Én nem olvastam sehol, hogy az üvegnek milyennek kell lennie, csak a felragasztható fóliák minõségét definiálják.... :hmm:
Szerintem a teljes fényáteresztés van megszabva.
Na azt marha nehéz mérni, szerintem nincs is hozzá mûszer a vizsgaállomásokon. Jogszabályalkotás szempontjából logikusabb lenne a bizonylatolás elfogadása. ha van róla papír, mehet, ha nincs, nem nehet. Itt a gyári üveg állapota erõsen bezavarhat, ezért eliminálandó. Amúgy a gyári üveg fényáteresztõ képessége is meglehetõsen nagy százalékban változhat, sokkal jobban, mint a fólia tulajdonsága. Ennek ellenére a jogszabály szövege megint csikicsukis:
"A gazdasági és közlekedési miniszter 84/2005. (X.11) GKM rendeletének 3. §-a szerint személygépkocsik esetén, nem csak a hátsó oldalsó ablakok, de a hátsó szélvédõ is bármely sötétségû fóliával jogszerûen ellátható, amennyiben a fólia magyarországi minõsítéssel ("H" engedély) rendelkezik, valamint a gépjármû két oldalsó tükörrel van ellátva. Pontosítva:
- A "B" oszlop mögötti üvegek (hátsó oldalsó, hátsó szélvédõ) csak érvényes "H" minõsítõ jellel rendelkezõ anyaggal fóliázhatók, a fényáteresztéstõl függetlenül.
- A vezetõ üléssor melletti üvegek is fóliázhatók olyan anyaggal, mely rendelkezik érvényes "H" minõsítõ jellel, de összegzett fényáteresztõ képessége nagyobb, vagy egyenlõ 70 %-nál (AU 75, SCL).
- Az elsõ szélvédõ esetében, kivéve a lehajtott napellenzõk által takart felület (ahova sötétítõ csík szerelhetõ), is fóliázható, érvényes "H" jellel rendelkezõ anyaggal, ha összegzett fényáteresztõ képessége nagyobb, vagy egyenlõ 75 %-nál (SCL)."
Ez azért is trükkös, mert az összegzett fényáteresztés nem egyenlõ azzal, hogy összeadjuk a fólia és az üveg tulajdonságait. :crazy:
Szeke, nem kérdeznél meg a szalonotoktól annyira távoli vizsgaállomáson egy górét, hogy mi az általuk követett eljárás?