mondi, bravó egy úgyabb érdekes felvetés részedről, amin elcsámcsoghatunk...
trotter-mester, bár valóban ez lenne a helyes magatartás, hogy csak akkor hajt be valaki a kereszteződésbe, ha meg tud róla győződni, hogy azt az ellenkező irányú forgalom akadályozása nélkül el tudja hagyni, de az nincs meghatározva, hogy honnan lehet ezt felmérni pontosan! Hiszen, lehet, hogy normál esetben végrehajtható a kereszteződésen az áthaladás, de, amennyiben egy váratlan helyzet adódik, máris nem fog sikerülni... Ezért ez a dolog sántít a való életben...
A forgalomirányító jelzőlámpák hangolása úgy történik, hogy az egyik irány szabad (zöld) jelzést kap, majd a lámpa x idő (s) múlva sárgára vált vissza, többsávos kereszteződések esetén a sárga jelzés is nyújtott lesz (az általános 3s helyett akár 4-5s is lehet) és, amikor a tilos (piros) jelzésre vált, akkor az ellenkező iránynak IS MÉG néhány s ideig tilos (piros) jelzeése van. Ezt a holtidőt nevezzük a csomópont
kiürítési idejének. Pontosan arra szolgál, hogy még egy lassabb jármű is biztonságosan elhagyja a kereszteződést, mielőtt az ellenkező irány szabad (zöld) jelzést kapna.
Ebből viszonylag logikusan következik, hogy még a kerékpárosnak is kötelessége a sárga jelzésnél megállni, nem akadályozandó az ellenkező irány forgalmát.
Az említett esetben úgy gondolom, hogy a biciklis már bőven a sárga jelzésen túl hajtott be a kereszteződésbe, azaz, szabálytalan volt, balesetveszélyt okozva ezzel.