Mivel elveszett egy nagyon részletes postom, mielőtt megoszthattam volna veletek, ezért méregből csak röviden:
Jövő héten gyűrűzzük az Ave motorját az olajfogyasztás- és az ehhez társuló túlzott emisszió miatt (mérve, elképedve).
Anyagdíj igen vastagon kedvezményezve:
1. gyűrűszett: 13.000 Ft (NPR - Nippon Piston Rings - Japan)
2. szelepszárszimering: ~5-6000Ft (gyári Toyota)
3. hengerfejcsavar készlet: 7800Ft (jó minőségű angol)
4. szelepfedéltömítés: 2500Ft (VictorReinz)
5. hengerfejtömítés: 11500Ft (Elring)
6. Főtengely szimering (első): 1400Ft
Ehhez még hozzájön egy 4 literes Eneos Susutina 5W-30 olaj és a Mann olajszűrő 14.000Ft-ért.
Ez összesen 56.200Ft anyag.
A munkadíj 50.000Ft a komlett szerelés, tisztítás, mérések, ellenőrzések, stb., + hozzá jön még 9000Ft síkolás és nyomáspróba.
A végösszeg ~116.000Ft.
A szerelő elmondása alapján (kb százas nygaságrendben csinált már vvt-i motor felújításokat), meg fog szűnni az olajfogyás és visszaáll az emisszió is. a Munka kb 2-2,5 napot vesz igénybe. Nem lesz bejáratós a motor, mert nem lesz benne gépi megmunkálás, de értelem szerűen hajtani sem célszerű. Normál használattal kb 3000km megtétele után mérhető rendes emisszió. A dugókon semmit sem alakít, nem lesznek újabb furatok, nem szabad piszkálni.
Pont az "i"-n, hogy a szervizkönyvbe be lesz tételesen jegyezve a munka, bélyegzővel, aláírással. A kiszerelt alkatrészeket visszaadja, én elrakom itthon. Fotózni fogom a munkát, a "dokumentációt" belinkelem majd...