De nekem tudna vki segíteni? Miiért nem volt hibajelzésem a műszerfalon, mikor az ocv szelepről lehúztam a csatlakozást, és úgy mentem több kilométert, forgatva is az autót, hogy változtassa a szelepvezérlést??
Azért nem jelez hibát, hogy ne traktálja feleslegesen a felhasználót esetleges "vaklármával".
Valamikor régebben -hibakeresés okán-, hogy biztosan felismerjem és be tudjam azonosítani, hogy milyen, amikor 3 hengerezik az autó, fogtam és lekötöttem az egyik injektor elektromos csatlakozóját. Utána már könnyen mondhatom, hogy fel lehet ismerni és a rázkódás, amit éreztem nem a 3 hengerezés okozta, csak elfáradt motortartó bak vagy a sok ráégett koksz lerakódás miatt a forgó-morgó alkatrészek kiegyensúlyozottsága nem tökéletes. Aztán, ha már úgy volt, mentem vele egy kis kört, meg egy nagyobbat, lehetett érezni egy kis változást, de semmi drámai, 20 perc alatt sem jelzett hibát, pedig eléggé egyértelmű keverékképzési hibája volt a befecskendező rendszernek...
Nézd meg az adott motor "service manual"-ját, abban le szokták írni, hogy pontosan mik a feltételei az egyes hibakódoknak.
Nem ritka az olyan, hogy több feltételnek is teljesülnie kell:
- üzemi hőmérsékletet elérte a motor (vízhőfok)
- +x percet eltöltött ott
- motor fordulat "x-y" tartományon belül volt "z" ideig
- ráadásul már előtte volt 3db olyan ciklus is, amikor a fordulat "w" alá csökkent, de "z" alá nem csökkent
Érted, szóval ez nem olyan, hogy elég egyszer vagy kétszer kihúzatni, hogy bejelezzen, vannak más feltételek, amiknek nem teljesülése blokkolja a hibakód beállítását. Ha többet mennél vele biztos dobna hibát, vagy ha ismernéd a feltételeket, akkor rövidebb idő alatt lehetne hibát produkálni.