Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 779605 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re: Re: Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1290 Dátum: 2014.05.09 17:10:41 »
Igen, csak így meg hogy adod el?
Az enyémben mikor eladták nekem, benne volt a füstölésgátló :censored:

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1291 Dátum: 2014.05.09 20:04:54 »
Simán lehet, hogy az enyémben is. Viszont ezt én soha nem játszanám el senkivel. Szeretném megtartani a tükröket a lakásban...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23131
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1292 Dátum: 2014.05.09 20:08:58 »

Simán lehet, hogy az enyémben is. Viszont ezt én soha nem játszanám el senkivel. Szeretném megtartani a tükröket a lakásban...
példás hozzáállás, hasonlóan gondolkodom én is. A legnagyobb taplóságok egyike az ilyen alattomos trükközés.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1293 Dátum: 2014.05.09 21:08:56 »
Simán lehet, hogy az enyémben is. Viszont ezt én soha nem játszanám el senkivel. Szeretném megtartani a tükröket a lakásban...
Nyilván én sem tennék ilyet, azért is volt az az ikon a végén.
Viszont van, akit nem érdekel ilyen "apróság", és megjátssza  :ph34r:
Kérdeztem, hogy ha ennyire jó, miért adják el, de csak mellébeszélés volt. Autószerelővel néztük meg, őt is átvágták ezzel :wacko:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1294 Dátum: 2014.05.09 21:57:06 »
Ha el akarnám adni, nem kellene beletennem a füstölésgátlót, mert hála Istennek nincs mit gátolni.
Viszont valóban igaz, hogy ezt senki sem fizetné meg  :wacko:
Így a terv szerint addig marad, amíg csak lehet, a mi igényeinknek megfelel  :yes:

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1295 Dátum: 2014.05.10 08:38:04 »
És volt valmi változás csenedesebb kulturáltabb járás vagy valami ehez hasonló dolgokra gondolok?Esetleg kis üzemanyagcsökennés?

Az előző olaj, ami benne volt mikor megvettem egyszercsak eltűnt a motorból. :)
Onnantól kezdve kapott liqui molyt 5w30-at, ezzel eddig nem volt ilyen probléma.
Fogasztásról nem tudok érdemben mit mondani, ugyanis mint kiderült egy fékhiba miatt folyamatosan fogott az egyik fékem, 8,3 alá nem ment a fogyi. Most javítás után stabil 130-nál 6,5 lett, 140-150 között tartva 7,5.
Mondjuk a 8,3 az annyi volt a régi olajjal is meg ezzel is.

Stefan0402

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 35
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1296 Dátum: 2014.05.10 13:35:00 »
Az előző olaj, ami benne volt mikor megvettem egyszercsak eltűnt a motorból. :)
Onnantól kezdve kapott liqui molyt 5w30-at, ezzel eddig nem volt ilyen probléma.
Fogasztásról nem tudok érdemben mit mondani, ugyanis mint kiderült egy fékhiba miatt folyamatosan fogott az egyik fékem, 8,3 alá nem ment a fogyi. Most javítás után stabil 130-nál 6,5 lett, 140-150 között tartva 7,5.
Mondjuk a 8,3 az annyi volt a régi olajjal is meg ezzel is.

Ez a fék dolog most elgondolkodtatott mert az elöző autom ott ahol ez nem gurul az finoman gurult akkor lehet nekem is át kell nézni majd a fékrendszert!Köszöntem a kis észrevételt;-)

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1297 Dátum: 2014.05.10 13:57:43 »
Az előző olaj, ami benne volt mikor megvettem egyszercsak eltűnt a motorból. :)
Onnantól kezdve kapott liqui molyt 5w30-at, ezzel eddig nem volt ilyen probléma.
Fogasztásról nem tudok érdemben mit mondani, ugyanis mint kiderült egy fékhiba miatt folyamatosan fogott az egyik fékem, 8,3 alá nem ment a fogyi. Most javítás után stabil 130-nál 6,5 lett, 140-150 között tartva 7,5.
Mondjuk a 8,3 az annyi volt a régi olajjal is meg ezzel is.

Ha csak az egyik féked fogott, azt biztosan észrevetted volna, mert akkor a kocsi nem úgy viselkedik (húz valamerre, stb..). Vagy egy tengelyen volt mindkét oldalon hiba? Ekkora fogyasztáskülönbséget okozó fékhatás az már komolyan érzehető az autó teljesítményén is, igaz?

ujjobbagya

  • Vendég
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1298 Dátum: 2014.05.10 14:28:10 »
Ha csak az egyik féked fogott, azt biztosan észrevetted volna, mert akkor a kocsi nem úgy viselkedik (húz valamerre, stb..). Vagy egy tengelyen volt mindkét oldalon hiba? Ekkora fogyasztáskülönbséget okozó fékhatás az már komolyan érzehető az autó teljesítményén is, igaz?

Nem húzott semerre, egyedül parkolásnál volt egy búgó/szoruló hangja.
Teljesítményen nem éreztem semmit, ami észrevehető hogy eddig erőteljesebben lassult gázelvételre, ezt én erős motorfék hatásnak gondoltam.

A búgás miatt már volt szervizben, ott állítólag darabokra szedték és kitisztították a féket, dugattyúkkal együtt.
Egy hónap múlva megint búgott, meg elkezdett rázkódni a kormány időnként, visszavittem, állítólag szétszedték megint, egy hónapig semmi probléma.
Na harmadszorra már máshová vittem, akkor derült ki hogy fel kell újítani a féknyergeket, új dugattyúk, fékpofák, azóta öröm boldogság.

Nem is értem az előző helyen miért nem csinálták meg normálisan.

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1299 Dátum: 2014.05.10 15:05:31 »
Sziasztok.
Szerintetek merre találok a képen látható hasonló adattáblát a kocsimon? A "B" oszlopon lévőt megtaláltam. Van valahol egyáltalán?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1300 Dátum: 2014.05.10 15:24:44 »
Sziasztok.
Szerintetek merre találok a képen látható hasonló adattáblát a kocsimon? A "B" oszlopon lévőt megtaláltam. Van valahol egyáltalán?
Üdv!

Carinán hasonló a motorháztető belső oldalán van, jobbra.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1301 Dátum: 2014.05.10 15:34:26 »
Ma megint tuningoltam kicsit az Avensist. Kapott DRL-t meg egy szivargyújtó aljzatot a csomagtérbe.

DRL-ből én az OSRAM 401-est választottam, mert nem láttam értelmét - az amúgy is szabálytalan - DRL-DPL kombónak, hiszen csak helyzetjelzőt sohasem használok, ha meg ég a tompított, akkor mehet a kis 5W-os izzó is mellette, nem sok értelme van felére csökkentett fényerővel járatni a 13-15W-os DRL-t. Ennek a fajtának (ill. bekötésnek) hátránya viszont, hogy az egyik vezetéket a gyújtás pozitívra (KL15) kell kötni, amit pedig elég nehéz megtalálni a motortérben (mert a gyújtáskapcsoló és a biztosíték is a beltérben van és a motortérbe visszatérő kábelek nagy többsége funkcióspecifikus (pl. index, ködlámpa, stb.). A motortérben az utolsó stekkeren találtam végül megfelelő kábelt (magát a motort és közvetlen függelékeit nem mertem bolygatni):



A fekete kábel volt végül a nyertes. Mivel a DRL-hez adott vezeték bőven nem ért el eddig, ezért plusz vezetékkel kellett körbemennem a motortérben:




Ahogy az utóbbi képen is látszik, magát a vezérlőt a légszűrőház mellet helyeztem el (kétoldalas ragasztóval). A cucc hiába kicsi, a motortér annyira zsúfolt, hogy alig tudtam helyet találni neki. Külön nehezítés, hogy a leírása szerint a 80 foknál nagyobb hőséget már nem szereti, ezért a motortól "távol" kell lennie. Az akkusaruk bekötése ugye adja magát, az utolsó vezetéket pedig a helyzetjelzőre kell kötni. A lámpatest csatlakozójánál a zöld vezeték a találat:



Ezzel a vezetékezés kész, jöhetnek a lámpatestek. A beszereléshez nem kell levenni a lökhárítót, elég a motortérnyitó karnál levő takaró műanyagot leszedni (6 oldható patent tartja), ami után a hűtőrács a Toyota jellel együtt előrefelé kicsúsztatható (fészlift előttinél passz, annak a lökhárítója más). Erre azért van szükség, hogy a lámpák kábeleit el tudjuk vezetni a lökhárítóban:



Magát a DRL-t közvetlül a ködlámpák mellé tettem, mivel nekem ott amúgy is hiányoznak a takaró lemezek, ott egyszerűen lehet rögzíteni a lámpákat és keveset kell a lökhárítót faragni, de ez már ízlés dolga is, szerintem elég szép, diszkrét lett:



A plusz szivargyújtó beszerelése ehhez képest már gyerekjáték. A csomagtér bal oldalának kibontása után eldöntöttem, hogy a rugótorony "takaró lemezén" lesz az aljzat, mert ott egyenes a felület és van mögötte elég üres tér:



Testet lehet adni neki a hátsó ajtó mellett egy csavaron, a pozitívot pedig előre vezettem az ajtók tetejénél (a tolatóradar kijelzőjéhez hasonlóan), majd le az A oszlopon, be a középkonzol mögé. A konzolt kiszedve lehet hozzáférni. Nőgyógyász előképzettség előny, de a csatlakozót lehúzva multiméterrel szépen ki lehet mérni a pozitív vezetéket és mehet rá a vámpír. A képen sajnos alig látszik, mert nem fért be rendesen a fényképező.



Remélem megjelennek a képek rendesen mert elég vacakul lehet linkelni a google drájvról. Át kellett tenni a plusba és így már van direkt cím. Ki érti ezt?
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.10 15:49:27 írta sghu77 »

elpaso

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 326
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1302 Dátum: 2014.05.10 16:41:33 »
Üdv!

Carinán hasonló a motorháztető belső oldalán van, jobbra.
Megyek és jól megnézem, mi újság nálam. Köszi

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1303 Dátum: 2014.05.10 18:36:49 »




Bakki, de irígyellek azért a kályháért ;) A D-CAT-be milyen jó lenne, még akkor is, ha nem programozható....ehhh

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #1304 Dátum: 2014.05.10 18:48:52 »
Bakki, de irígyellek azért a kályháért ;) A D-CAT-be milyen jó lenne, még akkor is, ha nem programozható....ehhh

Jó is nagyon, nagyjából a benzines felfűtési sebességére hozza fel a dízelt. :)

Állítólag át lehet alakítani programozhatóra. Kérdés persze mennyibe fáj.