Szerző Téma: D-4D  (Megtekintve 1021378 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

csk123

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
D-4D váltó
« Válasz #3840 Dátum: 2015.09.29 00:31:34 »
Sziasztok!

Elöljáróban annyi, hogy totál láma vagyok autószerelés témában, így előre is elnézést, ha mások számára egyértelmű dolgot kérdezek.

A problémám annyi, hogy a 2007-es, 1.4-es D4D auris-omban a váltó háza elrepedt és csöpög az olaj. Egyszer volt már hegesztve, de 1 év után megint csöpög. Gondolkodom egy bontott váltóban, de az istennek se találok értelmes áron. Most belebotlottam egy hirdetésbe, ami 2007-es, 1.4-es D4D YARIS-hoz kínál váltót. Mennyire kompatibilisek ezek? Nem szeretnék pár száz km-t utazni feleslegesen és még pénzt is kiadni egy vizsgálatra, hogy jó-e az én autómhoz.

Válaszotokat előre is köszönöm!

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D
« Válasz #3841 Dátum: 2015.09.29 10:40:42 »
Sziasztok!
Egy kis segítséget szeretnék kérni! 2,5 éves 1,4D-4D Corollám van (újonnan vettem), 80 ezer km-t mentem vele, kb 2/3-át autópályán. Mindig Shell/OMV kútnál tankoltam.Márkaszervizben szervizelték, 15-ezrenként olajcsere. 75-ezres szerviznél a márkaszerviz adta az olajat ("gyári" hordós), előtte én vittem Casrol Edge 0w30, Castrol mintaboltban vettem. Eddig nem volt vele gond, most viszont megnőtt az olajszint (csere után 5 ezer km-rel!), felső jelzés felett van kb 1,5 cm-rel. Műszerfal kiírta, hogy olajcsere kell.Felhívtam a márkaszervizt, mondták, hogy biztosan a sok DPF regenerálás miatt befecskendezett gázolaj hígította fel a motorolajat, vigyem be olajcserére és megnézik a DPF-szűrőt is.Nem igazán értem a jelenséget, mert jó olajakat kapott a motor, nem tankoltam gyanús kútnál és sokat mentem autópályán, rendszeresen (napi 2x50 km), tehát részecskeszűrés szempontjából ideális volt a karbantartás és a használat. Hamarosan viszem a márkaszervizbe. Mi a véleményetek?
1, Garanciális javítás-e a rendkívüli olajcsere ?
2, Ha a DPF-et cserélni kell, az garanciális-e? (ez is egy szűrő...)
3, Egyáltalán, mi okozhatta a hibát?
Köszönöm a segítséget!
http://autotechnika.hu/cikkek/8391,mitol-higulhat-fel-a-motorolaj-.html

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

tokajis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #3842 Dátum: 2015.11.03 17:25:09 »
Üdvözlök minden kedves Fórumtársat!

Egy 2005-ös D4D 2.0 Toyota Corolla Verso tulajdonosaként az alábbi időről időre visszatérő rendellenes működést tapasztalom az autón:
- 2000-3000 fordulat között egyik pillanatról a másikra elveszti az erejét, országúti utazóban éppen a sebesség megtartására marad erő, már egy kisebb emelkedőnél lassulni kezd;
- nagyobb gázadásra vagy rángatni kezd, vagy egyszerűen nem csinál semmit, esetleg minimálisan gyorsul,
- ha van türelmem kivárni a fordulatszám lassú emelkedését, akkor 3000 környékén megindul
- az erőtlen állapotot meg tudom szüntetni azzal, hogy a kuplungot kinyomva felpörgetem 3000 fölé (érezhetően akadozik a motor közben), ezt követően észhez tér alacsonyabb fordulaton is, de a gyengülés akár pár percen belül ismét jelentkezhet;
- van, hogy 400-500 km is megyek hiba nélkül;
- általában országúton jelentkezik a probléma, de volt már, hogy emelkedőnek felfelé városban alig akart elindulni/fordulatszám felpörögni;
- egy hete 3-as figyelmeztető lámpát (ABS-VSC-TRC-off) dobott a műszarfal, motor gyengülés nem volt közben, újraindítás után elaludtak a lámpák;
- tegnap ismét dobott 3-as figyelmeztetőt, újraindítás után ismét elaludtak, motorgyengülés nem volt;
- mára van nem hivatalos Toyota szervizben időpontom diagnosztikára.
 
Egyéb:
- nagyjából 1,5 éve jelentkezett először;
- az autó jellemzően rövid utakon, városban van használva;
- prémium üzemanyagot tankolok bele OMV-n + Spurit is adagolok hozzá a probléma óta, nem segített;
- üzemanyagszűrő 1 éve cserélve;
- motor-turbó-váltó, stb gyári;
- 1 éve hivatalos Toyota szervizben jeleztem a gondot, sajnos a próbaúton nem produkálta a jelenséget, nem tudtak (akartak?) vele foglalkozni, mert hibakódot akkor nem dobott;
- jelenleg 98000 valós km van benne.
 
Ha valaki találkozott már ilyen jelenséggel és esetleg a megoldást is sikerült kideríteni, akkor kérem írjon rám.

Köszönöm,

Sanyi

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:D-4D
« Válasz #3843 Dátum: 2015.11.03 18:40:28 »
Légtömegmérő, EGR, szívócső mikor volt kipucolva?
Gyári műszer nem olvasott tárolt hibakódot?

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:D-4D
« Válasz #3844 Dátum: 2015.11.03 20:17:16 »
Üdvözlök minden kedves Fórumtársat!

Egy 2005-ös D4D 2.0 Toyota Corolla Verso tulajdonosaként az alábbi időről időre visszatérő rendellenes működést tapasztalom az autón:
- 2000-3000 fordulat között egyik pillanatról a másikra elveszti az erejét, országúti utazóban éppen a sebesség megtartására marad erő, már egy kisebb emelkedőnél lassulni kezd;
- nagyobb gázadásra vagy rángatni kezd, vagy egyszerűen nem csinál semmit, esetleg minimálisan gyorsul,
- ha van türelmem kivárni a fordulatszám lassú emelkedését, akkor 3000 környékén megindul
- az erőtlen állapotot meg tudom szüntetni azzal, hogy a kuplungot kinyomva felpörgetem 3000 fölé (érezhetően akadozik a motor közben), ezt követően észhez tér alacsonyabb fordulaton is, de a gyengülés akár pár percen belül ismét jelentkezhet;
- van, hogy 400-500 km is megyek hiba nélkül;
- általában országúton jelentkezik a probléma, de volt már, hogy emelkedőnek felfelé városban alig akart elindulni/fordulatszám felpörögni;
- egy hete 3-as figyelmeztető lámpát (ABS-VSC-TRC-off) dobott a műszarfal, motor gyengülés nem volt közben, újraindítás után elaludtak a lámpák;
- tegnap ismét dobott 3-as figyelmeztetőt, újraindítás után ismét elaludtak, motorgyengülés nem volt;
- mára van nem hivatalos Toyota szervizben időpontom diagnosztikára.
 
Egyéb:
- nagyjából 1,5 éve jelentkezett először;
- az autó jellemzően rövid utakon, városban van használva;
- prémium üzemanyagot tankolok bele OMV-n + Spurit is adagolok hozzá a probléma óta, nem segített;
- üzemanyagszűrő 1 éve cserélve;
- motor-turbó-váltó, stb gyári;
- 1 éve hivatalos Toyota szervizben jeleztem a gondot, sajnos a próbaúton nem produkálta a jelenséget, nem tudtak (akartak?) vele foglalkozni, mert hibakódot akkor nem dobott;
- jelenleg 98000 valós km van benne.
 
Ha valaki találkozott már ilyen jelenséggel és esetleg a megoldást is sikerült kideríteni, akkor kérem írjon rám.

Köszönöm,

Sanyi

Szia!
Ahogy Agyarka is írta, EGR gyanú...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D
« Válasz #3845 Dátum: 2015.11.04 04:37:17 »
Üdvözlök minden kedves Fórumtársat!

Egy 2005-ös D4D 2.0 Toyota Corolla Verso tulajdonosaként az alábbi időről időre visszatérő rendellenes működést tapasztalom az autón:
- 2000-3000 fordulat között egyik pillanatról a másikra elveszti az erejét, országúti utazóban éppen a sebesség megtartására marad erő, már egy kisebb emelkedőnél lassulni kezd;
- nagyobb gázadásra vagy rángatni kezd, vagy egyszerűen nem csinál semmit, esetleg minimálisan gyorsul,
- ha van türelmem kivárni a fordulatszám lassú emelkedését, akkor 3000 környékén megindul
- az erőtlen állapotot meg tudom szüntetni azzal, hogy a kuplungot kinyomva felpörgetem 3000 fölé (érezhetően akadozik a motor közben), ezt követően észhez tér alacsonyabb fordulaton is, de a gyengülés akár pár percen belül ismét jelentkezhet;
- van, hogy 400-500 km is megyek hiba nélkül;
- általában országúton jelentkezik a probléma, de volt már, hogy emelkedőnek felfelé városban alig akart elindulni/fordulatszám felpörögni;
- egy hete 3-as figyelmeztető lámpát (ABS-VSC-TRC-off) dobott a műszarfal, motor gyengülés nem volt közben, újraindítás után elaludtak a lámpák;
- tegnap ismét dobott 3-as figyelmeztetőt, újraindítás után ismét elaludtak, motorgyengülés nem volt;
- mára van nem hivatalos Toyota szervizben időpontom diagnosztikára.
 
Egyéb:
- nagyjából 1,5 éve jelentkezett először;
- az autó jellemzően rövid utakon, városban van használva;
- prémium üzemanyagot tankolok bele OMV-n + Spurit is adagolok hozzá a probléma óta, nem segített;
- üzemanyagszűrő 1 éve cserélve;
- motor-turbó-váltó, stb gyári;
- 1 éve hivatalos Toyota szervizben jeleztem a gondot, sajnos a próbaúton nem produkálta a jelenséget, nem tudtak (akartak?) vele foglalkozni, mert hibakódot akkor nem dobott;
- jelenleg 98000 valós km van benne.
 
Ha valaki találkozott már ilyen jelenséggel és esetleg a megoldást is sikerült kideríteni, akkor kérem írjon rám.

Köszönöm,

Sanyi
esetleg SCV ?!?

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

kirob

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:D-4D
« Válasz #3846 Dátum: 2015.11.04 12:43:10 »
Nekem is ez volt a problémám ,nálam az SCV szelep kicserélése után megoldódott minden ilyen jellegű probléma ,és azóta kevesebbet is fogyaszt .
Az új szelep már egy módosított szelep nem olyan mint a régi kicsit hosszabb vszinű jobb is.
Ez a csere 155000 Ft-ba fájt.üzemanyag szűrőstől a Toyotába! 

protko

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 229
Re:D-4D
« Válasz #3847 Dátum: 2015.11.04 13:10:23 »
http://www.ebay.de/itm/DENSO-Saughub-Steuerventile-SCV-Magnetventil-096710-0120-096710-0130-/181899962833?hash=item2a5a1529d1:g:4csAAOSwd4tT6zpR

itt ~65k HUF
a csere meg kb. 20 perc házilag, vagy ha bölcsész a tulaj akkor egy jobb sufnituning műhelyben.

'01 2.0 D-4D Liftback -> sold


'06 D5 S80

tokajis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #3848 Dátum: 2015.11.04 20:00:29 »
Köszönöm a válaszokat.
Agyarka:
"Légtömegmérő, EGR, szívócső mikor volt kipucolva?"
Valószínűleg soha, mióta nálam van (15.000 km) biztosan nem.
"Gyári műszer nem olvasott tárolt hibakódot? "
1 éve a Toyotánál nem láttak hibakódot, bár figyelmeztető lámpák sem villantak fel, egyszerűen időközönként "rosszalkodott". Ma elhoztam a nem gyári szerviztől, sajnos most sincs kiolvasható hibakód. Annyival bocsátottak el, hogy használjam, és ha megint kidobja a 3-as figyelmeztetőt, akkor leállítás nélkül meg se álljak egy szervizig.
protko, kriob:
"esetleg SCV ?!? "
Köszi a tippet, utánajárok.

nemtamas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
D-4D
« Válasz #3849 Dátum: 2015.11.10 16:06:53 »
Sziasztok!

meglehetősen régen voltam már itt a fórumon, az autóm 2015 májusa óta ugyanaz az E12 Corolla 1.4 D-4D.
Jelenleg 170.000 km van benne. A kopó alkatrészeken kívül egy generátorcsere csúszott be talán 4 éve. (Minden extra + kötelező szervíz márkaszervízben történt)
Ezen kívül volt még néhány eset, amikor a motor visszajelző világított. Kétszer "szelepszár szögállás hiba" volt a hibakód, de a vizsgálat nem mutatott hibát, majd egyszer a gyári tempomat beépítés egyik érzékelője volt rosszul bekötve. 
Azóta (2 - 3 éve) semmi nem történt. Kivéve a mai reggelt.

Ez történt ugyanis:
- Ajtó távirányítóval kinyit, de nyitott állapotú kattanás hallatszott - Jé ez nyitva maradt , de nem gond, mert udvaron állt.
- Beülök, kulcs félig elfordít, rendszerek felélednek
- Izzítás visszajelzője szokás szerint 1 mp után kialszik
- Kulcs teljesen elfordít - A zár kattanásán kívül viszont semmi indítózás hang nem hallatszott. :no:
De az nem lehet, hogy egy corolla nem indul, ezért próbálkoztam mégegyszer: Kulcs kivesz, betesz, elfordít, semmi...

Néztem, hogy energia van bőven, világítás/hifi, minden működik, de hogy az indítomotor nem működik vagy nem kap áramot, az biztosnak tűnt.
Autószerelő ismerőst hívtam, hogy mi lehet. Ő is kapásból az indítómotorra gyanakodott.
Közben néztem, hogy esetleg lehet-e egy biztosíték a ludas, de nem találtam rosszat.

Közben asszony is megjelent: Nem indul? Próbáltad már újraindítani?

- Kiszálltam
- távirányítóval be akartam zárni, de elsőre nem ment, mert a sofőr mögötti ajtó nem volt jól betéve. Betettem rendesen, bezártam.
- Kinyitottam gombbal
- Beültem és pöccre indult a kocsi. :clap:

Semmi jelét nem látom hibának...

Találkoztatok már ilyennel? Ez tényleg csak átmeneti szoftveres probléma volt?

(A poén az, hogy informatikus vagyok, de ezek szerint az autószereléshez is kezdek konyítani...)



PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3850 Dátum: 2015.11.10 16:40:46 »
Így elsőre azt mondanám, hogy a nyitva maradt ajtó miatt égett a beltér világítás, az megmerítette az akkut, amiben annyi szufla maradt, hogy izzítson, de ez hirtelen leszívta a  töltöttséget, és a maradék nem volt elegendő indítózni. 2. próbálkozásra regenerálódott annyit az akku, hogy meg tudja forgatni a motort.

Amikor cellazárlatos lett az akksim, nekem is ilyen volt. Izzítani tudott, de utána közvetlenül indítani nem, 5-10mp után már meg tudta forgatni a motort...

nemtamas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 41
Re:D-4D
« Válasz #3851 Dátum: 2015.11.10 21:36:12 »
Az az érdekes, hogy éjjel biztosan nem égett a beltér világítás.
(Persze nem 2015 -ben, hanem 2005 májusban vettem.)

D4Dezső

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:D-4D
« Válasz #3852 Dátum: 2015.11.15 09:40:55 »
 Sziasztok!
2006-os 1.4 d4d corollám hidegindításkor kb 10 másodpercig szürkésfehéren füstöl és az alapjárat is egy kicsit ingadozik. Üzemmeleg állapotban nem produkálja de mintha nehezebben indulna.Négy izzítógyertyát már cseréltem de nem vezetett eredményhez.Nem tudom mi lehet a probléma és hogy melyik szervizhez ill esetleg magánszerelőhöz forduljak bizalommal.
Kom-Essztergom megyében lakom. Ha valakinek volt hasonló problémája kérem jelezzen. Köszönöm

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:D-4D
« Válasz #3853 Dátum: 2015.11.15 13:00:44 »
És izzítanak is a gyertyák?  ::)

Mennyi km van benne kb?

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:D-4D
« Válasz #3854 Dátum: 2015.11.15 15:56:40 »
Így elsőre azt mondanám, hogy a nyitva maradt ajtó miatt égett a beltér világítás, az megmerítette az akkut, amiben annyi szufla maradt, hogy izzítson, de ez hirtelen leszívta a  töltöttséget, és a maradék nem volt elegendő indítózni. 2. próbálkozásra regenerálódott annyit az akku, hogy meg tudja forgatni a motort.

Amikor cellazárlatos lett az akksim, nekem is ilyen volt. Izzítani tudott, de utána közvetlenül indítani nem, 5-10mp után már meg tudta forgatni a motort...
A Jazzen volt nekem cellazárlat. Nagyon alatomos! Az egyik percről a másikra elmegy minden áram (lámpánál leállt és nem indult, el kellett vontatnom) Feltöltve pöccre indult, de ugye bármikor jöhet újra a zárlat.)