Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1023680 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2400 Dátum: 2009.02.10 20:43:49 »
Misi, ez mind nagyon szellemes, tényleg  :) ... De amíg én rendszeresen tapasztalom saját magam is (mások tapasztalatairól nem is beszélve), hogy elbaxnak/elnéznek/elfelejtenek dolgokat a szervízekben, addig nekem ugyan magyarázhatja bárki, hogy nem kell ott lenni az autó mellett - én ott leszek. Más meg csinál, amit akar  :yes:

Nekem már a Pizzarendelésem is rontották el.
Biztos ott is emberek dolgoznak. (Vagy ex márkaszervizesek üzemeltették a ristorantét...) Ezen esetekről mégis kevesebb írás születik szerte a világhálón.
És a rendesen elvégzett munkáról is. Mert a jó az mindig természetes.
Orvosi műhibák is elég gyakran esnek meg, mégsem állnak ott műtét közben a hozzátartozók, kezükben egy lexikonnal, hátuk mögött egy kontroll orvoscsoporttal.
 :D


Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2401 Dátum: 2009.02.10 20:45:03 »
Egyebkent szervizekkel mindenkinek van jo es rossz tapasztalata.
En pl. csak egy olyan egyszeru dolgot akartam megcsinaltatni, hogy szedjek szet a kormany tetejet, felso reszet, az emblema alatti reszt, mert zorog benne valami, amig hideg az auto. Ha bemelegszik a belter, abbahagyja. Ha rateszem finoman a kezem a kormany kozepere, szinten. Egyertelmu, hogy valami hozzaer valamihez, szimplan meg kellene igazitani valamit benne, vagy nemtom. Irto idegesito.

Ezt igy elmagyaraztam, mert persze mire beerek a szervizbe, mar meleg az auto, nem csinalja.
Mi lett a vege? Semmi. Megmagyaraztak, hogy nem zoroghet benne semmi (?), es kulonben is hagyjam ott az autot, hogy amikor lehul a belter, akkor ok halljak. Nem voltak hajlandoak lenyegeben megnezni sem. Mit csinaljak vele? Tamasszam ki a szeleit hurkapalcaval egy kozel 6 millios auto kormanyanak, hogy ne zorogjon? Normalis?

Es ez egy nagyon jo ismeros szervize, aki sajnos akkor nem volt ott, kesobb meg nem akartam ilyen banalis dologgal zaklatni. Pedig talan kene. Lehet, hogy mas problemai is ennyire fontosak nekik, arra pedig mar nem is merek gondolni, hogy valami komolyabb problemat hogyan oldanak meg...

Krinyo

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2402 Dátum: 2009.02.10 20:45:38 »
Ja, és ezzel nem azt akarom mondani, hogy ne álljon ott az ember. Ha kedve van, álljon. Én is ott szoktam, ha van időm.
De én nem azért, hogy a figurát kontrolláljam, hanem mert szeretem közben körbejárni az autót.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2403 Dátum: 2009.02.10 20:47:26 »
Egyebkent szervizekkel mindenkinek van jo es rossz tapasztalata.
En pl. csak egy olyan egyszeru dolgot akartam megcsinaltatni, hogy szedjek szet a kormany tetejet, felso reszet, az emblema alatti reszt, mert zorog benne valami, amig hideg az auto. Ha bemelegszik a belter, abbahagyja. Ha rateszem finoman a kezem a kormany kozepere, szinten. Egyertelmu, hogy valami hozzaer valamihez, szimplan meg kellene igazitani valamit benne, vagy nemtom. Irto idegesito.

Ezt igy elmagyaraztam, mert persze mire beerek a szervizbe, mar meleg az auto, nem csinalja.
Mi lett a vege? Semmi. Megmagyaraztak, hogy nem zoroghet benne semmi (?), es kulonben is hagyjam ott az autot, hogy amikor lehul a belter, akkor ok halljak. Nem voltak hajlandoak lenyegeben megnezni sem. Mit csinaljak vele? Tamasszam ki a szeleit hurkapalcaval egy kozel 6 millios auto kormanyanak, hogy ne zorogjon? Normalis?

Es ez egy nagyon jo ismeros szervize, aki sajnos akkor nem volt ott, kesobb meg nem akartam ilyen banalis dologgal zaklatni. Pedig talan kene. Lehet, hogy mas problemai is ennyire fontosak nekik, arra pedig mar nem is merek gondolni, hogy valami komolyabb problemat hogyan oldanak meg...

Krinyo

Az embléma alatti rész az maga a kormányrúd, kormánykerék, ugyanis az emblémás rész az egyben van a légzsákkal.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2404 Dátum: 2009.02.10 20:54:06 »
Misi, ez mind nagyon szellemes, tényleg  :) ... De amíg én rendszeresen tapasztalom saját magam is (mások tapasztalatairól nem is beszélve), hogy elbaxnak/elnéznek/elfelejtenek dolgokat a szervízekben, addig nekem ugyan magyarázhatja bárki, hogy nem kell ott lenni az autó mellett - én ott leszek. Más meg csinál, amit akar  :yes:

Nekem már a Pizzarendelésem is rontották el.
Biztos ott is emberek dolgoznak. (Vagy ex márkaszervizesek üzemeltették a ristorantét...) Ezen esetekről mégis kevesebb írás születik szerte a világhálón.
És a rendesen elvégzett munkáról is. Mert a jó az mindig természetes.
Orvosi műhibák is elég gyakran esnek meg, mégsem állnak ott műtét közben a hozzátartozók, kezükben egy lexikonnal, hátuk mögött egy kontroll orvoscsoporttal.
 :D

(Pedig néha jobb lenne.) És ebből amúgy mi a tanulság? Persze hogy emberek dolgoznak mindenhol, naná. Pont ezért igyekszem legalább azt a kevés dolgot kontrollálni, amihez konyítok. Marad így is épp elég, amit nem tudok ellenőrizni, és annak rendje-módja szerint el is csexik időnként. Legyen az fogorvos, vagy informatikus, tökmindegy - ember! Az a minimum, hogy legalább arra figyelek, amire tudok. Ha nem látnám, hogy beletölti az olajamat, tutira azon paráznék utána folyamatosan, hogy biztosan lenyúlta és vmi xart rakott bele helyette. Ha nem látnám, hogy tényleg ellenőrizte a fékbetéteket, tutira ellenőrizném utána én magam. Paranoiás vagyok? ... Tökéletes világban élünk?  ;) :nonono:

----------------------

Azt meg mindig leírom, örömmel, ha jó munkát végeznek  :yes: - és ez a gyakoribb! De amíg az arány nem 1000 az egyhez, hanem kb. 5 az egyhez, addig én bizony ott fogok állni, és lesem, amit csinálnak. Arról nem beszélve, hogy én is szeretem ilyenkor megnézegetni a kocsit, meg egész egyszerűen látni, hogy mit hogyan csinálnak rajta  :)
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.10 20:56:43 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2405 Dátum: 2009.02.10 21:01:59 »
Érdekes ez a dolog a melegen vagy hidegen méréssel. A Totalcar olajdoktora pl. esküszik rá, hogy hidegen kell mérni, mert a dolog csak akkor mérvadó, úgy van valamennyi olaj összegyűlve lent a karterben. Szerintem ez túlzás a részéről, mert úgy vettem észre, hogy az olaj pár perc állás után meleg motornál is gyakorlatilag teljesen lefolyik a karterbe - én sosem vettem észre eltérést a meleg motornál öt-tíz perc állás után, és a hideg motornál mért szint között.
A gépkonyv szerint üzemmeleg motornál, 5 perc állás után kell szintet mérni. Amíg ez szerepel a géphez kapott könyvben, én így csinálom. :D Ennyi idő alatt amúgy tuti minden olaj leszáll a helyére. 6 liternél amúgy a hőtágulás is jelentős lehet, talán nem véletlen, hogy melegen kell mérni, hidegen lehet, hogy túltöltenék egyesek a motort... :)

Krinyo

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2406 Dátum: 2009.02.10 21:08:32 »
Az embléma alatti rész az maga a kormányrúd, kormánykerék, ugyanis az emblémás rész az egyben van a légzsákkal.
Akkor mi zörög? A kormányrúd? :D Azt éppen most birizgálták meg a visszahívás miatt. Utána is ugyanúgy zörög a kormány. De lehet, hogy nem is a kormány, hanem a Toyota embléma zörög.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: D-4D
« Válasz #2407 Dátum: 2009.02.10 21:17:05 »
Az embléma ragasztva van, nem hinném, hogy zöröghet. Nekem a Versóban volt egy nyekergő hang időnként, amiről meg voltam győződve, hogy a kormány környékéről jön. Aztán kiderült, hogy egy  persely volt kiszáradva a kormányműben, egészen lent, kívül az utastéren, csak a kormányrúd behozta a hangot.
Lehet, hogy valamelyik kapcsoló háza zörög. Nézesd meg még1x.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2408 Dátum: 2009.02.10 22:01:25 »
Érdekes ez a dolog a melegen vagy hidegen méréssel. A Totalcar olajdoktora pl. esküszik rá, hogy hidegen kell mérni, mert a dolog csak akkor mérvadó, úgy van valamennyi olaj összegyűlve lent a karterben. Szerintem ez túlzás a részéről, mert úgy vettem észre, hogy az olaj pár perc állás után meleg motornál is gyakorlatilag teljesen lefolyik a karterbe - én sosem vettem észre eltérést a meleg motornál öt-tíz perc állás után, és a hideg motornál mért szint között.
A gépkonyv szerint üzemmeleg motornál, 5 perc állás után kell szintet mérni. Amíg ez szerepel a géphez kapott könyvben, én így csinálom. :D Ennyi idő alatt amúgy tuti minden olaj leszáll a helyére. 6 liternél amúgy a hőtágulás is jelentős lehet, talán nem véletlen, hogy melegen kell mérni, hidegen lehet, hogy túltöltenék egyesek a motort... :)

Krinyo

Hőtágulás minimális eltérést okozhat. De amúgy stimmel amit írsz, 5 perccel a leállítás után teljesen mérvadó szintet lehet mérni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: D-4D
« Válasz #2409 Dátum: 2009.02.10 22:38:07 »
Ha nem látnám, hogy tényleg ellenőrizte a fékbetéteket, tutira ellenőrizném utána én magam. Paranoiás vagyok? ... Tökéletes világban élünk?  ;) :nonono:
Erre egy OFF autós példa: voltam a minap megtekinteni egy gépet, amin 4ezer kmrel előtte végeztek el egy kötelező szervizt. Ahol ugye elméletileg a közlekedés biztonságát veszélyeztető dolgokat átnézik-cserélik. Nos a kocsi alá menve tisztán látszott, hogy a belső fékbetétek gyakorlatilag csontig voltak kopva, jó ha 1000 km van még bennük. A külsők 70%osak. Nyilván megnézték kívül, majd nem foglalkoztak a belsőkkel. Csak figyelmetlenség, de nem fest pozitív képet az adott márkaszervizről. Ettől függetlenül én is túlzónak tartom, hogy a munkást folyamatosan csekkolva stresszeljem. Ha lehet, szeretek ott lenni az autóm mellett, de elsősorban azért, amit Misi is említett. Szeretem látni más perspektívából, meg esetleg észrevehetek rajta sérüléseket...Viszont többnyire megelégszem azzal, ha egy nagy ablakon keresztül nézhetem, hogy mit csinálnak az autómmal. És erre szinte mindenhol adott a lehetőség.
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2410 Dátum: 2009.02.10 22:43:41 »
Ettől függetlenül én is túlzónak tartom, hogy a munkást folyamatosan csekkolva stresszeljem.

Nálam sem úgy kell elképzelni a dolgot, hogy a sarkában loholok és közelről bámulom, hogy épp mit művel ;) ... Általában távolabb állok ill. mászkálok az autó körül, igyekszem nem útban lenni, és csak a puszta tényről meggyőződni, hogy betölti az olajat, megnéz mindent stb. Nomeg közben beszélgetni is szoktam, kérdezgetem a hombrét a típussal kapcsolatos tapasztalatairól, kérek tanácsot hogy mire hogyan érdemes figyelni, megkérdem a véleményét olajról, ilyesmikről, stb.  :) ... Tehát próbálom nem a hülye gyanakvó spicli, hanem inkább a lelkes, műszakilag érdeklődő, odafigyelő tulaj szerepét prezentálni (mint ahogy, reményeim szerint, ez is vagyok valójában  :yes:)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: D-4D
« Válasz #2411 Dátum: 2009.02.11 14:05:09 »
Hőtágulás minimális eltérést okozhat. De amúgy stimmel amit írsz, 5 perccel a leállítás után teljesen mérvadó szintet lehet mérni.
En is kevesre tippeltem, de meglepodtem amikor kiszamoltam nagysagrendileg mennyi.  :yes:
Tippelj 6 liter eseten mekkora terfogat kulonbseg van 20 illetve 100 fokos olajnal.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: D-4D
« Válasz #2412 Dátum: 2009.02.12 02:35:26 »
Hőtágulás minimális eltérést okozhat. De amúgy stimmel amit írsz, 5 perccel a leállítás után teljesen mérvadó szintet lehet mérni.
En is kevesre tippeltem, de meglepodtem amikor kiszamoltam nagysagrendileg mennyi.  :yes:
Tippelj 6 liter eseten mekkora terfogat kulonbseg van 20 illetve 100 fokos olajnal.

Fogalmam sincs. 5 % ? (De persze biztos több lesz. De nem izgat, mert a nívópálcán én nem látom a különbséget.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Krinyo

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 146
  • '07 Auris 2.0 D-4D Sol
Re: D-4D
« Válasz #2413 Dátum: 2009.02.12 08:34:09 »
Kerestem, de igy hirtelen nem talaltam hotagulasi tenyezot motorolajra... mennyi az annyi?

Anubis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 295
  • Toyota Auris 1.4 D4D LUNA ('07)
Szerviz
« Válasz #2414 Dátum: 2009.02.12 09:23:13 »
Hogy bízom-e a szervizben?
- 2008 őszén rendeltem ablaklégterelőt az autómba, amit fel is tettek a kötelező szerviz elintézésével együtt. A baj csak az, hogy rögtön le is kellett, hogy szedjék, mert szilánkosra törték, ezzel összenyúzva az ajtó szigetelő gumírozását. A mai napig várok az új légterelőre, de folyamatosan csak hitegetnek! Mennyi idő is telt el azóta? Nem kevés...  :nono:
- fékbetét nyikorgása miatt is jártam náluk és be kellett állítani a fényszórót is...  :whistling:
- tetettem tempomatot a kocsiba. Reggel 9-re kaptam időpontot, de délután zárás előtt közvetlenül még mindig nem volt kész az autó.  :eek: Ekkor hirtelen összecsapták a munkát és átadták az autót, zárás után 40-45 percel.  :hmmmm: Hozzátették, hogy próbáljam ki minden funkcióját, mert nem tudták kipróbálni, jó-e egyáltalán. Hoppá! Hazafelé menet, miután meleg volt már a motor, kipróbáltam, felold-e a tempomat a kuplungra: hát nem, pirosig felpörgött a motor... Bele sem merek gondolni, hogy mi lett volna, ha a jéghideg motorral történik ugyan ez.
- tempomat beszerelése előtt megkérdeztem, kell-e külön fizetni a kis visszajelző LED-ekért. A válasz egyértelmű NEM volt, ennek ellenére szívbaj nélkül kiszámlázták nekem ezt is a végén.
- ezek után jött egy levél, hogy vigyem vissza a saját érdekemben az autót, mert baj van a kormánnyal. Már féltem bemenni a szervizbe.
- hozzá tartozik még a történethez, hogy amikor vettük a kocsit, majdnem úgy jött le a dolog, hogy a Toyota tesz szívességet, hogy ad nekem egy autót, nem pedig fordítva. Az elején azt ígérték, adnak hozzá ajándék szőnyeget, stb. Amikor aláírtuk a szerződést, rákérdeztem a szőnyegre. Azt felelték, szinte felháborodva, szó sem lehet róla, hogy én azt ajándékba megkapjam! (hozzáteszem, 7.000 Ft-os dologról van szó)

Szóval NEM bízom a Toyota szervizbe, sőt bár nyugodt ember vagyok, annyira ki tudtak az ügyetlenkedéseikkel, flegmaságukkal és a hozzá nem értésükkel akasztani, hogy fel tudtam volna robbanni.  :censored: Ha ezt egy "Rönó" vagy "Pözsó" szervizben tapasztalom, nem lepődöm meg, de egy Toyotánál... Azért álljon meg a menet! Egyszerűen nincs semmiféle jó tapasztalatom velük szemben.