálásra plusz egy váltóolajcserére is adtak árat, az sem volt kevés, de azon fenn sem akadtam, ha alaposak és szépen tisztán dolgoznak én biztos visszajáró lennék plusz meg is fizetem a jó munkát. Ami viszont biztos hogy amolyan hobby autószerelőként én is elszerelgetek ezt azt. A derekammal most csak óvatosan. Pl hétvégén lesz egy szelepfedéltömítés csere is ha az idő is úfy akarja.. Szóval ha tényleg két órás egy ilyen forrasztós meló akkor mondjum talán értem az árat, de nem gondolnék ennyire, mert ahogy írtam akkor egy kuplungcsere ilyen tempóban két napot is igénybe venne. Az meg ugye napi 8 órával x 7-8 ezer Ft. Háát..
Amúgy a szondát kivenni szerintem nincs is értelme. A csatit kellene megtalálni az utastérbe  és oda beépíteni ezt. Esetleg nem tudod merre kellene keresni a csatiját az utastérben ennek a 2. szondának? Korábbi hondámban elég jól hozzáférhető helyen volt középen.
Amúgy meg kaptam még pár tippet. Pl PCV szelep tisztítás, meg a légtömegmérő tisztítása. Utóbbihoz a helyi autósboltban mindenképp a féktisztítót ajánlgatták. Szóval lehet még esetleg ezek is segítenek annyit, hogy ne jöjjön elő a hiba. A fojtószelepet a hétvégén már tisztítottam, és a meleg alapjáraton hozott 10-20 fordulatot. Pedig nem is tűnt piszkosnak.
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9394
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12521 Dátum: 2017.01.11 09:12:01 »
Hagyjuk már ezt a szerelő milliókat keres rajtunk havonta dumát  :flowers:

Első körben mindenki tegyen le sok-sok milliót az asztalra, építsen egy korrekt műhelyt és vegyen egy rakat szerszámot, drága diagnosztikai műszert. Magyarul fektesse be a pénzét, amit szeretne valahol, valamikor visszanyerni. Aztán fizessen járulékokat, bért és minden nemű sarcot és legyen jövedelme is, mert ő sem jótékonysági intézmény.

Szóval ha sok, akkor tessék kimenni a fészerbe -10 fokban és barkácsolni! Vagy vidd olyan szerelőhöz, aki nem ad munkalapot, se számlát, ahol semmi nyoma, hogy ott jártál (ha gond lenne a munkával). Lehet választani, kinek mi a megfelelő! Hajrá!  :hug:  :yawn:

Ne turkáljunk már más zsebében.

Hoffmann G.

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12522 Dátum: 2017.01.11 09:24:15 »
A lambda csatija biztosan nincs az utastérben

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12523 Dátum: 2017.01.11 09:35:39 »
Hagyjuk már ezt a szerelő milliókat keres rajtunk havonta dumát  :flowers:

Első körben mindenki tegyen le sok-sok milliót az asztalra, építsen egy korrekt műhelyt és vegyen egy rakat szerszámot, drága diagnosztikai műszert. Magyarul fektesse be a pénzét, amit szeretne valahol, valamikor visszanyerni. Aztán fizessen járulékokat, bért és minden nemű sarcot és legyen jövedelme is, mert ő sem jótékonysági intézmény.

Szóval ha sok, akkor tessék kimenni a fészerbe -10 fokban és barkácsolni! Vagy vidd olyan szerelőhöz, aki nem ad munkalapot, se számlát, ahol semmi nyoma, hogy ott jártál (ha gond lenne a munkával). Lehet választani, kinek mi a megfelelő! Hajrá!  :hug:  :yawn:

Ne turkáljunk már más zsebében.

Azért remélem azt is elolvastad, hogy nem az volt az eredeti téma, hogy milliót vagy nem milliót keres valaki szerelőként. Én ha ennyi összejön nekik nem sajnálom tőlük, mert épp a derékfájással küzdve nem egy autószerelővel találkozok akinek sérve lett a munkája miatt. Amit én kicsit furcsáltam,és felvetettem, hogy egy 15 Ft-os kondi és egy 10Ft-os ellenállás beforrasztására kaptam bruttó 19 ezer Ft körüli árajánlatot. Ezt akartam itt megtudni hogy ki mit gondol, mekkora szívás ezt beforrasztani oda, mert lehet ki sem kell venni a szondát csak a vezetéket megkeresni akár az utastérben, és a forrasztás ott kivitelezhető. Lényegében az érdekelt hogy ez a munkadíj arányában áll-e a feladat szopósságával, és időigényével, vagy miért kerül ennyibe ha a komplett átvizsgálás és váltóolajcsere ára/díja sem éri el ezt a mértéket ugyanott.

Úgy gondolom hogy nem vagyok milliómos (bár nem hiszem hogy ez ettől függ) megfontolom hogy mire adok ki majd 20 ezret, mikor egy vadi új katalizátor ára nincs 100 ezer Ft bele.

Szerintem túlragoztuk már a témát, és kicsit bánom is hogy feltettem itt első felindulásból a kérdést, meg arra még ami érdekelne hogy honnan lehet a szonda csatiját elérni mindig nem lett meg a válasz. A -10 fok meg nem derogál ha a vezetékel elérhető helyen vannak, nem órás szívás kibontani ülést műszerdalat mindent akkor be tudom forrasztani ilyenkor is. Aknában nem szívesen, de ha nem lesz mád megoldás max baráti körben lévő márkaszervizes otthon is szerelő emberhez viszem, és szerintem ezzel a hozzáállással lehet elveszteni bármely hivatalos szervíznek egy visszajárni akaró kuncsaftot..Nem reklám, de míg korábban BMW-m volt a PollTom szervíz igen korrekt volt. Sosem húttak le mindig udvarias kiszolgálás volt, mindent átbeszéltek velem hogy mit miért mennyiből lehet kihozni, és műszaki emberként képben voltam azért az árakkal. Ha akartam nézhettem is mit csinálnak, ez elől sem zárkóztak el. Hasonló jó helyet keresnék ehhez a márkához is, csak ugye ilyet baromi nehéz a mai világban találni..
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)

mh197

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 299
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #12524 Dátum: 2017.01.11 09:40:35 »
A lambda csatija biztosan nincs az utastérben

A leömlőben lévő lambdáé nincs, az ok, de a katalizátor utánié? Azok általában egy résen keresztül egy utastéri csatival szoktak vagy kárpit alatt vagy műanyag borítás alatt becsatlakozni. Nem hinném hogy az autó alatt szabadon lenne a lambda csati..max motortérben, de még tüzetesebben illetve aknából nem néztem meg.
Esetleg robbantott rajz? A ToyoDIY -on nincs kép róla. Még a szondát sem hozza...
Toyota Avensis 1.8 (T25) lépcsőshátú (2004)