Ezek a benzinesek nagyon-nagyon jól fogyasztanak. Nem is értem, hogy aki sokat ment, vagy akár sokat megy még ma is, miért keres dízelt, amikor ezek a fogyasztások szinte még azokkal sem produkálhatók. És ezek a kis fordulatszámok nem tesznek rosszat a motornak, hajtásláncnak? Ha pl. nagy fokozatba hamar felkapcsolsz, és onnan gyorsítasz, akkor sokat eszik bármely motor abban a pillanatban. Ezek szerint, ha jól értem, akkor nagyjából 1000 és 2000, vagy mondjuk 2500 között használjátok a gépeket? Eddig ezt én "kínzásnak", nagypapás stílusúnak tartottam, de ezek szerint ez a VVTi csodákat művel a motorral. Mi történik a fogyasztással, ha mondjuk kicsit többet használtok a rendelkezésre álló (1000-6000!) fordulatszámtartományból? Akkor hogyan változik a fogyasztás?
Mivel már a második VVT-i motoros autómat nyúzom, nekem is van tapasztalatom a dologról.
Olvasom itt a (számomra) hihetetlenül alacsony fogyasztásokat és ámulok.
Nekem az 1.4 Corollával 7,5-ből, most az Aveval 8 literből sikerül eljárnom hosszútávon, vegyes használatban.
Én nagyvárosban (sok lámpa, nem ritka a dugó, a közlekedés ritmusa teljesen más, mint egy kisebb városban stb.) és pályán (óra szerinti 140-150) megyek sokat.
Hozzá tartozik, hogy sokak szerint (túl) lendületesen vezetek, valószínűleg ebből is adódik a magasabb átlagom.
Az utolsó kérdésedre válaszolva: lényegesen megnő.
Lásd nálam, én tényleg használom 6000-ig (van egy visszafordító a pályán, ott elpörgetem 2, 3, ás 4-esben is 6000-ig
), az átlagom durván másfél literrel magasabb, mint Bepinek, vagy Pomknak.