Fery, alapvetően neked is igazad van és igen, jönnek a turbós benzinesek is, pontosan azokkal a problémákkal, amik a dízelek "vesztét" is okozzák. Ismert példa: OFF VW 1,4 tsi nagynyomású pumpa, ami szeret meghibásodni, de legalább 580 000Ft-ba kerül újonnan. No comment...
A dízelellenesség nem a magadhoz hasonló, az autót nemcsak tárgyként kezelő emberekről szól. Ti vagytok sajnos a kevesebben, sőt, alig van ilyen ember, akit érdekel egy modern dízel autó kapcsán a használati mód következményeképpen jelentkező karbantartási, javítási költség. Tesóm is hozzád hasonlóan lelkiismeretes dízel autó tulaj, de hidd el, még mindig kevesen vagytok. A nagyátlag továbbra is csak azt látja, hogy "a dízel jó, mert megy, és keveset fogyaszt". Nem gondolják végig a miérteket, csak álmokat hajkurásznak. Aztán, amikor elromlik az autó és a szerviz azt mondja egy egyszerűnek tűnő hiba javítására, hogy "3-400 000Ft lesz, ha más nem derül ki", akkor meg csak pislognak és nem értik. Tehát, alapvetően az emberek fejében van a gond...
Amíg ebben nincs változás, addig tucatszámra jönnek be minden típusból a dízelek 200-400 000 km futással és szinte 100%, hogy a tipikus dízeles hibák már az itteni tulajoknál fognak előjönni a használatból fakadóan és a karbantartások el nem végzése miatt, így a probléma csak tovább fokozódik...
Igen, ma egy jó állapotú, nem közvetlen befecskendezéses szívó benzin motorral szerelt autó jelenti a legkisebb kockázatot használtautó vásárlásnál, és itt, a fórumon is azért ajánljuk inkább ezeket, mert az a kevés hibaforrás, ami előfordulhat velük már ismert, van rá szakember, van rá bevált alkatrész, nem fog más meglepetést okozni.
Emellett, ezek elfogyasztanak 7-8 liter benzint 100km-en, hát egészségükre, ennél nagyobb bajuk ne legyen (nincs is).