Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3374426 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16905 Dátum: 2017.02.12 20:19:16 »
Konkrét tippet linkkel AGM akkura tudsz esetleg? Vagy jó a gyári 4+-os kedvezménnyel szalonból 50e-ért?
Amúgy mekkora Ah-s az akku P3-ban gyárilag?
A gyári Yuasa akku 45Ah -s, azt, hogy márkaszervízben mit adnak 4+ ban nem tudom, amennyiben hasonló teljesítményű AGM et, akkor az tűrhető ár.
Az Exide FP-AGM51JIS kompatibilis a gyártó amerikai oldala szerint.

Mivel B24R méretben nehéz vásárolni, meg lehetne próbálni a YellowTop DS46B24R vagy talán a D51R-t.
Kiváncsi vagyok, hogy vajon az Exide Start AGM EM 900, EM1000, vagy a Dual AGM EP450 közül melyiket lehetne még beletenni, akár csatlakozó cserével is.
Az biztos, hogy első nekifutásra ezeknél a spirálcellásoknál a netes rendelés kockázatos, oda kell menni a forgalmazóhoz és bepróbálni.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.12 20:27:01 írta Agyarka »

Fundy

  • Vendég
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16906 Dátum: 2017.02.12 20:30:51 »
Már vagy 2 hónapja kaptam levelet TMH-tól kettő visszahívásra. Egyik a tankban lévő szánszűrő, másik a függönylégzsákkal kapcsolatos.
Még nem értem rá ezzel foglalkozni. Amúgy mennyire kell szétkapni az autót ezek cseréjéhez? Valaki már túl van rajtuk?

Szia! Az M5-nél kötelező szerviz után szóltak a szénszűrős visszahívásról, kb 2 hét múlva jött meg az alkatrész, és még ennyi volt mire időpontot kaptam. 2 órás műveletet ígértek, sokkal hamarabb meglett. Nem szóltak előre, hogy nem kéne, ezért majdnem teli tankkal érkeztem, ami állítólag egy pici problémát okozott, de nem voltak nagyon mérgesek. Viszont utána nagyon kemény benzinszag volt a kocsiban, kellett pár nap mire kiszellőzött.

A légzsákos akcióról még nem hallottam, hamarosan mennem kell fékbetét cserére, akkor rákérdezek.

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16907 Dátum: 2017.02.12 21:36:15 »
Szia! Az M5-nél kötelező szerviz után szóltak a szénszűrős visszahívásról, kb 2 hét múlva jött meg az alkatrész, és még ennyi volt mire időpontot kaptam. 2 órás műveletet ígértek, sokkal hamarabb meglett. Nem szóltak előre, hogy nem kéne, ezért majdnem teli tankkal érkeztem, ami állítólag egy pici problémát okozott, de nem voltak nagyon mérgesek. Viszont utána nagyon kemény benzinszag volt a kocsiban, kellett pár nap mire kiszellőzött.

A légzsákos akcióról még nem hallottam, hamarosan mennem kell fékbetét cserére, akkor rákérdezek.

Nézted mit csináltak? Ha igen, mennyire túrták szét az autót?

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16908 Dátum: 2017.02.12 21:40:18 »
A gyári Yuasa akku 45Ah -s, azt, hogy márkaszervízben mit adnak 4+ ban nem tudom, amennyiben hasonló teljesítményű AGM et, akkor az tűrhető ár.
Az Exide FP-AGM51JIS kompatibilis a gyártó amerikai oldala szerint.

Mivel B24R méretben nehéz vásárolni, meg lehetne próbálni a YellowTop DS46B24R vagy talán a D51R-t.
Kiváncsi vagyok, hogy vajon az Exide Start AGM EM 900, EM1000, vagy a Dual AGM EP450 közül melyiket lehetne még beletenni, akár csatlakozó cserével is.
Az biztos, hogy első nekifutásra ezeknél a spirálcellásoknál a netes rendelés kockázatos, oda kell menni a forgalmazóhoz és bepróbálni.

Ezt néztem ami nincs rossz árban és tán jó bele.
https://www.auto-motor-akkumulator.hu/12V-38Ah-Optima-Yellow-Top-YT-S---2-7-J

Bár ha kénytelen leszek majd cserélni, szerintem maradok a szalon 4+-os akkujánál. Arra 3 év garit van és csak jó bele.  :)

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16909 Dátum: 2017.02.12 22:01:34 »
Még ilyet találtalm a guglin az AGM vs folyadékos akkuval kapcsolatban:
""... Ezért a cserénél figyelni kell arra, hogy milyen típusú akku volt az eredeti, gyári akkumulátor. Folyadékos eredeti akku esetén (ilyen a varázsszemes akku is!) a csereként beszerelt AGM akku a rendszeres alultöltés miatt idő előtt elveszti kapacitását, elhasználódik.

Eredetileg szerelt AGM akkut folyadékosra cserélni sem szerencsés, mert az AGM-hez tervezett magasabb töltőfeszültség (akár 14,8V is lehet!) a folyadékos akkut kiforrázhatja.

Érdekes tapasztalat, amire úgy látszik az autógyárak sem gondoltak, hogy ha valamilyen ok miatt az AGM akku lemerül, de még éppen be tudta indítani az autót, vagy bebikázták, hajlamos a nagyáramú generátorból olyan nagy töltést felvenni folyamatosan, hogy túlmelegedhet, és akár károsodik is....."
Prius 2 - a mosolygós autó.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16910 Dátum: 2017.02.13 01:01:51 »
Ezt néztem ami nincs rossz árban és tán jó bele.
https://www.auto-motor-akkumulator.hu/12V-38Ah-Optima-Yellow-Top-YT-S---2-7-J
Bele kellene próbálni, de a gyárihoz képest ez nem a legjobb választás. A HSD nél ugyanis nem nagy inditási kapacitásra azaz gyorsan nagy áram leadásra van szükség, hanem nagyobb tároló kapacitásra. Az általad linkelt akku tároló kapacitása kissebb. 45 vs. 38 Ah azaz 15% al kisebb tároló képesség! Az Exide AGM ek ezért megfelelőbbek.
3 év garit van és csak jó bele.  :)
A gyártók garanciát a gyártási hibából eredő meghibásodásra vállalnak. A negatív energiamérleg és / vagy alultöltöttség miatti meghibásodás nem garanciális probléma.
Jónak éppen jó bele akár egy S4 és Bosch is, csak nem lesz tartós, mert sokkal kevésbé bírja a ciklikus üzemmódot mint a gyári AGM. Érdemes lenne megkérdezni, konkrétan milyen paraméterű, technológiájú akkut tartalmaz a 4+ program.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16911 Dátum: 2017.02.13 01:30:34 »
Még ilyet találtalm a guglin az AGM vs folyadékos akkuval kapcsolatban ...
Durván leegyszerűsítve a Prius töltése 2 fázisra bontható,.
1. 14,4V
2. 13,6V os fenntartó fázis,
(+- hőmérséklet kompenzáció)
Ez tökéletesen megfelel arra, hogy a normál AGM akkukat jó kondicióba tartsa. A spirálcellás akkuk töltési végfeszültsége ugyan 14,7V ,azaz a 14,4 V os töltés azt jelenti, hogy nem maximálisan lesz feltöltve, de még bőven a szulfátosodási határ fölé, azaz a tároló kapacitása nem maximálisan lesz kihasználva, de nem is lesz alultöltött.

Az autógyártók sok gáládságra képesek, pl akku hozzátanítás vonalkóddal, generátoros fékezéssel intenzív akku töltés... . Szerencsére a Toyota arra törekszik, hogy a világ minden táján a gépjárműveik könnyen karbantarthatóak legyenek, ezért bármelyik folyadékos, vagy felítatott savas akkumulátorral kompatibilis a töltési rendszere.


Minden mélymerült akku nagy áram felvételű, olyanyira hogy nemcsak az akku melegedés fel, hanem rossz tervezés esetén a töltési rendszer egyéb elemei is túlmelegedhetnek.
A töltödő akkumulátor belső ellenálása is növekszik, és ez korlátozza le az áramfelvételt. Értelemszerűen az eleve kisebb belső ellenállású akkuknál a korlátozás magasabb töltöttséget igényel, azaz később lesz.
A túlzottan nagy áram erősségű töltés minden akkut károsít, különösen a mélymerülésben lévőt.
« Utoljára szerkesztve: 2017.02.13 01:32:46 írta Agyarka »

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16912 Dátum: 2017.02.13 09:11:41 »
2. tulaj vagyok, de már az elején átirattam náluk is a rendszerben. Sőt nem is egy, hanem 2 visszahivás van rá érvényben és azt az infót kaptam, hogy legyek türelemmel, majd értesítenek.

Nekem ugyanezt mondták anno Sopronban. :)

agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16913 Dátum: 2017.02.13 09:28:49 »
A gyári Yuasa akku 45Ah -s, azt, hogy márkaszervízben mit adnak 4+ ban nem tudom, amennyiben hasonló teljesítményű AGM et, akkor az tűrhető ár.

Köszi szépen a sok részletes infót mindkét hozzászólásodból! Az Optima YellowTopot néztem a hétvégén, de az 38Ah-s csak (mint lent írod te is) és cca. 46-47e Ft. Ennyiért már inkább a márkaszervizben cseréltetem a Bosch-t gyárira.

A teremgarázs sajnos olyan, hogy semmiféle áramfelvételi lehetőség nincs. Tehát amiket javasoltál, abból legföljebb az oldható meg, hogy veszek még egy akksit, töltöm a lakásban és cserélgetem. De akkor meg ez jelenti a plusz gondot: gázt termel, figyelni kell rá, ha elmegyünk otthonról, akkor áramtalanítani, a garázs alapvetően elég sötét szerelni (persze ez áthidalható) stb. Túlzottan macerásnak és alapvetően a Toyotához méltatlannak érezném azt, ha egy amúgy fejlett technikájú hibridet csak így lehet indítóképesen tartani 1+ hónapon túl. :hmmmm:

Multiméterem még nincs, de ha már javasoltad, majd veszek és kimérem a lopásgátló készenléti fogyasztását.


Összevetésként (persze tudom, hogy almát a körtével kicsit, de): az előző autóm egy dízel Citroen C3 volt. Sose hagyott így cserben, még akkor sem, amikor a vízpumpa háza megrepedt és elkezdett szivárogni a hűtőfolyadék (éppen pár napos vakáció közben, folyamatosan pótolgatva kibírta, Bp-en elvittem a szerelőmhöz utána). A Prius már másodjára meríti le a kis akksit, igaz, az első alkalommal mi felejtettük a belső világítást bekapcsolva. Részben azért, mert a Citroen hozzászoktatott ahhoz, hogy automatikusan mindent lekapcsolt egy idő után.


agabor

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 375
  • Prius 3 2010
    • Blog lenne, ha írnám
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16914 Dátum: 2017.02.13 09:30:38 »
Enyém 2009-es P3 és még a gyári Yuasa AGM van benne.  Toyota szalonban beméretve nem mondták hogy cserélnem kéne.

Köszi, de én a kérdést elsősorban úgy értettem, hogy mi volt eddig a leghosszabb időtartam, amíg leraktad a kocsit és nem indítottad be?

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16915 Dátum: 2017.02.13 11:23:07 »
Enyém 2009-es P3 és még a gyári Yuasa AGM van benne.  Toyota szalonban beméretve nem mondták hogy cserélnem kéne.
Nem kell beröffentenie a motort, elég felélesztenie a fedélzeti elekrtonikát, ez még 11V alatt is sikerül, bár olyankor már előfordulhatnak rejtélyes hibák.
Akinek rendszeresen, eleget használva van, és a + fogyasztók sem szivatják, annak sokáig nem okoz problémát.   

...  cca. 46-47e Ft. Ennyiért már inkább a márkaszervizben cseréltetem a Bosch-t gyárira.
A gyári Yuasa S46B24R akku 270+€, azt adni 47000Ft ért még akcióban is ráfizetés lenne a Toyotának.
Sokkal valószínűbb, hogy Bosch S4 technológiai akkut adnak B24R méretben, esetleg a 42mm-rel rövidebb, de azonosan rögzíthető 35Ah ás S34B20R-t vagy vmi hasónló méretűt. A VAG nál szokás a gyárinál rövidebb utángyártott akkukat betenni.

az oldható meg, hogy veszek még egy akksit, töltöm a lakásban és cserélgetem. De akkor meg ez jelenti a plusz gondot: gázt termel, figyelni kell rá, ha elmegyünk otthonról, akkor áramtalanítani
A  szelepvezérelt, zárt akkuknál nem kerül ki a környezetébe gáz, jó töltőt az akkunak megfelelő üzemmódban (C/10, korrekt végfeszültség) kell használni. A modern töltőket elég túláram és túlfeszültség védett hálózatba kötni, és gond nélkül az akkumulátoron hagyhatóak. Amennyiben nem így lenne, akkor még mindig ott tartanánk, hogy nem lehetne a gépjárműben bekötött akkumulátort tölteni. Manapság balesetek nem a gázképződésből, hanem a sérült vagy rossz védelemből adódnak.
 

A Prius már másodjára meríti le a kis akksit, igaz, az első alkalommal mi felejtettük a belső világítást bekapcsolva. Részben azért, mert a Citroen hozzászoktatott ahhoz, hogy automatikusan mindent lekapcsolt egy idő után.
Nem megfelelő kapacitású akku került az autódba, utólagos fogyasztóval + 2 elég nagy pofon. Az autó nem erre lett tervezve.
Az újabb modellek 30 perc alatt lecsökkentik a fogyasztókat, és utána kikapcsolják a fényszórót (ezzel a módszerrel merítem regeneráláshoz az akkut). A nyitvahagyott ajtónál égve maradt lámpát nem próbáltam.

Gabes3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 65
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16916 Dátum: 2017.02.13 12:34:37 »

Összevetésként (persze tudom, hogy almát a körtével kicsit, de): az előző autóm egy dízel Citroen C3 volt. Sose hagyott így cserben, még akkor sem, amikor a vízpumpa háza megrepedt és elkezdett szivárogni a hűtőfolyadék (éppen pár napos vakáció közben, folyamatosan pótolgatva kibírta, Bp-en elvittem a szerelőmhöz utána). A Prius már másodjára meríti le a kis akksit, igaz, az első alkalommal mi felejtettük a belső világítást bekapcsolva. Részben azért, mert a Citroen hozzászoktatott ahhoz, hogy automatikusan mindent lekapcsolt egy idő után.

Kb. 1 hónapja történt, hogy 5 nap állás után csontra lemerült az akksim, teremgarázsban, csak kulccsal jutottam be a kocsiba, és be kellett bikázni. Még nincs 2 éves az akksim, pont azért cseréltettem le, mert a régi merült. De már bánom, lehet az is jó volt még. Én is a plusz védelemre tippeltem, már az első cserénél is. Most bemérettem, és állítólag nem a védelem okozza, de látták, hogy valami meríti. A vizsgálatnál kb. másfél órás semmittevés után, egyszer csak valami elkezdett fogyasztani. Egyelőre nem tudom mi okozza a problémát, de tervezem, hogy kivizsgáltatom valahol, talán Révész Petinél.

NeverGreen

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 160
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16917 Dátum: 2017.02.13 12:38:31 »
Az eredmény szerintem sokakat érdekelne.
- Minden nap elmúlik valami rossz! -

Fundy

  • Vendég
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16918 Dátum: 2017.02.13 13:47:24 »
Nézted mit csináltak? Ha igen, mennyire túrták szét az autót?

Nem, inkább körbeszaglásztam az új C-HR-t :)
Annyit tudok még mondani, hogy belülről jutottak el valahogy a tankhoz, és valószínűleg elég sokat kellett pakolniuk, mert megtalálták az előző tulaj karkötőjét, pár euro aprót és egyéb csodákat :).

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16919 Dátum: 2017.02.13 13:48:17 »
Nem, inkább körbeszaglásztam az új C-HR-t :)
Annyit tudok még mondani, hogy belülről jutottak el valahogy a tankhoz, és valószínűleg elég sokat kellett pakolniuk, mert megtalálták az előző tulaj karkötőjét, pár euro aprót és egyéb csodákat :).
Hátsó ülés alatt mennek be a  tankba, ennyit tudok...