:clap:yess yess, erre gondoltam, de ezek szerint nem teljesen helyesen, de így tiszta a lép.
Ok, örülök, hogy meg van a válasz! Valószínűleg rajtam kívül mindennki értette, mit szeretnél tudni...
Amúgy, tök érdekes megfigyelni, hogy merre halad a technika, és hogy a dízel megoldások mennyire hasonlóak a benzineshez (persze némi túlzással). Pl. a modern dízeleket közös nyomócsövesnek nevezzük, de a benzinesek is közös nyomócsövesek, csak a nyomás töredéke a dízelének, illetve állandó. Vagy ott van a fojtó-szelep (sok helyen diesel-throttle-nak nevezi a szakirodalom, pedig...); ezzel az eszközzel már a dízel szívócsövében is keletkezik depreszió (vákuum) bizonyos körülmények között, ezzel segítve, hogy minél több kipufogó gáz (EGR), és a lehető legkevesebb friss levegő jusson a hengerbe. Még ez sem a hagyományos értelemben vett szegény keverék, de nagyon közelít hozzá. A D-CAT nél már oxigén-szonda (lambda szonda) is van, ami addig nem volt jellemző a dízelekre.
A DPNR témához: Érdekes, hogy bár a Toyota is alkalmaz a DPNR működéséhez utóbefecskendezést a fő injektorokkal is, mégsem jellemző, hogy megemelkedne a motorolaj szintje még extrém rossz DPNR-szűrő esetén sem (márkaszervizesek javítsanak ki, ha nem így tapasztalják; én nem igen hallottam ilyenről), ellentétben más típusokkal, ahol hallani ilyesmit. A Toyota szabályzása kultúráltabb, mert amíg sok gyártó csak utóbefecskendezéssel operál a regeneráláskor, adig a Toyota az EPI-vel kombinálja ezt. Van gyártó, ha jól tudom, ahol csak EPI van.
Más kérdés, hogy az elnyújtott olajcsere priódusok a fent környezetvédelmi hókusz-pókuszok miatt szerintem csak reklámfogások. Az EGR mai agresszív használatával, különösen egy nem új motornál hamar tele lesz az olaj korommal, nem beszélve az utóbefecskendezett tüzelőanyagról, aminek egy része azért szépen leszivárog a forgattyús házba és hígítja az olajat, extrém esetben növeli az olajszintet. Nekem még azt tanították, hogy adott motornál olajcsere periódust növelni csak olajtöltet növeléssel lehet. Nos a mai motorok olajigénybevétele csak fokozódott, köszönhetően az EGR-nek, és a társainak, az olajtöltet pedig számottevően nem változott. Az olajok minősége igaz, hogy talán javult, de ahogy olvasom a híreket, sosem tudhatod, mit veszel (olajhamisítás).