Még ilyet találtalm a guglin az AGM vs folyadékos akkuval kapcsolatban ...
Durván leegyszerűsítve a Prius töltése 2 fázisra bontható,.
1. 14,4V
2. 13,6V os fenntartó fázis,
(+- hőmérséklet kompenzáció)
Ez tökéletesen megfelel arra, hogy a normál AGM akkukat jó kondicióba tartsa. A spirálcellás akkuk töltési végfeszültsége ugyan 14,7V ,azaz a 14,4 V os töltés azt jelenti, hogy nem maximálisan lesz feltöltve, de még bőven a szulfátosodási határ fölé, azaz a tároló kapacitása nem maximálisan lesz kihasználva, de nem is lesz alultöltött.
Az autógyártók sok gáládságra képesek, pl akku hozzátanítás vonalkóddal, generátoros fékezéssel intenzív akku töltés... . Szerencsére a Toyota arra törekszik, hogy a világ minden táján a gépjárműveik könnyen karbantarthatóak legyenek, ezért bármelyik folyadékos, vagy felítatott savas akkumulátorral kompatibilis a töltési rendszere.
Minden mélymerült akku nagy áram felvételű, olyanyira hogy nemcsak az akku melegedés fel, hanem rossz tervezés esetén a töltési rendszer egyéb elemei is túlmelegedhetnek.
A töltödő akkumulátor belső ellenálása is növekszik, és ez korlátozza le az áramfelvételt. Értelemszerűen az eleve kisebb belső ellenállású akkuknál a korlátozás magasabb töltöttséget igényel, azaz később lesz.
A túlzottan nagy áram erősségű töltés minden akkut károsít, különösen a mélymerülésben lévőt.