Szerző Téma: D-4D & D-CAT  (Megtekintve 1384753 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

daradi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1095 Dátum: 2011.01.31 21:48:34 »
Ez a 2.2-es motor,  tempomattal, óra szerint 105-110 nél, autópályán sík terepen 5-5.2 közt kell hogy egyen. (tapasztalat)
Nagyjából minden 20KM/h sebesség növekedés +1Lit fogyasztást jelent.
Ez lehet egy kis segítség a helyes fogyasztás megállapításához.

Nálam a tempomattal 140-re állítva 8,2 volt M6-on.

apropó: hogyan lehet nullázni tetszőleges időpontban az átlagfogyasztás mérőt? A leírás szerint minden tankolásnál automatikusan nulláz...De nekem jó lenne pl. egy hosszabb út elején...talán a tanksapka nyitásra nulláz?

Sokat gondolkoztam, és nem lehet oka magasabb fogyasztásnak a részecskeszűrő elöre haladott eltömeszelődése? A kipufogó rendszer folytja a motort....bár lehet, h baromság


fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1096 Dátum: 2011.02.01 06:50:13 »
Ez a 2.2-es motor,  tempomattal, óra szerint 105-110 nél, autópályán sík terepen 5-5.2 közt kell hogy egyen. (tapasztalat)
Nagyjából minden 20KM/h sebesség növekedés +1Lit fogyasztást jelent.
Ez lehet egy kis segítség a helyes fogyasztás megállapításához.

Nálam a tempomattal 140-re állítva 8,2 volt M6-on.

apropó: hogyan lehet nullázni tetszőleges időpontban az átlagfogyasztás mérőt? A leírás szerint minden tankolásnál automatikusan nulláz...De nekem jó lenne pl. egy hosszabb út elején...talán a tanksapka nyitásra nulláz?

Sokat gondolkoztam, és nem lehet oka magasabb fogyasztásnak a részecskeszűrő elöre haladott eltömeszelődése? A kipufogó rendszer folytja a motort....bár lehet, h baromság

Nullázni a kormányon avval a gombbal tudsz amivel váltod,hogy éppen milyen adatot  mutasson. Mikor az átlagfogyasztásnál vagy tartsd nyomva a gombot és lenulláz.
A kipufogórendszer bármilyen hibájánál azonnal hibakódot jelez a műszerfalon.
Az EGR szelepet mikor pucoltattad ki? Kitisztított EGR azonnali 10%-os teljesítmény a koszoshoz képest. De egy 20 perces komoly tempós autópálya is jól esik neki kiégetés gyanánt..
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 11:22:16 írta music »

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
D-4D & D-CAT
« Válasz #1097 Dátum: 2011.02.01 10:39:46 »
apropó: hogyan lehet nullázni tetszőleges időpontban az átlagfogyasztás mérőt? A leírás szerint minden tankolásnál automatikusan nulláz...De nekem jó lenne pl. egy hosszabb út elején...talán a tanksapka nyitásra nulláz?

Ha jól tudom a tiéd 2006-os gép, csak az nem rémlik, hogy ráncfelvarrás előtti vagy utáni.  :hmmmm:
Mert ha előtti, akkor nem tudsz átlagot nullázni, illetve a fed számítógép majd kénye-kedve szerint nullázgat majd akkor, amikor pl éppen nem szeretnéd...  [rohog]  :hmmmm:  :whistling:
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.01 10:41:31 írta Xtrem »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

boborjan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1098 Dátum: 2011.02.03 17:37:45 »
Sziasztok!

Régebben (tavaly október, november ?!?) én is írtam ide fórumba miután 2010. augusztus végén vettem én is egy Avensis 2006.10 (facelift) D-CAT -ot és hamar rájöttem a xenonos hibára (a kereskedő azt mondta biztos szar az izzó, adott másikat, majd kicseréltem -lökhárító le, lámpa kibuktat, tényleg csak így lehet?!? - de természetesen nem lett jobb ).
A hiba sajnos azóta megvan és most már szeretnék a végére járni, vagyis valami megoldást találni. Találtam először az német eBay-en majd rövid guggolás után egy önálló honlapon egy céget akik felújítják a nagyon jól ismert hibát, vagyis szétszedik a lámpát, tisztítják, új filmréteget visznek fel a foncsorra, beállítják ha kell, vízmenetesen visszazárják, majd csinálnak egy LUX mérést, felmérik az izzót. Most ajándékba csinálnak bele vagy egy LED-es nappali fénysort a lámpa aljába, vagy LED-es gyűrűt (szerintetek nem búcsús, gagyi?) Mindezt 3 munkanap alatt ( plusz szállítás ) és az eredeti 400 Euros / pár árból lealkudtam már valamennyit.

Én nagy valószínűséggel velük meg fogom csináltatni, hacsak ti nem tudtok valami jobb (olcsóbb, gyorsabb) megoldást. Esetleg arra gondoltam, hogy ha valaki szintén felújíttatná, akkor tudnánk még engedményt elérni, a szállításban mindenképpen.

A fórumhoz annyit, hogy jó lenne a témák elején egy összefoglalót írni, hogy ne kelljen a 100 oldalakat átolvasni, hogy gyors választ kapjon az ember és képben legyen.
Pl :
Avensis II
 - xenon gyári hibás, javítás, megoldás: xxxx
 - D-CAT 177 LE: motorolaj csak olyan amilyet a részecskeszűrő kíván (Tényleg milyet? Mert a gyári Toyota egy vagyon, a 6 liter volt vagy 20000 Ft )
 - stb.

Várom az építő válaszokat.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Avensis 2.2 D-4D D-Cat Autom. 150LE 2010

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1099 Dátum: 2011.02.03 17:46:29 »
Idézet
lökhárító le, lámpa kibuktat, tényleg csak így lehet?!? - de természetesen nem lett jobb ).

Nem. Kifér az simán, csak kis kéz kell hozzá meg egy kis ügyesség  ;)
Xanyi

fagyis

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 123
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1100 Dátum: 2011.02.03 19:06:44 »
A dízel részecskeszűrő (DPF = Diesel Particulate Filter) egyre népszerűbb tartozéka a dízel személy- és haszonjárműveknek. Az EURO IV szabvány teljesítésének egyik feltétele a kibocsátott szilárd részecskék számának limit alatt tartása. A DPF fizikailag szűri a kipufogógázt, így jelentősen csökkenti a kibocsátott szilárd részecskék számát.
Igen érzékeny alkatrészről van szó, amelynek nagy ellensége a kén, a szulfáthamu és a foszfor (SAPS = Sulphated Ash, Phosphorous, Sulfur). Ez a tulajdonsága hatással van a felhasznált üzemanyaggal és olajjal szemben támasztott követelményekre: csak alacsony (vagy közepes) SAPS szintű motorolaj és alacsony kéntartalmú gázolaj használható. Ha ezt a követelményt nem tartjuk be, a szűrő előbb-utóbb eltömítődik, cseréje pedig sokszázezres kiadást jelent. Ennek nincs köze a regeneráláshoz: nem megfelelő gázolaj vagy motorolaj használata mellett a regenerálás ellenére tönkremegy.Szerintem ezen ne spórolj.
A foncsor nem piskótán van megégve.Egyértelmű,hogy a hőmérséklet okozza a mattulást.   :nono: De hát akkor a gyári foncsor nem bírja a gyári izzót??? Ha ez így van ,szerintem egy kis idővel bíró jogász jogilag felléphetne a Toyota ellen. 
Zárójelben, lassan én vagyok az egyedüli akinek tökéletes a lámpája...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1101 Dátum: 2011.02.03 21:31:36 »

Zárójelben, lassan én vagyok az egyedüli akinek tökéletes a lámpája...
már nem sokáig, ne aggódj  :lol:

daradi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1102 Dátum: 2011.02.03 22:44:14 »
A dízel részecskeszűrő (DPF = Diesel Particulate Filter) egyre népszerűbb tartozéka a dízel személy- és haszonjárműveknek. Az EURO IV szabvány teljesítésének egyik feltétele a kibocsátott szilárd részecskék számának limit alatt tartása. A DPF fizikailag szűri a kipufogógázt, így jelentősen csökkenti a kibocsátott szilárd részecskék számát.
Igen érzékeny alkatrészről van szó, amelynek nagy ellensége a kén, a szulfáthamu és a foszfor (SAPS = Sulphated Ash, Phosphorous, Sulfur). Ez a tulajdonsága hatással van a felhasznált üzemanyaggal és olajjal szemben támasztott követelményekre: csak alacsony (vagy közepes) SAPS szintű motorolaj és alacsony kéntartalmú gázolaj használható. Ha ezt a követelményt nem tartjuk be, a szűrő előbb-utóbb eltömítődik, cseréje pedig sokszázezres kiadást jelent. Ennek nincs köze a regeneráláshoz: nem megfelelő gázolaj vagy motorolaj használata mellett a regenerálás ellenére tönkremegy.Szerintem ezen ne spórolj.
A foncsor nem piskótán van megégve.Egyértelmű,hogy a hőmérséklet okozza a mattulást.   :nono: De hát akkor a gyári foncsor nem bírja a gyári izzót??? Ha ez így van ,szerintem egy kis idővel bíró jogász jogilag felléphetne a Toyota ellen. 
Zárójelben, lassan én vagyok az egyedüli akinek tökéletes a lámpája...

Miből látom egyértelműen, hogy a lámpa nem megfelelő? Fakó, éjjel nem látsz vele rendesen?
Nekem eddig nem volt gond vele, refi ereje kifejezetten jobb, mint a korábbi 2000-es évjáratú avensisemben volt.


Más: Toyota szalonban nagyon ajánlgatták a PROTEC-et. tapasztalat?
Fogyasztással még mindig nem vagyok kibékülve, nem pörgetem 3000 felé soha, de 10,5 a városi. Még előtte vagyok egy héttel a tervezett nagy szervíznek (olaj, szűrők, EGR tisztítás...), nagyon bízom benne, hogy ez javulhat.
 
d


daradi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1103 Dátum: 2011.02.03 22:50:31 »
Sziasztok!

Régebben (tavaly október, november ?!?) én is írtam ide fórumba miután 2010. augusztus végén vettem én is egy Avensis 2006.10 (facelift) D-CAT -ot és hamar rájöttem a xenonos hibára (a kereskedő azt mondta biztos szar az izzó, adott másikat, majd kicseréltem -lökhárító le, lámpa kibuktat, tényleg csak így lehet?!? - de természetesen nem lett jobb ).
A hiba sajnos azóta megvan és most már szeretnék a végére járni, vagyis valami megoldást találni. Találtam először az német eBay-en majd rövid guggolás után egy önálló honlapon egy céget akik felújítják a nagyon jól ismert hibát, vagyis szétszedik a lámpát, tisztítják, új filmréteget visznek fel a foncsorra, beállítják ha kell, vízmenetesen visszazárják, majd csinálnak egy LUX mérést, felmérik az izzót. Most ajándékba csinálnak bele vagy egy LED-es nappali fénysort a lámpa aljába, vagy LED-es gyűrűt (szerintetek nem búcsús, gagyi?) Mindezt 3 munkanap alatt ( plusz szállítás ) és az eredeti 400 Euros / pár árból lealkudtam már valamennyit.

Én nagy valószínűséggel velük meg fogom csináltatni, hacsak ti nem tudtok valami jobb (olcsóbb, gyorsabb) megoldást. Esetleg arra gondoltam, hogy ha valaki szintén felújíttatná, akkor tudnánk még engedményt elérni, a szállításban mindenképpen.

A fórumhoz annyit, hogy jó lenne a témák elején egy összefoglalót írni, hogy ne kelljen a 100 oldalakat átolvasni, hogy gyors választ kapjon az ember és képben legyen.
Pl :
Avensis II
 - xenon gyári hibás, javítás, megoldás: xxxx
 - D-CAT 177 LE: motorolaj csak olyan amilyet a részecskeszűrő kíván (Tényleg milyet? Mert a gyári Toyota egy vagyon, a 6 liter volt vagy 20000 Ft )
 - stb.

Várom az építő válaszokat.

Nem rossz, kicsit melegebb színhőmérsékletű LED-sort választanék (warm white).
Vagy az lenne állat, ha a lámpa felső szélénél húznának végig ívelten egy sárga LED-csíkot. ala 5-ös BMW

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1104 Dátum: 2011.02.04 08:11:37 »
DPF-es autókba C2 jelű motorolaj kell, ebből nem olyan sok van, de ez rendkívül fontos.
A Csináld Magad! fórumrészben van Világítás topic, érdemes megnézni, egy bemattult Ave II-t már megokosítottak a srácok, van videó is.  :szemez:
A LED sor - mármint a bármilyen utólagos - sztem ritka gagyi, főleg egy ilyen autón... Igazi home-tuning-feeling :nonono:.
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.04 08:13:27 írta kleingy »
         

boborjan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1105 Dátum: 2011.02.04 08:12:58 »

Zárójelben, lassan én vagyok az egyedüli akinek tökéletes a lámpája...
már nem sokáig, ne aggódj  :lol:

OK, de milyen márkájú, típusú olaj legyen?

Én kizárólag Ausztriában tankolok, oda járok heti 2x munka ügyben, a gázolaj 100x jobb minőségű...
Avensis 2.2 D-4D D-Cat Autom. 150LE 2010

boborjan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1106 Dátum: 2011.02.04 08:13:57 »
Nem rossz, kicsit melegebb színhőmérsékletű LED-sort választanék (warm white).
Vagy az lenne állat, ha a lámpa felső szélénél húznának végig ívelten egy sárga LED-csíkot. ala 5-ös BMW
Köszi
Erről hol találok képet?
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.04 08:14:59 írta kleingy »
Avensis 2.2 D-4D D-Cat Autom. 150LE 2010

boborjan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1107 Dátum: 2011.02.04 08:21:49 »
Miből látom egyértelműen, hogy a lámpa nem megfelelő? Fakó, éjjel nem látsz vele rendesen? Nekem eddig nem volt gond vele, refi ereje kifejezetten jobb, mint a korábbi 2000-es évjáratú avensisemben volt.

Más: Toyota szalonban nagyon ajánlgatták a PROTEC-et. tapasztalat?
Fogyasztással még mindig nem vagyok kibékülve, nem pörgetem 3000 felé soha, de 10,5 a városi. Még előtte vagyok egy héttel a tervezett nagy szervíznek (olaj, szűrők, EGR tisztítás...), nagyon bízom benne, hogy ez javulhat.

Abból látod, hogy nem látsz este :-) Felkapcsolod és nincs fényereje, csak pislákol. A refi fizikailag külön foncsor és izzó, avval nekem sincsen baj.

Mi az a PROTECT?

Nekem fogyasztásom egy 180km -es etapon, amiben van kb 10km város, a maradék 130-140km/h-s (GPS szerint, óra szerint +10km/h) autópálya 6,7-6,8 jön ki saját számolással (teletank->teletank) a fedélzeti 7,2-t mutat.

Nektek is ennyire csal az óra? óra szerinti 140km/h az valójában csak 130km/h

Üdv
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.04 08:22:54 írta kleingy »
Avensis 2.2 D-4D D-Cat Autom. 150LE 2010

boborjan

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 28
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1108 Dátum: 2011.02.04 08:34:42 »
DPF-es autókba C2 jelű motorolaj kell, ebből nem olyan sok van, de ez rendkívül fontos.
A Csináld Magad! fórumrészben van Világítás topic, érdemes megnézni, egy bemattult Ave II-t már megokosítottak a srácok, van videó is.  :szemez:
A LED sor - mármint a bármilyen utólagos - sztem ritka gagyi, főleg egy ilyen autón... Igazi home-tuning-feeling :nonono:.

OK, tehát C2-es olajok... ki milyet használ?

Sajnos én nem látok semmilyen Világítás topic-ot a Csináld magadban?!? Lásd melléklet

Szerintem is giccses a LED sor...viszont láttam az Elektromos berendezések topic-ban hogy hozzászoltál egy DLR-es megoldáshoz, ahol kép is van és kb 10000 Ft-be került, az engem is nagyon érdekelne, hol lehet a szakit elérni?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Avensis 2.2 D-4D D-Cat Autom. 150LE 2010

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: D-4D & D-CAT
« Válasz #1109 Dátum: 2011.02.04 08:39:13 »
Én kérek elnézést, Elektromos rész, az első fórum... Ott meg is találod, hogy kit kell keresni, ha egy picit olvasol. ;)