Torok és légtömegmérő tísztítással minden alkalommal próbálkoztak. sajnos eredménytelenül...
Természetesen a hibát nem produkálja minden egyes alkalommal,pláne amikor pl szerelőnél jártunk.
Tesztelésre is otthagytam a srácoknál, játrak is vele, de nekik nem jelentkezett a hiba,viszont tőlük hazafelé úton én már belefutottam,ezért azóta is így van,leet csak én vagyok túl igényes és szeretem ha egyenletes az alapjárat,nekik ez még belefért a hibahatárba.
A testvezetékek átnézését már az új tulajára szeretném hagyni. Nekem sem türelmem sem időm, pénzem meg főleg nincsen már rá.
A leírt cserélt alkatrészekből könnyen kiszámítható a milliós ráköltött összeg feletti pénzlocsolás, hogy jobb legyen.
Én mindent megpróbáltam mégsem lettünk öri-barik.
A G Astrámmal nem voltam ennyiszer szervízben a 10 évünk alatt,pedig a beletett km-ek a többszörösek voltak...
Amúgy megbízható autó, a következő tulaj,ha ezzel a hibajelenséggel együtt tud élni esetleg a testkábeles javítást is megpróbálja (és remélem összejön neki) akkor egy hosszú időre problémamentes autót fog tudni használni.
A listából még kimaradt a feszítőgörgő karral és patronnal való cseréje, és a tetőkárpit csere is, pedig azokat is az elmúlt 3 évben cseréltettem ki.
Az utódja már megvan,csak a kereskedésben pihen, várja a következő gazdáját.
Szia!
Hát ez nem semmi, ennyi minden kicserélve és elpattintod, de persze te döntöd el.
Szerintem esélyes, hogy egy jelentéktelen dolog okozza. Nekem a Carinához van javítási leírás, ránéztem, hogy mi okozná annál a motornál ezt a hibajelenséget. Tudom, hogy sok évvel régebbi technika, de hátha:
- vákuumcső tömítetlenség (akár olajbetöltő sapka tömítetlenség)
- EGR szelep felakadás
- rossz alapelőgyújtás (itt ilyet szerintem nem állíthatsz, viszont ha valami főtengely/vezérműtengely-állás jeladó lenne hibás, annak hibakód lenne az eredménye)
- gyújtógyertya hiba
- Air Control Valve (ACV szelep) hiba
- nem megfelelő kompresszió értékek, illetve rossz szelephézagok (ezeket leellenőrizték remélhetőleg, mikor gyűrűzték)
- üzemanyagnyomás szabályzó hiba
A teljesség igénye nélkül...
Én sima kontakthibát is el tudok képzelni. Ezt egyszerűen és olcsón meg lehet oldani. Kontakttisztítóval a motortérben szétvenni a csatlakozókat, befújni, kicsit megjáratni. Carinát megvettem anno, ezzel kezdtem. Nem volt baj.
Mondanám, hogy nem akarom megváltoztatni a döntésedet, de ez nem lenne teljesen igaz.
Az ütött szöget a fejembe, hogy az Opeledet nem hordtad ennyit szervizbe (ha jól emlékszem). Ennek örülök.
De nekem egészen más tapasztalataim vannak. Apósom valamilyen kifürkészhetetlen okból mindig Opelt vesz. Az régi Corsájában kétszer cserélt motort. Most vett egy D Corsát. Ez menet közben eldurrantotta a gyárilag műanyag hűtőfolyadék elosztót. Tréler hazahozta, megvettük a gyári alkatrészt, tökugyanolyan, vagyis 6-7 évente el fog neki durranni várhatóan. A lényeg, hogy amikor szedtem szét neki a rendszert, hogy hozzá lehessen férni, le kellett venni 1-2 dolgot. A villamos csatlakozóktól a csöveken át minden porladt szét, már alig mertem hozzányúlni. Még jó, hogy látta, hogy nem barmolásról volt szó, az ember kezében maradtak a dolgok. A Toyotámnál nem ehhez vagyok szokva, pedig az nem 7, hanem 25 éves. Egy ilyen dolgot nem tud kivédeni az ember karbantartással. Biztos el vagyok kényeztetve, de az enyémen ha karbantart az ember lelkiismeretesen, akkor teszi a dolgát, ahogy kell.
Én is néztem sok más autót, olvastam utána, beszéltem emberekkel...Sok dolgot tudnék mondani, miért inkább Toyota, és miért lesz addig a Carina, "amíg kirohad alólam", de ez most nem az a hely és idő.
Valószínűleg nem is fogsz másképp dönteni, viszont én ennyi pénz "ráöntése" után nem hagynám veszni (hogy más élvezze...). Arra gondolok, hogy ebből sajnos kifogtál egy ilyet, amit még a TTG sem talál ki, hogy mi baja, és valahol talán értem is, miért döntesz úgy, ahogy írtad.
Kívánom, hogy legyen jobb, amit veszel!