S E G Í T S É G ! ! !
Szevasztok!
Teljesen kétségbe vagyok esve, most regisztráltam, nagyjából átfutottam a fórumot, de amit tegnap hallottam, sehol, senkitől nem hallottam még. Egy 2004. 12. havi Avensis 2.0 D4D-m van 138.000 km-rel, amit nagyon szeretek. Tegnap vitte el a szerelő-barátom második műszakira. Mivel közel egy éve az izzítógyertyáim nem működtek, itt volt az ideje kicserélni. (Sosem volt gond az indítással, igazából izzítás nem is kéne.)
DE: a szerelőmnél volt egy öreg autószerelő, aki több, mint tíz évet lehúzott a Toyota-szervízben. Állítása szerint ez a motor a Toyota nagy baklövése, amit a nálam tapasztaltak állítólag alá is támasztottak. Kivette a szerelőm az izzítógyertyákat, és vastagon állt rajta az OLAJ! A "vendég" szaki szerint típushiba, szabaduljak meg az autótól. A tömítéseknél összeengedhet a gázolaj és az olaj, illetve a gyűrűim kopottak lehetnek, ezért olajosak gyertyák, továbbá a másik hiba miatt felhígulhat az olaj és szétverheti így a csapágyakat. Főleg az egyes hengernél volt tiszta fekete olaj a gyertyán. Állítólag típushiba, mégsem hallottam/olvastam ilyet még. Egyszer már volt három éves korában olyan bajom, hogy a teljesítmény ELTŰNT, a végsebesség kb. 80 km/óra lett, egyéb tünet (fogyasztásnövekedés, füstölés, nehéz indítás, stb. nem volt.) Ekkor a Toyota Magyarország egy hónapig legózott az autómon, végül 800.000 FT volt a végösszeg, amit végül nem kellett kifizetnem. A szaki szerint ezek a tömítések miatt lehetett a baj, de akkor még annyira nem voltak képben a hiba okával kapcsolatban, de már tisztán látnak és nehogy mégegyszer ez legyen...
Viszont, ha az olajba gázolaj kerül, és felhordaná az égéstérbe, akkor annak lenne valami jele, nem?
Kicsit füstöl igaz az autó (nem mint egy traktor, csak mint egy dízel), de a fogyasztás kiváló, az olaj fekete ugyan, de nem fogy számottevően, nincs gázolajszaga, stb.
Szerintetek? (Gyorsan írjatok, mert mintha a gyerekem lenne beteg, úgy be vagyok ...va!) Köszi