Egy új modell, mely nem tartalmaz forradalmi újdonságokat, nem tartalmaz fajlagosan nagyobb fejlesztési költséget, ezért ott nem kell annyit emelni, mintha mondjuk forradalmi újdonság van benn, mint pl. hibrid hajtás. Ott viszont meg nem lehet egy modellre terhelni az egész fejlesztés költségét. Ezért van az, hogy mondjuk a Camry hibrid ára nem mérföldekre van a nem hibrid Camry árától.
És ahogy már írtam, a hibrid hajtást nem a Camryhez találták ki. Ott már kész volt a technológia, csak egy bizonyos típushoz kellett igazítani.
De vehetjük azt is, hogy az összes modellnek kell vinnie az összes modell fejlesztésének terheit. Ez esetben akkor úgy látszik, hogy ezekből annyi jut az új Avensisre, hogy annak árát az elődmodellhez képest 4-11%-al kell emelni.
A lényegen ez nem változtat.
Az USA piac meg más, egyrészt ott annyi autót adnak el, hogy ott működik a sűrű fillér elv, Európában ez nem megy, másrész ott más az adótartalma is az autóknak, mint kontinensünkön.
Szóval az ottani árpolitikát nem szabad összehasonlítani az ittenivel. Inkább azt kéne megnézni, hogy az Ave II Ave III árak, hogy alalkultak mondjuk a németeknél, cseheknél, dánoknál, stb.
Nem hinném, hogy a miénktől lényegesebben eltére a dolog, márcsak azért sem, mert az árképzésben erősen benne van a Toyota Motor Europe is.