Sziasztok!
Már írtam a problémánkkal akkor senki sem tudott érdemben segíteni, most van néhány fejlemény hátha segít.
Tavaly augusztusban vettünk egy 1.33-as 6 sebességes kézi váltós Yaris-t a páromnak. Pár száz km és kivillant a check engine lámpa.
Márkaszervizbe vittük, ott az O2-es szenzor hibáját jelezte. Visszavittük a kereskedőnek, az kicseréltette valami kínai vacakra, kb. 600 km és újra check engine, ugyanaz a hiba.
Utána rakattunk bele még 2 fajta szondát (denso, ngk) egyikkel sem volt jó. Esetleg a katalizátor lehet rossz azt mondták az is okozhatja. CO beméretve, tökéletes a katalizátor endoszkóppal szemrevételezve,
semmi különöset nem mutatott. Utána próbálkoztunk szonda kiemelővel, hátha segít. A hiba újból előjött 100 km után. Több helyen is mondták, hogy utángyártott szenzorral nem lesz jó,
cseréltessük ki eredeti gyárira. Nem értettem, akkor minek kapható utángyártott (denso például)? Na mindegy felfújtuk magunkat és bevittük a márkaszervizbe ahol 50 ezerért kicserélték eredeti gyárira.
Mit ad isten ezzel már 50 km után bedobta a hibát. Merre kellene elindulni, mi lehet a rossz? A szonda már biztosan nem? Légtömegmérő? Vezetékköteghiba? Esetleg cserélni kellene a katalizátor előtti O1 szondát is?
Ja közben jelentős a fogyasztása is az autónak, átlag 7 liter feletti vegyes (város/országút, 40%/60%) használatban. Mi a rosseb lehet ami ezt okozza?