Nem ertem pontosan a dolgot, amit irsz. Mert egyfelol azt irod, hogy uj motorba nem kell, mert tiszta es csak jo olaj kell neki. Utana meg azt irod, hogy csak ujabb motorba szabad tenni, mert kimossa a hezagok kozul a mocskot. Ha tiszta, akkor miert kellene pucolni?! Pont, hogy a mocskos motort kell ezzel takaritani.
Szerintem ez a hezagkimosos dolog egy kur.va nagy faxsag. Nem fel centis hezagok vannak, hanem tized, ezred millimeteresek. Meg amugy is hol folyna az olaj ki a motorbol?!
A motorban rohadtul nincsen helye mocsoknak, koksznak, az akar hol is legyen, csak art, meg szennyezi a friss olajat. Ki kell mosni belole a francba, azt csa.
Ha barhol folyik az olaj a motorbol, akkor a tomitest kell ott cserelni, legyen az kartertomites vagy szimering. Nem jo, ha a koksz tomit, az a motor regen kukas mar.
Szoktak mondani, hogy nagyobb darabokat is lemos a cuccos, ezaltal dugulast is okozhat. Erre konkret peldat meg sosem hallottam, ez is urban legend kategoria szerintem.
A cuccos nem szedi le a fel centis darabokat, meg ahol van tobb mm-es korom darab, az a motor mar regen oda van.
Ez a cucc semmit sem csinal, mint a lerakodott mocsokport feloldja, kimegy az a leeresztett olajjal egyutt -- mar ha kimegy es nem marad erintetlenul a motorban, mert ez nem kensav, amit beleontunk azert...
Elvileg a szintetikus olajak (es a tobbi is elvileg) tartalmaznak eros tisztito adalekokat, ezert normal esetben nem kell mosni a motort semmivel sem.
Akkor van ertelme ezt hasznalni, ha mar a friss olaj 1000 km utan feketes, illetve ha nem volt elotte rendszeren cserelve az olaj.
Ha 10e alatt ledobod az olajat, akkor sosem lesz fekete az, nalam meg 6e km utan is szep sarga, mintha frissen ontottem volna bele. De meg elvileg 15e km-es periodusnal sem lehet az olaj fekete, csak barnas.
Pont amugy az ilyen 100-250e kozotti motoroknak jo ez, mert ennyi km utan szokott azert lenni neha mar lerakodas, jo adalekok ide vagy oda. Plane ha 10e-nel tobbet fut a motor 1 olajjal minden esetben. Ekkor a motor jaratait kicsit kipucolja, aztan utana nem lesz a friss olaj egybol barnas, hanem szintelen marad szinte teljesen egy jo darabig.
Azert mondom azt, hogy az olajzabalos VVTi-nek jot tenne, mert lehetnek pici lerakodasok a dugok furataiban, amiket kicsit megtisztitva meg jobb lehet az ataramlas es a kenes, es meg kevesebb olaj fogy ezaltal.
En hasznaltam tobb 100+ ezer km-t futott kocsikban ezt, eddig csak pozitiv hatasrol szamolhatok be. Az olajzabalos kocsik olajfogyasztasa a felere csokkent, a beontott motorolaj kevesbe volt mocskos 1000 km futas utan. Szerintem nem kell felni tole egy olyan motorban, ami 10e km alatt 1 liter olajat megeszik, mert itt pont annyi a szennyezodes, amit ez siman kimos meg, dugulasra esely sincsen.
Ahol 1000 km/1 liter a fogyasztas, oda meg folosleges, mert az a motor ugy szar, ahogyan van. Amelyik motor uj vagy felujitott vagy tiszta, oda meg folosleges, mert nincsen mit kimosni belole.
Ha az ember 100%-ra akar menni, akkor kell venni 1 literrel olajjal tobbet. Aztan olajleengedes utan, miutan mar kifolyt a tisztito szeres olaj, bele kell azt az 1 litert onteni. Ez a karter aljaban osszegyult, felgyulemlett mocskot tokeletesen kimossa meg, ami ott osszegyulhetett. Utana mehet bele a normal 30-as olaj, aztan csao.
A motort ezzel tisztani egyebkent folosleges szerintem minden alkalommal, 50e km-enkent egyszer boven eleg. Kozben meg jo olaj kell es gyakran kell cserelni az jo olajat benne, azt akkor no para.