Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1023709 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:D-4D
« Válasz #3300 Dátum: 2012.09.29 15:44:33 »
ez pont igy volt a szegedi márkaszervizben is, találgatás és csere sorba minden..... egyszer ugy is jo lesz

maszek megoldotta egyböl, és nem csak találgat..... hanem látott is ezt azt már
Én mercédeséknél hallottam ilyen hibabehatárolási eljárásról. Sajnos a mai komplex masináknál így megy, ha az ember még nem találkozott a hibajelenséggel (vagy nincs meg a dokumentációban hogy adott hibajelenség minek a hibája).
Az alkatrész csereberét informatikában sokszor csináljuk (pl nem is gondolná az ember hogy egy rosszul működő egér egy tápegység hibájából is adódhat).
Csak hát nálunk olcsóbbak a tesztelésre használt alkatrészek, és javítás után kiszereljük.
De gondolom a szervizek is küldenek vissza a gyártóhoz megoldott problémákat, így a tudásbázis folyamatosan növekszik (ami persze nem nyugtatja meg a tulajdonost).
Én már beborítottam volna az autót a kereskedő bejárata előtt található árokba, legalább van némi negatív marketing szaga is a dolognak.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3301 Dátum: 2012.09.29 16:21:17 »
csak annyi a baj, hogy mikor megmondom esetleg hogy mi a hiba, esetleg mit néznék meg elsönek  szinte hülyének néznek.........

mint legutobb is a rav4-nél,  magasnyomású szivatyuban található két svc szelepet ök nem cserélik..... pedig max egy ora alatt meg lehetne oldani, inkább komplett szivattyút ajánlottak 600 ezeré :ph34r:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:D-4D
« Válasz #3302 Dátum: 2012.09.29 16:51:21 »
csak annyi a baj, hogy mikor megmondom esetleg hogy mi a hiba, esetleg mit néznék meg elsönek  szinte hülyének néznek.........

mint legutobb is a rav4-nél,  magasnyomású szivatyuban található két svc szelepet ök nem cserélik..... pedig max egy ora alatt meg lehetne oldani, inkább komplett szivattyút ajánlottak 600 ezeré :ph34r:
Ez teljesen normális, mivel ha mégsem az, akkor elég nagy összegre perelhetők hogy nem a gyártó által előírt rutint követték.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re:D-4D
« Válasz #3303 Dátum: 2012.09.29 20:19:16 »
Egyébként nektek hogy indul a d4d?
Nekem tik,tik,tik, és csak utána röffen.
Én úgy emlékszem,hogy régen kulcselfordításra rögtön indult.
Megjegyzem a család dízel 307 hdi-je,és a ford tranzit is rögtön indul,pedig azokban is van már 150 000km.
Viszont a cég Fiat mulTjet puntojai még a corolla-nál is jóval többet tekernek újkoruk óta.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3304 Dátum: 2012.09.29 21:33:24 »
Ez teljesen normális, mivel ha mégsem az, akkor elég nagy összegre perelhetők hogy nem a gyártó által előírt rutint követték.
Azért a rendes szakszerviz, megkeresi az olcsobb megoldást . Nekem amikor váltócsapágycserém volt, másik szerviz azt mondta: 1. csapágycsere 60eFt, kettő cseréje 270 eFt, váltó szétszedése, javitása... 0,5 millió-csillagos ég.
Ahová járok ott a két csapágyat 90 e-t cserélték. (megoldották, hogy ne kelljen kivenni a váltót.)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:D-4D
« Válasz #3305 Dátum: 2012.09.29 21:45:54 »
Azért ez sem volt korrekt szervíz, mert nekem szétszedték a váltómat, kicseréltek két csapágyat és még a teljes 3-as sebességet is (fogaskerék, szinkron) és megállt 300 ezer alatt. Amúgy meg igazad van, nekem is megvan az a márkaszervízem ahol mindig nagyon korrektek és megkeresik a legolcsóbb megoldást.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3306 Dátum: 2012.09.30 12:01:08 »
Egyébként nektek hogy indul a d4d?
Nekem tik,tik,tik, és csak utána röffen.
Én úgy emlékszem,hogy régen kulcselfordításra rögtön indult.
Megjegyzem a család dízel 307 hdi-je,és a ford tranzit is rögtön indul,pedig azokban is van már 150 000km.
Viszont a cég Fiat mulTjet puntojai még a corolla-nál is jóval többet tekernek újkoruk óta.
elsö kulcsforditásra indul, semmi tik tik vagy tek tek .......jol megcsinálta az itteni szaki :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re:D-4D
« Válasz #3307 Dátum: 2012.10.06 21:21:29 »
Sziasztok!

Úgy néz ki,hogy 1500km-er után az autó egyenlőre tünetmentes,de még azért nem akarom elkiabálni.

Viszont az egyik távoli ismerősöm hasonlóképp járt a dízel H.Astrával.
A két autóba annyi volt a közös,hogy ő is
-10 000km-er óta 120 000 km-ig rendszeresen SPURI-t használt mint én és neki gallyra is ment az összes porlasztója meg a nagynyomású szelep is.
ÉN 12 000km óta használtam SPURI-t 113 000 km-ig nem mindig,de legalább 80 000 km-ig biztos és nekem az összes porlasztó épp határon van (pados,műszeres beméréssel)és cserélni kellett a nagynyomású szelepet.
Csak nálam az volt a furcsa,hogy szelepcsere után 60 km-er múlva is visszajött még a probléma.Ami csak teljes üzemanyagrendszer takarítás után,meg külön erre a célra gyártott tisztító adalékos tisztítás után szünt meg(még idáig).
Mondjuk én nem mindíg tankolok a megszokott módon.Viszont speciális 1-2 napos triplaszűrős ülepítős módszerrel.




szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re:D-4D
« Válasz #3308 Dátum: 2012.10.06 21:23:21 »
Sziasztok!

Használt már valaki hosszú távon SPURI-t a dízelbe.

Jön a tél.
És most öntsek bele valamit vagy sem?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3309 Dátum: 2012.10.06 21:39:43 »
Sziasztok!

Használt már valaki hosszú távon SPURI-t a dízelbe.

Jön a tél.
És most öntsek bele valamit vagy sem?
Én még soha nem raktam bele semmit :no: Nem is fogok. Semmi problémám nem volt, pöcre indul -20 fokban is.
Lehet, hogy az adaléktól van problémád meg az Opeles ismerősődnek? :hmmmm:

fox888

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 228
Re:D-4D
« Válasz #3310 Dátum: 2012.10.07 08:02:14 »
Lehet, hogy az adaléktól van problémád meg az Opeles ismerősődnek? :hmmmm:
Pont emiatt vagyok én is bizonytalan.
Használ az adalék vagy árt az üzemanyagrendszernek?
Rövid illetve hosszútávú használatkor?

ttta

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Búgó hang
« Válasz #3311 Dátum: 2012.10.07 08:33:33 »
Sziasztok!

Új vagyok még itt a fórumon, nem tudom, ez-e a megfelelő topic az alábbi problémámra:

2005-ös Corolla kombi D4D-m van és mostanában jött elő az a jelenség, hogy 75-80 km/h felett egy elég hangos búgó hang jön elölről, ami még a laikusok szerint is jóval hangosabb, mint a megszokott menetzaj. A fenti sebesség felett a tünet állandó, vagyis gázadástól, elvételtől független. Tudtok esetleg tippeket adni, mi lehet a gond? Kerékcsapágy, vagy esetleg a gumikkal/futóművel lehet valami?

Köszönöm,
Áron

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:D-4D
« Válasz #3312 Dátum: 2012.10.07 09:00:46 »
Sziasztok!

Használt már valaki hosszú távon SPURI-t a dízelbe.

Jön a tél.
És most öntsek bele valamit vagy sem?
szerintem semmilyen adalék nem való bele, inkább a drágábbik gázolajat rakom bele télen, hogy ne legyen gond -15 fok  alatt
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re:Búgó hang
« Válasz #3313 Dátum: 2012.10.07 09:03:11 »
Sziasztok!

Új vagyok még itt a fórumon, nem tudom, ez-e a megfelelő topic az alábbi problémámra:

2005-ös Corolla kombi D4D-m van és mostanában jött elő az a jelenség, hogy 75-80 km/h felett egy elég hangos búgó hang jön elölről, ami még a laikusok szerint is jóval hangosabb, mint a megszokott menetzaj. A fenti sebesség felett a tünet állandó, vagyis gázadástól, elvételtől független. Tudtok esetleg tippeket adni, mi lehet a gond? Kerékcsapágy, vagy esetleg a gumikkal/futóművel lehet valami?

Köszönöm,
Áron
ezt így látatlanba senki nem mondja meg....... el kell menni szervizbe, vagy más szerelöhöz és meg kell rángatni az elejét, esetleg a gumikat is átforgatni ha máshol nem találtok hibát
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:Búgó hang
« Válasz #3314 Dátum: 2012.10.07 09:53:29 »
Sziasztok!

Új vagyok még itt a fórumon, nem tudom, ez-e a megfelelő topic az alábbi problémámra:

2005-ös Corolla kombi D4D-m van és mostanában jött elő az a jelenség, hogy 75-80 km/h felett egy elég hangos búgó hang jön elölről, ami még a laikusok szerint is jóval hangosabb, mint a megszokott menetzaj. A fenti sebesség felett a tünet állandó, vagyis gázadástól, elvételtől független. Tudtok esetleg tippeket adni, mi lehet a gond? Kerékcsapágy, vagy esetleg a gumikkal/futóművel lehet valami?


Köszönöm,
Áron
Üresben gurulsz akkor is?