No, akkor a marketingködösítések tisztázása végett...(az adatok nem pontosak, de irányadóak)
Egy gyári vagy bármilyen fejegység tartós kimenő teljesítménye a legjobb eseteben kb 2*10 watt lehet. Ez az autó elektromos rendszeréből és az onnan felvett feszültség*áramerősségből adódik (ugye a watt az tulajdonképp úgy is nevezhető, hogy VA (azaz volt*amper)
Nem akarok hülyeséget mondani, de egy fejegység simán az elektromos rendszerről nem tud többet felvenni, mint kb 2 amper, ami a 12 voltos feszkóval szorozva megadja, hogy mennyi az annyi.
Ehhez hasonló szituáció, mikor egy gagyibb házimozi erölködőre ráírják, hogy 7*120 watt teljesítmény. Na, ez az amit aztán így soha nem fog kilökni magából. Elég egy pillantás a hátsó adatlapra, ahol meg rá vagyon írva, hogy max teljesítményfelvétel mondjuk 300 watt. Akárhogy is nézem, ez messze van a 840-től. Az autóknál is ez a helyzet. Nem vesz föl akkora teljesítményt, amekkorát ráírnak, hogy le tud adni. Nem véletlen, hogy ahol komoly hangnyomás teljesítményre hajtanak, meg úgy általában egy normális autóhifinél ott külön tápot kap a hifi közvetlenül az akksiról, meg kap a rendszer egy jókora (1-2 farádos) kondit, hogy amikor kell, legyen kakaó.
Ami meg a mozgó alkatrészek súlyát illeti még 1szer: konkrétan a gyári 13 centis és a Hertz 16 centis hangszórók membránját nem mértem meg, de elég valószínűnek tartom, hogy a felhasznált anyagok milyensége miatt mégiscsak a komolyabb szett membránja a könnyebb.
Az erősebb mágnes pedig azért kell, hogy egy egy komolyabb terhelésnél ne csak huppogjon a hangszóró, hanem szóljon rendesen. kis túlzással: minél erősebb mágnes, annál jobb hang. Nem véletlen, hogy annyi helyen hallunk a neodium mágnes használatáról. Pl magas hangszóróknál, ahol a méret meg a jó hőelvezetés szempont. Ez a mágnes ugyanis kicsi de erős.
Bocsánat ha voltak pontatlanságok majd jön talán vki szakibb, aztán megerősít vagy megcáfol. (Ear?)