Sziasztok
Csak röviden leírom a történetet, hátha más is kocsivásárlás előtt áll és jelent némi segítséget.
Szóval a kiszemelt kocsi egy avensis t27 volt, lehetőleg kombi.
Mindenhol próbáltam utánaolvasni a lehetséges hibáknak, mivel az előző t25-ös vásárlása előtt ez elmaradt és bele is futottam egy olajevősbe.
Mivel igazán semmi extra típushibát nem írt senki, ezért amennyire tudtam kipróbáltam a kocsit.
Minden okés volt vele, a tapasztalt hibákat a kereskedő javította.
Amikor elhoztam a kocsit, akkor kezdtem hallani egy kis súrlódó hangot a bal eleje felől.
Mivel egy igencsak hosszú nyaralás előtt álltunk, ezért elvittem szerelőhöz.
Elsőre egyből kerékcsapágyat mondta, de nem az volt. A másik ötlete a váltócsapágy volt.
Ti is adtatok ötleteket, de nem is gumi probléma ill. nem is a műanyag kerékdob burkolat volt a ludas.
Aztán a nyaralás során öcsém szerelőjét is meglátogattam, mert csak nem hagyott nyugodni, hogy lehet a váltóban kevés az olaj.
Váltóban olajszint okés, színe okés, szerelő szerint ha bármi van is a váltóval, akkor az nagyon kezdődő dolog, mert semmi nem utal arra, hogy már régóta darálná, de ezt csak úgy tudta volna megnézni biztosan ha ottmarad a kocsi (erre nem volt lehetőség).
Aztán találkoztam egy régi ismerősömmel, akinek mint kiderült autókereskedése van.
Ahogy mondtam a dolgot, azonnal vágta rá, hogy mi lehet a hiba!
Differenciálmű!
Azt mondja, hogy nem 1 és nem is 2 ilyen avensisszel találkozott, amelyiknek ugyanez volt!
Javítása? Állítólag a difi együtt van a váltóval.
Amit javasolt, hogy tegyek bele egy prémium váltóolajat, akár még adalékot is és akkor egy 50-100e km-t simán elmegy minden gond nélkül és lehet még a hangja is megszűnik.
Addigra meg, amikorra tönkremenne (ha még meg lesz a kocsi), akkor már lesz bőven bontottan....
Más típusokkal is találkozott, ahol ez volt a hiba.
Remélem tudtam segíteni másnak, hogy ilyenre is figyelni kell.
Nekem a próba során azért nem tűnt fel, mert nyomtam neki, hogy hogyan megy, minden okés-e a fékekkel stb, de igazán arra nem figyeltem, hogy kis gáz, elenged, kis gáz, elenged, mert akkor egyből lehetett volna hallani.
Hát ez van.
Amúgy nagyon szimpi a kocsi!
Ha kell van benne erő, de sokkal takarékosabb, mint az előző volt (ez gondolom az erősebb motornak és a 6-os váltónak is köszönhető)
4150km-es nyaralás alatt 6,59l-es fogyasztás, a kocsi megtömve és 120-as tempóra belőve a tempomat és az elejétől a végéig ment a klíma!
Az előző hasonló körülmények között 7,4-et evett és még annak is nagyon örültem :-D
üdv mindenkinek, további jó nyaralást vagy jó visszatérést a melóba (nekem ez utóbbi jutott.... :-( )