Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3374558 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

kolosanyi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16755 Dátum: 2016.12.27 22:26:07 »
Ez a városi rövidtávozás hidegben sehogy se jó... :no:

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16756 Dátum: 2016.12.29 13:14:45 »
Tuti hogy nem LED az az "izzó?  ;)
Az Avensisbenis ilyen méretes (3 db) LED van a tükör indexben.

Hát ha ez LED, akkor én nem elektroműszerész vagyok  :tt2:

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16757 Dátum: 2016.12.29 13:51:41 »
Kedves márkatársak, Prius tulajok!

Jelenleg egy E12 Corollát hajtok, 5 ajtós karosszéria 1,4 VVT-i motorral. Az autót szeretem (bár van pár hiányossága), mivel azonban sokszor csak nagyon rövid városi utakat megyek, a fogyasztás eléggé el tud szállni ilyenkor. Hosszú távon teljesen rendben van a gép, 6 l körül simán el lehet vele járni normálisan közlekedve, viszont télen 10-11 litert is benyelhet a vidéki kisvárosi forgalomban. Gondolkodom egy Prius vásárlásán, egyrészt a takarékosság, másrészt amiatt, hogy nyáron volt lehetőségem kipróbálni az új Rav4 hibridet és engem teljesen megvett ez a technika. Sajnos anyagilag nem állok úgy, hogy ezt megengedhessem magamnak, PII-eseket nézegettem. Mire számítsak az öregebb hibrideknél, mennyire érné meg a csere? Nincsenek illúzióim, rövid távon nem számítok 5 literes átlagra, de azért 7 körül gyanítom beérné a Prius rövid távokon is (télen). Ahogy számolgattam, az autóm értékéhez kb 600-800 ezer forintot kéne hozzátennem, ha egy tűrhető állapotú PII-est szeretnék vásárolni. Mivel évi 10-12 ezer km-t autózom jelenleg, ezért körülbelül 6-8 év alatt térülne meg a befektetés, ha csak a fogyasztáskülönbséget nézem. Érdemes lenne cserélni, elmennek a 12-13 éves PII-esek még ennyit költséges javítások nélkül? Mit gondoltok erről? A válaszokat előre is köszönöm.

Nos, valóban addiktív a technika :) én is ezért vettem.
Nyugodtan megveheted a P2őt nem rosszabb, sőt pár dologban még jobb is, mivel azon még nem a költséghatékonyság volt a szempont.

Használat függő, de van lehetőség nagyon takarékosan közlekedni rövidtávon is, hidegben.
A motor természetesen nagyon sokat fogyaszt, mint minden belsőégésű hidegben. Azonban a  hibrid miatt van lehetőség olyan stílusban autózni amikor ilyenkor is gazdaságos marad.
Pl. ma reggel 0 fokban 3.6km-en 4.9liter/100km volt a fogyasztási átlag. 3,6km után meg már meleg a rendszer, ez után már jó a fogyasztás, csak a hideg üzem átlagát kell behoznia.
Ez mondjuk extrém, mert inkább 6,5-7liter az átlagom (hideg függő) , de most direkt erre mentem rá.
Kiálláskor nem indítottam a benzinmotort, csak tisztán villannyal indultam, illetve a fűtést sem kapcsoltam be.
Amikor már az úton voltam akkor indítottam csak a benzint. 40-es és egyenletes tempóval mentem kis utcákban, így kis terhelésen melegítette fel magát, és váltott át elektromos üzemmódra amikor már meleg volt a motor (és természetesen melegítés közben töltötte az akkut)
Ugyan ezen a távon visszafelé, jobbkezes utcákat is megadva, 4.6liter volt az átlag.
Ugyan ezt a 4.6-os átlagot hozta 25km-en nagyrészt zsúfolt városi forgalomban is, szóval imádja a várost, sajnos én jórészt nagyon rövid távon, illetve 80km/h környékén használom amikor nem tud dolgozni a hibrid, szóval a 4 és 3.5literes gyári fogyasztást még nem sikerült produkálnom :)

KeriL

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 83
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16758 Dátum: 2016.12.29 14:03:28 »
A hibrid is sokat fogyaszt doktor üzemmódban, télen meg főleg. A HSD nél nem csak a katalizátor, motor és a beszívott levegő kell, hogy felmelegedjen, hanem az utastérből szellőző meghajtó akkumulátor és a többi hibrid részegység is.

Katalizátornak és motornak tényleg kell melegednie, illetve nyilván a bolygóműben a hideg olaj jobban visszafogja a motort, de a többi jól érzi magát hidegen, azoknak nem kell melegítés. Az elektromos részeknek a túlmelegedés egyedül ami káros, ezért van hűtőrendszerük.
A NiMH akku arról híres, hogy nagyon bírja a hideget, csak a tároló kapacitása csökken le, de ezt bőven rászámolta a Toyota hogy ne jelentsen gondot.

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16759 Dátum: 2016.12.29 14:59:27 »
Ez a városi rövidtávozás hidegben sehogy se jó... :no:
Állófűtés...  ;)

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16760 Dátum: 2016.12.29 15:04:10 »
nem tudjátok, hogy a prius és a prius plus ablaktörlőlapátjai azonosak-e?
köszi

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16761 Dátum: 2016.12.29 15:50:28 »
nem tudjátok, hogy a prius és a prius plus ablaktörlőlapátjai azonosak-e?
köszi
www. toyodiy.com -on megkeresed a cikkszámokat, ha azonos, akkor igen.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16762 Dátum: 2016.12.29 19:25:01 »
Sziasztok!

Bár nem Prius tulajdonos vagyok...mivel CT-m van mégis csatlakozom hozzátok.
Van tippem az indokra, de inkább megkérdezem:
Majdnem teljesen feltöltött akksi mellett induláskor (kb. 1 percre) miért indul be a benzinmotor? (Aztán leáll, és csak akkor kapcsol be újra a benzinmotor, ha erőteljesebb gyorsítás történik.)

Arról már pár oldal visszaolvasása után megbizonyosodtam, hogy a nyári fogyasztáshoz képest számolt +1liter (hideg, fűtés, téli gumi stb.) fogyasztás többlet rendben van :)

Köszi,
Mr. Moon

vdanii

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 307
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16763 Dátum: 2016.12.29 21:37:45 »
Sziasztok!

Bár nem Prius tulajdonos vagyok...mivel CT-m van mégis csatlakozom hozzátok.
Van tippem az indokra, de inkább megkérdezem:
Majdnem teljesen feltöltött akksi mellett induláskor (kb. 1 percre) miért indul be a benzinmotor? (Aztán leáll, és csak akkor kapcsol be újra a benzinmotor, ha erőteljesebb gyorsítás történik.)

Arról már pár oldal visszaolvasása után megbizonyosodtam, hogy a nyári fogyasztáshoz képest számolt +1liter (hideg, fűtés, téli gumi stb.) fogyasztás többlet rendben van :)

Köszi,
Mr. Moon

Szia!

A bemelegedes miatt. A futes miatt telen meg tovabb is jarhat foleg ha nem garazsbol indulsz.

Dani
Prius 1.8 HSD

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16764 Dátum: 2016.12.29 22:40:04 »
Szia!

A bemelegedes miatt. A futes miatt telen meg tovabb is jarhat foleg ha nem garazsbol indulsz.

Dani

Köszi a választ!
Bár garázsból indulok (+18 fok körüli), de ezt a motorbeindítást megtette nyáron is, amikor tűző napról indultam, ezért nem gondoltam erre :)

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16765 Dátum: 2016.12.30 07:57:22 »
Köszi a választ!
Bár garázsból indulok (+18 fok körüli), de ezt a motorbeindítást megtette nyáron is, amikor tűző napról indultam, ezért nem gondoltam erre :)
A benzinmotor mindenképpen melegíti magát, még nyáron is. Az a negyven fok neki, még nem elég.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16766 Dátum: 2016.12.30 09:08:50 »
A benzinmotor mindenképpen melegíti magát, még nyáron is. Az a negyven fok neki, még nem elég.

Szóval hőmérséklet kell neki...
Én eleinte olyasmire gondoltam, hogy biztonsági oka van. Azaz hogy inkább kis sebességnél (indulás után) tesz egy próbát a benzinmotor beindítására és járatja egy kicsit, hogy egy esetleges probléma (ami miatt nem indulna be a benzinmotor) inkább akkor - kis sebességnél, indulás után - derüljön ki, mint amikor mondjuk egy előzésnél lenne szükség a motor többlet erejére.

Azt már időközben megtudtam, hogy a vezető oldali ajtó kinyitásakor jellemző zúgás a fékbetétek megfeszítéséből adódik.

Trotter66

  • Knight of the Roads
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 22266
  • ((:== Szlalomépítő ==:))
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16767 Dátum: 2016.12.30 09:52:16 »
Szóval hőmérséklet kell neki...
Én eleinte olyasmire gondoltam, hogy biztonsági oka van. Azaz hogy inkább kis sebességnél (indulás után) tesz egy próbát a benzinmotor beindítására és járatja egy kicsit, hogy egy esetleges probléma (ami miatt nem indulna be a benzinmotor) inkább akkor - kis sebességnél, indulás után - derüljön ki, mint amikor mondjuk egy előzésnél lenne szükség a motor többlet erejére.

Azt már időközben megtudtam, hogy a vezető oldali ajtó kinyitásakor jellemző zúgás a fékbetétek megfeszítéséből adódik.
Háát majdnem. :) Az ABS-t és a fékkört teszteli.
Sors bona nihil aliud
Toyota C-HR Selection 2018.
Toyota Corolla 1.8 VE (USDM) 1998.

Mr. Moon

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 84
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16768 Dátum: 2016.12.30 10:52:28 »
Háát majdnem. :) Az ABS-t és a fékkört teszteli.

Sajnos kevés a CT, úgyhogy itt többet tudok meg, mint ott hónapok alatt. Köszi :)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #16769 Dátum: 2016.12.30 11:26:03 »
Majdnem teljesen feltöltött akksi mellett induláskor (kb. 1 percre) miért indul be a benzinmotor? (Aztán leáll, ...
... a motorbeindítást megtette nyáron is
Az 1. fázisban a hűtőfolyadékot 40C ra, a katalizátort üzemmelegre fűti, motor illetve környezetvédelmi okból. Ezt a benzinmotor első beindulását követően mindenképpen lefuttatja.

Katalizátornak és motornak tényleg kell melegednie, illetve nyilván a bolygóműben a hideg olaj jobban visszafogja a motort, de a többi jól érzi magát hidegen, azoknak nem kell melegítés. Az elektromos részeknek a túlmelegedés egyedül ami káros, ezért van hűtőrendszerük.
A NiMH akku arról híres, hogy nagyon bírja a hideget, csak a tároló kapacitása csökken le, de ezt bőven rászámolta a Toyota hogy ne jelentsen gondot.
A meghajtó akku lecsökkent tároló kapacitása növeli a fogyasztást (kevésbé raktározza a visszatáplálást ill a melegedés miatt járó motorból nyert energiát, kisebb és rövidebb rásegítésre/ önálló haladásra képes). Az ideálisnál hidegebb beszívott égési levegő szintén fogyasztásnövelő hatású.
Ezek nem gondot jelentő működési problémák, de az eredeti kérdésfelvetésben szereplő E12-ről PII -re váltás megtérülése szempontjából a fogyasztás az egyik lényeges kérdés.
A PII technikáján alapuló YHSD esetén 1-2 km es utak esetében nyugodtan lehet számolni 7-8, 4-5 km esetén 5-7, 6-9 km esetén 5-6 l/100km fogyasztással. A PII nagyságrendileg hasonló lehet. Amikor vki a fogyasztás alapján számolja a megtérülés, akkor inkább pesszimista értékeket vegyen figyelembe.

ma reggel 0 fokban 3.6km-en 4.9liter/100km volt a fogyasztási átlag. 3,6km után meg már meleg a rendszer, ez után már jó a fogyasztás, csak a hideg üzem átlagát kell behoznia.
Ez mondjuk extrém, mert inkább 6,5-7liter az átlagom (hideg függő) , de most direkt erre mentem rá.
Itt ugye PIII technikáról beszélünk, ahol a kipufogógáz hulladékhőjét már felhasználják a motor gyorsabb melegítésére, illetve nyilván az előző generációhoz képest egyéb módokon is javítottak az üzemanyag felhasználás hatékonyságát.

3,6km után meg már meleg a rendszer,
Ilyenkor mennyi a vizhőfokod?
A motorvezérlés 70C feletti vízhőfoknál tekinti melegnek a rendszert, azaz ekkor át áll normál üzemre. Amennyiben visszahűl, akkor ismét a korábbi bemelegítési fázisát futtatja. 70C os hűtővíz természetesen közel sem jelent üzemmeleg motorállapotot, illetve a korábban tárgyalt többi részegység sem fog még rendes hatékonysággal dolgozni.

Állófűtés...  ;)
Sajnos a HSD-nél valóban nem elég a benzinmotor előmelegítése, a hűtés és a beszívott égési levegő hőmérsékletének jobb optimalizálása. A meghajtó akkumulátor gyorsabb bemelegítése érdekében az utasteret is fűteni érdemes.

Ezért mondom gyakran, rövid távra izommeghajtást, akinek meg sok a cókmókja annak full elektromos vagy tölthető autót, HSD-t meg 10+ km re.
« Utoljára szerkesztve: 2016.12.30 11:36:01 írta Agyarka »