Szerző Téma: Avensis hibák (nincsenek:)  (Megtekintve 3764333 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10080 Dátum: 2015.10.05 11:54:36 »
Kezdetben, amikor ezt az egész - szerintem egymással szorosan összetartozó - hibahalmazt először észleltem, akkor a P0171 hibakódot adta be az ECU a MIL lámpán keresztül akkor, amikor elforgattam 5200-ig. Ez néhányszor fordult elő, hogy bent is maradt a hibajel, azóta, és a hosszú, autópályás utazás során pl. egyszer sem jelentkezett. Ennek ellenére én is úgy logikázom, hogy a szegény keverék jelenléte miatt az ECU igyekszik a szükséges mértékben dúsítani a benzin-levegő keveréket, de magas fordulatszámnál elérHET egy olyan limitet, amin túl már nem elég az ECU korrekciója. Emiatt inkább leszabályozza a további fordulatszám növekedést az ECU, megóvva a motort az esetleges sérüléstől.

Bárhol olvasok ide kapcsolódó (szegény keverékes hiba) cikket, vagy nézek róla videót, mindenhol azt mondják-írják, hogy szegény keverékes üzemmód fals levegő szívásánál áll fenn. Emiatt igyekszem a szívó rendszer szóba jöhető elemeit lépésről-lépésre ellenőrizni. Egyszer úgyis meglesz a hiba forrása, de ehhez ki kell zárnom minden lehetséges egyéb okot.

Sajnos nekem sincs 1ZZ motorhoz gyári javítási útmutatóm, így nem tudom, hogy korábbi leszabályzásnak van-e a gyáritól eltérő, "programozott" esete
Neten találtam egy jó kis leírást, igaz, angolul, de elég érthetően fogalmazva:
Tehát, P0171 tárolt hibakód esetén az alábbi lehetőségek vannak: szegény keverékes égés van!
- kipufogó gáz szivárgás a rendszerben
- üzemanyag nyomás
- elkoszolódott injektorok
- fűtött oxigénszenzor működési hiba (ha a feszültség értékei 0,55V, vagy kisebb értékek között váltakozik, akkor LEAN-szegény keverékes; ha 0,35V, vagy több közötti intervallumban váltakozik, akkor RICH - dús a keverék. Ha ezektől eltérő, akkor lambdaszonda hiba lesz.)
- MAP szenzor hibás működése (manifold absolute pressure - szívócső abszolút levegő nyomás mérő)
- hűtővíz hőmérséklet érzékelő hiba

P0172 hibakód esetén: dús a keverék!
- lehetséges okok pontosan az előzőekben felsoroltak.

Amiket ellenőrizni kell ilyenkor a fentebb felsoroltakon kívül:
- gyújtó gyertyák, gyújtás alkatrészek

Íme a forrás:
LINK

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10081 Dátum: 2015.10.05 11:58:24 »
De ha például nálad is 300e futott kilométer környékén még semmi kopás nem látszódott a szétszedett blokkban,akkor minek 10.000km-re csökkenteni az olajcsere intervallumát a gyári 15-ről? Szerintem a Liqui Moly TT4300 amúgy is simán tudja a 15e kilométert Matthew90 meg hosszú távon használja egyébkén is az autót,ami meg ideális felhasználási körülmény a motornak.Nem?
De. Viszont, azt számba kell venni, hogy bármilyen olajat is használsz, 5-7000km felett jellemzően mind elkezd gyengülni, szerintem tök mindegy, milyen gyártmány. A hosszú távok nyilván közel ideálisak az olaj számára, de a motorja érintett ebben az olajevős dologban, még, ha jelenleg csak egészen kicsi mértékben is. Ezeknél a motoroknál javasolt a 10 000-renkénti olajcsere. Az enyém is hiába van felújítva, le fogom cserélni az olajat minden 10 000 km után.

A TT4300 olaj hosszú futásúnak van hirdetve, de ez nem azt jelenti, hogy célszerű is benne hagyni olyan hosszan.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10082 Dátum: 2015.10.05 12:06:40 »
A long term fuel trim 0-20 % között lehet, nem gondolnám, hogy a 4-6 % extrém szélsőértéknek minősül. De kellene az a diag táblázat, hogy pontosat lehessen mondani.
Szerintem ezt a forrást nézegettem én is, csak webes felületen.  :) A végén, a táblázat nagyon hasznos, benne van több fontos adat is.  :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10083 Dátum: 2015.10.05 12:21:30 »
De. Viszont, azt számba kell venni, hogy bármilyen olajat is használsz, 5-7000km felett jellemzően mind elkezd gyengülni, szerintem tök mindegy, milyen gyártmány. A hosszú távok nyilván közel ideálisak az olaj számára, de a motorja érintett ebben az olajevős dologban, még, ha jelenleg csak egészen kicsi mértékben is. Ezeknél a motoroknál javasolt a 10 000-renkénti olajcsere. Az enyém is hiába van felújítva, le fogom cserélni az olajat minden 10 000 km után.

A TT4300 olaj hosszú futásúnak van hirdetve, de ez nem azt jelenti, hogy célszerű is benne hagyni olyan hosszan.  :flowers:
Ha ez így van, akkor miért 10e km, miért nem 7e?    :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2015.10.05 12:23:09 írta Nagycitrom »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10084 Dátum: 2015.10.05 12:32:46 »
Ha ez így van, akkor miért 10e km, miért nem 7e?    :hmmmm:
Környezetvédelmi szempontok miatt...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10085 Dátum: 2015.10.05 12:43:21 »
Bocsi, már akartam válaszolni...

Én továbbra is azt javaslom (és tenném a helyedben), hogy 10 000 km-re csökkentem az olajcsere intervallumot. Ez a számított, közelítő olajfogyás nálad még messze nem indokol semmilyen mélyebb belenyúlást. Egyenletesen fogy az idő előrehaladtával, abszolút minimális mértékben a gyári viszkozitásból. Figyelni kell és, ha egyszer rövidebb idő alatt fogy több olaj, akkor kell majd gondolkodni egy esetleges beavatkozáson.  ;)

Oké, alapvetöen én is így gondolkodtam.  :yes:

Akkor majd valamikor tél környékén lesz esedékes az olajcserém.  :hug:




Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10086 Dátum: 2015.10.05 13:51:20 »
Neten találtam egy jó kis leírást, igaz, angolul, de elég érthetően fogalmazva:
Tehát, P0171 tárolt hibakód esetén az alábbi lehetőségek vannak: szegény keverékes égés van!
- kipufogó gáz szivárgás a rendszerben
- üzemanyag nyomás
- elkoszolódott injektorok
- fűtött oxigénszenzor működési hiba (ha a feszültség értékei 0,55V, vagy kisebb értékek között váltakozik, akkor LEAN-szegény keverékes; ha 0,35V, vagy több közötti intervallumban váltakozik, akkor RICH - dús a keverék. Ha ezektől eltérő, akkor lambdaszonda hiba lesz.)
- MAP szenzor hibás működése (manifold absolute pressure - szívócső abszolút levegő nyomás mérő)
- hűtővíz hőmérséklet érzékelő hiba
...
Vagy
- injektor testelési hiba
- szonda vezetékszakadás...
tavaly végigzongoráztam ezeket, végül lamdaszonda csere lett.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10087 Dátum: 2015.10.05 13:59:58 »
Neten találtam egy jó kis leírást, igaz, angolul, de elég érthetően fogalmazva:
Tehát, P0171 tárolt hibakód esetén az alábbi lehetőségek vannak: szegény keverékes égés van!
- kipufogó gáz szivárgás a rendszerben
- üzemanyag nyomás
- elkoszolódott injektorok
- fűtött oxigénszenzor működési hiba (ha a feszültség értékei 0,55V, vagy kisebb értékek között váltakozik, akkor LEAN-szegény keverékes; ha 0,35V, vagy több közötti intervallumban váltakozik, akkor RICH - dús a keverék. Ha ezektől eltérő, akkor lambdaszonda hiba lesz.)
- MAP szenzor hibás működése (manifold absolute pressure - szívócső abszolút levegő nyomás mérő)
- hűtővíz hőmérséklet érzékelő hiba

P0172 hibakód esetén: dús a keverék!
- lehetséges okok pontosan az előzőekben felsoroltak.

Amiket ellenőrizni kell ilyenkor a fentebb felsoroltakon kívül:
- gyújtó gyertyák, gyújtás alkatrészek

Íme a forrás:
LINK

Tehát, P0171 tárolt hibakód esetén az alábbi lehetőségek vannak: szegény keverékes égés van!
- kipufogó gáz szivárgás a rendszerben: ez egy krumplival könnyen ellenőrizhatő :)
- üzemanyag nyomás: ez nekem is eszembe jutott, de irodalmi értéket hiányában nehéz, és az OBD sem méri valamiért (??)
- elkoszolódott injektorok: tisztíttattad, kizárható
- fűtött oxigénszenzor működési hiba (ha a feszültség értékei 0,55V, vagy kisebb értékek között váltakozik, akkor LEAN-szegény keverékes; ha 0,35V, vagy több közötti intervallumban váltakozik, akkor RICH - dús a keverék. Ha ezektől eltérő, akkor lambdaszonda hiba lesz.) : ODB kütyü
- MAP szenzor hibás működése (manifold absolute pressure - szívócső abszolút levegő nyomás mérő): OBD kütyü, vagy időleges csere egy jóra
- hűtővíz hőmérséklet érzékelő hiba: OBD kütyü és egy lézeres hőmérő

Érdekes, hogy itt nem említi a szívóoldali fals lehetőségét, ami azért elég egyértelmű hibaforrás lehet. A fals levegőt tényleg érdemes hidegindítóval tesztelni, rögtön észreveszed, ha falsot szív.

ujjobbagya

  • Vendég
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10088 Dátum: 2015.10.05 14:14:17 »
Tehát, P0171 tárolt hibakód esetén az alábbi lehetőségek vannak: szegény keverékes égés van!

Vagy a hibával együttélsz egy darabig, majd magától eltűnik és nem jön vissza évek óta.
Nálam ez történt :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10089 Dátum: 2015.10.05 14:38:35 »
Tehát, P0171 tárolt hibakód esetén az alábbi lehetőségek vannak: szegény keverékes égés van!
- kipufogó gáz szivárgás a rendszerben: ez egy krumplival könnyen ellenőrizhatő :)
- üzemanyag nyomás: ez nekem is eszembe jutott, de irodalmi értéket hiányában nehéz, és az OBD sem méri valamiért (??)
- elkoszolódott injektorok: tisztíttattad, kizárható
- fűtött oxigénszenzor működési hiba (ha a feszültség értékei 0,55V, vagy kisebb értékek között váltakozik, akkor LEAN-szegény keverékes; ha 0,35V, vagy több közötti intervallumban váltakozik, akkor RICH - dús a keverék. Ha ezektől eltérő, akkor lambdaszonda hiba lesz.) : ODB kütyü
- MAP szenzor hibás működése (manifold absolute pressure - szívócső abszolút levegő nyomás mérő): OBD kütyü, vagy időleges csere egy jóra
- hűtővíz hőmérséklet érzékelő hiba: OBD kütyü és egy lézeres hőmérő

Érdekes, hogy itt nem említi a szívóoldali fals lehetőségét, ami azért elég egyértelmű hibaforrás lehet. A fals levegőt tényleg érdemes hidegindítóval tesztelni, rögtön észreveszed, ha falsot szív.
Kipugogót ellenőriztük: semmi szivárgás.

Üzemanyag nyomás: AUTODATA adatbázisa alapján ehhez az autóhoz (2000-2003 Avensis 1ZZFE motorral) fordulatszámtól függetlenül 3,0-3,4 bar nyomást ír elő. Nekem bemérve 3,2bar stabilan, akármelyik fordulatszámon, beleértve a leszabályzás környékét is.

Oxigénszenzor: OBD-n keresztül megfelelően működik, a fesz. értékei 0,1 - 0,8 között ingadozik.

MAP szenzor: az injektor.hu weboldal tchnológiai leírásai alapján egy jó állapotú szívó motor esetében a szívócsőben alapjáraton -0,7 bar-os nyomás (azaz vákum!) van. A teljesen nyitott pillangószelep állás mellett a maximális nyomás értéke a légköri nyomáséval nagyjából egyenlő (elvileg nem lehet egyenlő, mert a fojtószelepház belső kialakítása minimálisan csökkenti a levegő nyomását). Utóbbi eset a teljesen nyitott fojtószelep állásban (full gázpedál állás) fordul elő. Nos, itt az OBD szerint nekem max +0,1 bar nyomásértéket mutat. Ez fura egy szívó motornál, hogy valódi - még ha csekély is - nyomás van a szívócsőben. Persze, át kellene rakni egy azonos motorral szerelt autóból a MAP szenzort egy próbára, erre van is lehetőségem.

hűtővíz gomba: elvileg jó, mert OBD-n keresztül teljesen valós értékeket mutat, mind hideg, mind üzemmeleg motornál. Ezt egyelőre nem tekintem hibásnak. A szerelő szerint, ha hibás a gomba, akkor pl. hideg motornál is üzemmeleg vízhőmérsékletet mutat, vagy fordítva. Nos, ezek nálam rendben vannak.

gyújtógyertya: vadiújak, teljesen gyári előírású Denso K16R-U.
gyújtótrafók: biztosan jók, mert cseredarabbal végig próbáltam mind a 4-et.

légtömegmérő: rendszeresen tisztítom (évente kb 2x, éves km futás kb 10.000km)

A szerelőnek volt még egy ötlete (bár, saját bevallása szerint csak próbálgatással lehetne rájönni a valódi hibaforrásra), a motortérben lévő kis üzemanyagszűrő cseréje, hátha az van eldugulva. Csak kérdem én, ha ennél a szűrőnél elvégzett üzemanyagrendszer nyomás mérés folyamatos 3,2 bar nyomást mutatott, vajon lehet-e eldugulva ez a szűrő? (szerintem nem.)

ui.: A P0171 és P0174 közötti különbség annyi, hogy a 0171 kód az 1. hengersornál jelez szegény keverékes égést, míg a 0174 a 2. hengersornál.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10090 Dátum: 2015.10.05 14:40:06 »
Vagy
- injektor testelési hiba
- szonda vezetékszakadás...
tavaly végigzongoráztam ezeket, végül lamdaszonda csere lett.
És a szonda csere végleg megoldott a problémát?
Én kételkedem, hogy szonda hiba lenne, hiszen, a mért értékei jók.  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10091 Dátum: 2015.10.05 14:41:50 »
ui.: A P0171 és P0174 közötti különbség annyi, hogy a 0171 kód az 1. hengersornál jelez szegény keverékes égést, míg a 0174 a 2. hengersornál.

V6 vagy V8 az 1zz-Fe? :):)
Bocs, nem hagyhattam ki.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10092 Dátum: 2015.10.05 14:46:43 »
V6 vagy V8 az 1zz-Fe? :):)
Bocs, nem hagyhattam ki.
:D Magas labda volt, tudom, de bizonyos értelmezés szerint itt is megvan a két hengersor: 1-3. henger lesz a Bank1 (P0171), 2-4. henger a Bank2 (P0174).  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10093 Dátum: 2015.10.05 14:48:43 »
:D Magas labda volt, tudom, de bizonyos értelmezés szerint itt is megvan a két hengersor: 1-3. henger lesz a Bank1 (P0171), 2-4. henger a Bank2 (P0174).  ;)

Egyébként látom (meg gondoltam is), hogy rendesen körüljártad már eddig is a témát, remélem hamarosan meglesz a bűnös.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Válasz #10094 Dátum: 2015.10.05 15:01:53 »
Egyébként látom (meg gondoltam is), hogy rendesen körüljártad már eddig is a témát, remélem hamarosan meglesz a bűnös.
:hug: Igyekszem, ez IS olyan dolog, amiben eléggé makacs és kitartó vagyok.  :)
Az a fajta félelmem azért elmúlt, hogy emiatt az autó valaha megáll alattam út közben, de baromira zavar, hogy nem tökéletes. A motorja is fel van újítva, semmi olajat nem eszik, jól megy, annyi erő van benne, amennyinek lenni kell, épp ezért zavar, hogy van ez az "apróság". Ne legyen.  :D

A dolog sok tényezős és sajnos előfordulhat, hogy végül olyan dolog lesz a hibás, amire vagy nem gondoltam, vagy kipiáltam korábban, hogy jó, aztán mégsem. Ezek az apró hibák nem egyértelműen meghatározható forrásból származó dolgok, szisztematikus kereséssel, kutatással lehet megszüntetni őket, ami időigényes. És sok esetben az anyagi vonzatuk is ott van.

Én eddig szerencsére nem sokat költöttem a hibafeltárásra, mert közülük néhányat magam is meg tudtam otthon csinálni 0 gyakorlattal:

8000Ft - injektortisztítás (szaki)
1500Ft - gyári Toyota diagnosztika (semmi eredmény)
2700Ft - üzemanyagnyomás mérés (szaki)
1350Ft - tömítés a szívótorokhoz (saját)
1900Ft - tömítés a fojtószelepházhoz (jelenleg beszerzés alatt, saját)
900Ft - 1 flakon Würth féktisztító

Persze, egyből vehettem volna új légtömegmérőt (kb 25 000Ft), lambdaszondát (20 000Ft), MAP-szenzort (30 000Ft) és nem biztos, hogy AZ lett volna a gond. A szerelőnek is mondtam, hogy nem gond, ha ki kell cserélni egy alkatrészt, csak cserébe szűnjön meg a fennálló hiba.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i