Ja, elég öreg az arc, meg is látszik az oldschool kéztartásán ... Engedelmeddel (vagy anélkül), az, hogy ő rosszul fogja a kormányt, még nem ok arra, hogy ezt bárki más utánacsinálja. Nekem pedig, mint oktatónak, nem azt kell elmagyaráznom pl. a tanulóimnak, hogy "meg lehet így is oldani", hanem hogy hogy lehet a legjobban megoldani.
Ajánlom figyelmedbe, 1:40-től:
Az, hogy ki fogja
rosszul a kormány, nos az kizárólag megítélés kérdése. Az viszont nehezen elvitatható, hogy - miközben a tíz óra tízről beszél, aközben - lazán megragadja a volánt úgy kb. 11 óra 5 percnél, majd a módszert bemutatja
hibásan. Amikor 17 évesen nagyjából hasonló hibát vétettem a kormánykezelésben, az oktató - apám korabeli férfi, egyébként főállásban rendőr - azzal fenyegetett meg, hogy ha ismételten hibázni fogok, akkor a következő alkalommal eltöri a kezemet. Soha többet nem fogtam keresztbe a volánt.
Amit az úriember a fenti videón 2:15-től bemutat, az kétségtelenül
hibás. De ez nem a módszernek, hanem az ő gyatra
kivitelezésének a hibája. Két dolgot tudok elképzelni: 1. nem is képes hibátlanul végrehajtani a 10-10-es technikát (akkor miként mer véleményt mondani róla?); 2. végre tudná hajtani, de azért, hogy a saját módszerét fényezze, a másikat
szándékosan hibásan hajtja végre (ez utóbbi estben - finoman szólva - inkorrekt).
Leginkább az nem tetszik, hogy a saját véleményét próbálja másra ráerőltetni (2:33 "
...igenis álljunk át a 3 óra 9 órára!")
Én nem bíztatok senki arra, hogy álljon át a 10-10-re. Arra viszont igen, hogy mielőtt véleményt formál a 10-10-ről, előbb tanulja meg hibátlanul végrehajtani, majd ha ez már sikerül, akkor próbáljon meg egy megrakott - másfél tonnás - Lada Nivával (VAZ-2121) beparkolni valami szűk helyre. A lineáris áttételezésű, globoid csigás, rásegítő nélküli ("kenyérszervós") kormánymű, valamint a - két végállás között közel három és fél fordulatot megtenni képes - kormány majd segít eldönteni, melyik technika a gyorsabb, hatékonyabb. (És még egy adalék a Lada kormányáról: nem ott van a küllő, ahol a videón látható autónál, valamint nem rugalmas, hanem kőkemény és fényes anyagból van.)