Nem gondolom, hogy a megoldás örök élet, de az adott helyzetben erre a tűzoltásra tellett. A féltengely anyaga nem meglepő módon nagyon kemény, csiszoló vászonnal, reszelővel a rozsda nem jött le. A drótkorong lehozta de rücskös maradt, amit nem értek. Szóval a rozsda nem lemezes szerkezetű, hanem pontokban kráteresre rohadt, ami egy libabőrös felületet adott. Mondjuk ezek a kráterek kb. jó ha max 0,1 mm egyenetlenséget jelentenek, viszont nem értem, milyen acél lehet ez, hogy így korrodál. Mintha nem lenne a felület homogén. Ami még nem tetszik, hogy ha rátették ezt a gumiba sütött csövet a tengelyre, miért csak a belső oldalon van rögzítő bilincs, a külső oldal semmilyen módon nem biztosított a korrodáló anyag bejutása ellen.
Miután ebben az esetben nem a futásteljesítmény, (nekem 116eKm) hanem a kor (10 év), valamint a korrozív anyag dózis számít ami nem definit, ezért elértem/elérhettem a minden megtörténhet fázisba.
Nem tudom a gyári féltengely gyári kialakítását, így most csak néhány gondolat jutott eszembe az általad leírtakról:
- A rozsdát valami erős rozsdaoldó szerrel megpróbálni leszedni? Ha amúgy is csak 0,1 mm kráterek vannak, és nekiálsz flexelni, szerintem ettől többet fogsz leszedni róla..
- A felületen lehet, hogy van valami galvanizált réteg. Úgy mint a gyári fém elemeken. Ezt lehet látni, ha pl lecsiszolsz szép rétegesre egy gyári karosszéria elemet, és egy utángyártottat. Utóbbi esetén csak a fém van meg a fekete festék. A gyárin meg ott a cink vagy ón réteg, vagy vmi más kombó a rozsda ellen. Ahol a gyári elem rohadni kezd, ott is ilyen vékony kis kráterek lesznek, ezért gondolom, hogy a tengely is talán valami keményebb felületvédelmet kapott a rozsdásodás ellen. Ha megcsiszolod, akkor pont a védelmet szeded le róla első körben..
- Gondolatom szerint a gumi bigyó egy rezgéscsillapító vagy esetleg rezgést elhangoló eszköz lehet. Másik véglet, ha tudták, hogy a tengely ott a leggyengébb, és ott pattan el, ha túlzott terhelést kap, vagy anyagfáradás miatt, és ez amolyan vész megoldás, hogy az ottani törést kicsit összefogja, ne rögtön a törés után össze-vissza kezdjen kalinpálni a féltengely ott, hanem ebben a gumi "összekötőbe" maradjon egy ideig a törésnél. Ez csak ötletelés, de valamiért odarakták, fölösben nem hiszem hogy egy gyártó bármit is odatervezne, legyártana..
- Az, hogy csak egy oldalt van rögzítő azért előnyösebb, mert ha mindkét oldalt lenne, és nem tömít rendesen, belemehet a víz és az ott megáll, és még jobban korrodálja, mintha ki tud onnan száradni, vagyis az egyik oldal nyitott. Olyan mint a kaszni télen, ha a latyaktól ki tudod szárítani garázsban nem rohad, de ha nedves, akkor az elektrokémiai folyamatokat gyorsítod, hiszen van közeg (elektrolit) ami ezt elősegíti, ergó gyorsabb a rozsdásodás.
- A 10 év lehet, hogy meghatározó, de szerintem ez használattól (esős-száraz, dinamukus-toporgós, stb..) is nagyban függhet. Ezért is nehéz eltalálni. Nem utolsó sorban két egyforma erős alkatrész sincs, valamennyire mindegyik szór, ha nem is nagy sávban, így lehet néhány gyengébb eltört, a többi meg vígan teszi a dolgát. Akár ilyen zárványmászkálós dolog is lehet benne, mint a hidak fém elemeiben, mert azokat is nézik UH-val időnként, a rezgések/terhelésváltások hatására ugyanis ezek a zárványok tudnak mozogni/összegyűlni az anyagban. Ezt egy anyagtechnikával foglalkozó gépész biztos jobban ismeri.
Most ennyi jutott eszembe. Mindenesetre ha már elkezdted, lehet célszerű végigvinni, bár a flexxel tisztítást én mellőzném, mert vékonyítasz, és korrózióvédelmet távolítasz el róla. (A cink spray kanyarban sincs olyan, mint a galvanizálási úton ráhelyezett réteg!!)
Köszi az infót, berendelem. Időben mennyi ennek a cseréje?
Igazán nincs mit. Én az autó vásárlása után cseréltettem, egy hét volt a berendelés, a Mayernél cserélték. Nálam nem nyikorgott, de javasolták szemrevételezésnél, hogy hamarosan érdemes, és ebből a gyári a használható. Rögtön a padkára fel-le állást kérdezték, hogy nem nyikorog-e már, erről is rémlett nekem, meg mintha itt is lett volna már ez téma. Azért előtte nézesd meg, mielőtt fölösen rendelnéd, távgyógyításban nehéz mit mondani egy hangra, amit nem is hall az ember..