Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384708 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Egükém

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1221
  • Jó munkásember!
    • Egümotors
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1155 Dátum: 2011.02.17 21:13:03 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_2.0_d_sol_technic-4459675

mi a véleményetek erről az autóról?
szeretném a kis yarisomat lecserélni, egy nagyobbra, de kicsit félek a diesel vásárlástól, ugyanis nem volt még...árban viszont e főlé nem szeretnék menni!!potom 300 km re van potyára nem szívesen mennék le....


" A tévedés és az elírás joga fenntartva!"

még ez a duma:))

trance_boy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 97
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1156 Dátum: 2011.02.18 11:32:54 »
Ma hívtak az M44 ből, egész korrekten beszéltek... de honnan tudjam, mi van a motorháztető alatt?:(
fehér, diesel, wagon, és tényleg 6 éves...:)

Bepi.... üzletelhetnénk kicsit:)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1157 Dátum: 2011.02.18 19:24:36 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_2.0_d_sol_technic-4459675

mi a véleményetek erről az autóról?
szeretném a kis yarisomat lecserélni, egy nagyobbra, de kicsit félek a diesel vásárlástól, ugyanis nem volt még...árban viszont e főlé nem szeretnék menni!!potom 300 km re van potyára nem szívesen mennék le....

akkor vegyél benzinest vazze :D

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1158 Dátum: 2011.02.18 19:25:26 »
mondjuk fehérben irgalmatlan jól néz ki a kombi...

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
D-4D & D-CAT
« Válasz #1159 Dátum: 2011.02.18 23:47:26 »
szeretném a kis yarisomat lecserélni, egy nagyobbra, de kicsit félek a diesel vásárlástól, ugyanis nem volt még...árban viszont e főlé nem szeretnék menni!!

Szükséged van a kombi karosszériára vagy megtenné mondjuk az 5 ajtós is?
Mennyire ragaszkodsz a dízelhez, mennyit mész az autóval, stb? Szerintem egy 1.8-as benzines (a 2 literes se fogyaszt sokkal többet) is lehet jó választás, és lehetőleg ne alapfelszereltségűt keress. Az árba bőven beleférnek ezek is.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

captainsun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1160 Dátum: 2011.02.19 07:05:05 »
 :helpsmilie: S E G Í T S É G ! ! !  :cry:
Szevasztok!
Teljesen kétségbe vagyok esve, most regisztráltam, nagyjából átfutottam a fórumot, de amit tegnap hallottam, sehol, senkitől nem hallottam még. Egy 2004. 12. havi Avensis 2.0 D4D-m van 138.000 km-rel, amit nagyon szeretek. Tegnap vitte el a szerelő-barátom második műszakira. Mivel közel egy éve az izzítógyertyáim nem működtek, itt volt az ideje kicserélni. (Sosem volt gond az indítással, igazából izzítás nem is kéne.)
DE: a szerelőmnél volt egy öreg autószerelő, aki több, mint tíz évet lehúzott a Toyota-szervízben. Állítása szerint ez a motor a Toyota nagy baklövése, amit a nálam tapasztaltak állítólag alá is támasztottak. Kivette a szerelőm az izzítógyertyákat, és vastagon állt rajta az OLAJ! A "vendég" szaki szerint típushiba, szabaduljak meg az autótól. A tömítéseknél összeengedhet a gázolaj és az olaj, illetve a gyűrűim kopottak lehetnek, ezért olajosak  gyertyák, továbbá a másik hiba miatt felhígulhat az olaj és szétverheti így a csapágyakat. Főleg az egyes hengernél volt tiszta fekete olaj a gyertyán. Állítólag típushiba, mégsem hallottam/olvastam ilyet még. Egyszer már volt három éves korában olyan bajom, hogy a teljesítmény ELTŰNT, a végsebesség kb. 80 km/óra lett, egyéb tünet (fogyasztásnövekedés, füstölés, nehéz indítás, stb. nem volt.) Ekkor a Toyota Magyarország egy hónapig legózott az autómon, végül 800.000 FT volt a végösszeg, amit végül nem kellett kifizetnem. A szaki szerint ezek a tömítések miatt lehetett a baj, de akkor még annyira nem voltak képben a hiba okával kapcsolatban, de már tisztán látnak és nehogy mégegyszer ez legyen...
Viszont, ha az olajba gázolaj kerül, és felhordaná az égéstérbe, akkor annak lenne valami jele, nem?
Kicsit füstöl igaz az autó (nem mint egy traktor, csak mint egy dízel), de a fogyasztás kiváló, az olaj fekete ugyan, de nem fogy számottevően, nincs gázolajszaga, stb.
Szerintetek? (Gyorsan írjatok, mert mintha a gyerekem lenne beteg, úgy be vagyok ...va!) Köszi  :helpsmilie:

trance_boy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 97
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1161 Dátum: 2011.02.19 10:15:36 »
Dieselt szeretnék a nyomaték miatt, és kombit, a tér miatt, viszont pont az ilyenek miatt félek a diesel avetol mint amit épp felette olvasok:( és hát én nem vagyok szerelő, de a yarisommal még sose volt semmi gond, azonm kivül hogy tankolom, olajcsere, meg szűrők cseréje...

viszont, sokat megyek nagy autó kell, és olyan ami azért nyomatékos is...
de egyébként, feketét szeretnék, de vhogy ez a fehér nekem is nagyon tetszik!!! csak félek hogy ha vmi baja van a mocinak akkor....pfffffff

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1162 Dátum: 2011.02.19 10:59:22 »
Új dízelt garanciával (és tudom, sok pénzzel) vagy használtat reszkető lábakkal és pénzügyi tartalékkal. Más alternatíva nem nagyon van, ha ez az igény  :no:
Kevés km és nem problémás nagyon ritka (~nincsen), mert az túl nagy bukás az első tulajnak.

gbucus

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 356
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1163 Dátum: 2011.02.19 11:17:36 »
http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/avensis/toyota_avensis_wagon_2.0_d_sol_technic-4459675

mi a véleményetek erről az autóról?
szeretném a kis yarisomat lecserélni, egy nagyobbra, de kicsit félek a diesel vásárlástól, ugyanis nem volt még...árban viszont e főlé nem szeretnék menni!!potom 300 km re van potyára nem szívesen mennék le....


" A tévedés és az elírás joga fenntartva!"

még ez a duma:))
Szerintem a fehér sose volt metál. " A tévedés és az elírás joga fenntartva!" Nálam is! :D :D

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
D-4D & D-CAT
« Válasz #1164 Dátum: 2011.02.19 11:58:32 »
A "gyöngyházfehér" és társai nem alap színek, de az Avensis esetében a fehér az valóban nem metál. Ennek ellenére ritka mint a fehér holló.  :D
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1165 Dátum: 2011.02.19 12:32:52 »
nekem ez a fehér nagyon bejön, ha metál, ha nem.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1166 Dátum: 2011.02.19 13:37:39 »
Idézet
Szevasztok!
Teljesen kétségbe vagyok esve, most regisztráltam, nagyjából átfutottam a fórumot, de amit tegnap hallottam, sehol, senkitől nem hallottam még. Egy 2004. 12. havi Avensis 2.0 D4D-m van 138.000 km-rel, amit nagyon szeretek. Tegnap vitte el a szerelő-barátom második műszakira. Mivel közel egy éve az izzítógyertyáim nem működtek, itt volt az ideje kicserélni. (Sosem volt gond az indítással, igazából izzítás nem is kéne.)
DE: a szerelőmnél volt egy öreg autószerelő, aki több, mint tíz évet lehúzott a Toyota-szervízben. Állítása szerint ez a motor a Toyota nagy baklövése, amit a nálam tapasztaltak állítólag alá is támasztottak.

Szia!
Nem igazán értem a dolgot...
A régi kétezres dízel nem a legjobban sikerült motorja a Toyotának, előfordul velük önindító, lendkerék, injektor, nagynyomású pumpa probléma is, amik mind-mind százezres tételek.

Idézet
A "vendég" szaki szerint típushiba, szabaduljak meg az autótól. A tömítéseknél összeengedhet a gázolaj és az olaj, illetve a gyűrűim kopottak lehetnek, ezért olajosak  gyertyák, továbbá a másik hiba miatt felhígulhat az olaj és szétverheti így a csapágyakat.
Az injektor visszafolyó ágainál lévő tömítéseknél valóban belemehet a gázolaj a motorolajba. De ettől látványosan megnő a motorolajszint, és a felhigulás miatt tényleg kuka lesz a motor. De mondom ez meglátszik a nívópálcán. Ha minden olajcserekor normális mennyiségü olaj jön le az autóból, és közbe az olajszintet ellenőrizve is jó a szint, akkor nem kell ettől tartani.
Ha mégis tapasztalnál olajszint növekedést, ki kell cserélni a tömítéseket vagy a visszafolyó csövet.

Ha pedig kopottak a gyürük, enné az olajat. Ha nagy mennyiségü olajfogyasztást sem tapasztalsz, akkor szintén nem hinném, hogy nagy gond lenne.

Olyan még lehet, hogy a gázolaj belemegy a motorolajba, és az a felhigult cuccot durván elkezdi enni (így a szint is normális marad) de akkor olaj füstölést rendezne, hogy dudálnának mögötted  [rohog]
Xanyi

captainsun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1167 Dátum: 2011.02.19 14:01:07 »
Szia Xanyi!

Én is így vagyok ezzel, nem nagyon értem a dolgot.
Egyetértek az általad leírtakkal, de azért tele lett a gatya, mert nem szeret az ember ilyeneket hallani.
Nincs füstölés, nagy fogyasztás, olajszint-ingadozás, egyéb.
Tehát semmi tünetem nincs, csak a tegnapi izzítógyertya-cserekor a fekete olaj. Mondjuk az izzítógyertyák nem működtek, nem égettek magukról le semmit, de az olajat rajta akkor sem értem!
Azt találtam ki, hogy egy hét múlva kiszedem a gyertyákat és megnézem, milyenek.
Mást nem tudok, kínomban már 2-3 éves Fabiát és H Astrát néztem csere miatt, az értékesítők a Toyota csere hallatán mindenhol úgy néztek rám, mint egy elmeháborodottra.

trance_boy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 97
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1168 Dátum: 2011.02.19 16:05:39 »
igen, valószínű igazatok van, használt dieselt nagyon rizikós venni, még ha garit is vállalnak rá 1 évig...az újat meg megfizetni....most aztán már tanácstalan vagyok teljesen, ráadásul a szerelőm azt mondja most már szinte csak dieseleket javít....

pedig nekem is tetszik ez a fehér avensis...vki azt írta ezek a motorok nem a legjobb konstrukciók a 116 lovasok?

captainsun

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1169 Dátum: 2011.02.20 12:36:32 »
"A kétliteres dízel 116 lóerős motor nem a Toyota erőssége?"
A pénteki nagy "hátbarúgásomig" nem is gondoltam volna ilyenre, nagyon szeretem, megbízható, takarékos és 2004-ben azt mondták, hogy "...húú, ez aztán most ez most a legjobb most". Ezt 2004. dec. 9. és 2011. febr. 18. között el is hittem. Most nem tudom, mit gondoljak.
Ezt a részt (mármint, hogy ez egy elcseszett konstrukció) "vadásztam" a fórumokon és egyéb oldalakon, de nem találtam. Egyedül pénteken a szerelőtől és most tőled - írásos kérdés formában - látom. Jó lenne tapasztalat valaki(k)től.