Ízlések és pofonok ... Az IS-t (pontosabban csak a szedánt) kívülről nagyon ízlésesen és egységesen (eltalált össz-forma jól kidolgozott részletekkel) , belül pedig kimondottan egyénien , bátran , mondhatni zseniálisan megtervezett autónak tartom - az a műszeregység nagyon nagy dobás , végre egy japán autó , amely tényleg tud valami újat hozni design terén ! Ja , és a divatteremtő hátsó lámpákról se feledkezzünk meg ám ! Mindent egybevéve szerintem a jelenlegi Lexus IS egyike lesz azon (kevés) japán kocsinak , amely később be fog vonulni a design-mérföldkövek táborába - nagyon ügyesen , önálló stílussal megtervezett , harmonikus egészet alkotó autó !
Ja , és mellesleg egy vérbeli kis sportlimuzin , első osztályú hathengeres motorokkal , hátsókerékhajtással , sportos menettulajdonságokkal , váltóval , kormányművel stb . Itt megvan minden : presztízs , design , és a hozzá méltó technika és karakterisztika is .
Az Avensissel szerintem nem lehet összehasonlítani , teljesen másról szól a két autó .
Nekem nem is a motorjával vagy a formájával van bajom :wink: , a belsejében pl az az olcsó megoldás nem tetszik a középkonzol tetején, hogy egy kis tárolódobozka van ott (persze a DVD-s navis kivitelnél ott a képernyő, de azt ugye itthon nem mindenki rendeli meg a kocsihoz... ), ez amolyan olcsó Suzuki hatást kelt számomra.
Az Avensishez azért hasonlítottam, mert nagyjából egy árban vannak, de az Avensis tágasabb (az IS ha jól tudom mindössze 4,4M hosszú), nagyobb a csomagtartója, stb, stb. Persze a külseje-belseje már nem olyan fantáziadús, de ugye valamit valamiért.
Meg az is bizonyos, hogy az IS motorja is jót tenne az Avensisnek, ha beletennék.