Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3368187 alkalommal)

0 Felhasználó és 32 vendég van a témában

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8400 Dátum: 2013.07.10 00:35:22 »
Amikor megvettem a Priust első utam Piliscsaba-Csepel volt, 3.9 -es átlaggal. DE, aztán elkezdtem haladni, 5-5.5-ös átlag simán megvan. Nem az autó lett iszákosabb. Lehet 4l körül használni, de nekem megéri, ha egy órával előbb érek oda azon a 30km-en :devil:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8401 Dátum: 2013.07.10 11:37:39 »
Hát mert nem használod az autódat. ;)

Lehetséges :)

Mondjuk nem nagyon élezem ki a dolgokat. Pályán 140-el, tempomat, városban 50-60 között, országúton is 90-100. Nyáron 20 fok felett pedig légkondi. Talán ezért nem megy a fogyasztás 5,5 alá, ráadásul hegyen lakom amit a Prius nem szeret :)

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8402 Dátum: 2013.07.10 17:17:41 »
Amikor megvettem a Priust első utam Piliscsaba-Csepel volt, 3.9 -es átlaggal. DE, aztán elkezdtem haladni, 5-5.5-ös átlag simán megvan. Nem az autó lett iszákosabb. Lehet 4l körül használni, de nekem megéri, ha egy órával előbb érek oda azon a 30km-en :devil:
1 óra nyereség ezen a távon? Kicsit erős. :hmmmm:

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8403 Dátum: 2013.07.10 17:25:10 »
Lehetséges :)

Mondjuk nem nagyon élezem ki a dolgokat. Pályán 140-el, tempomat, városban 50-60 között, országúton is 90-100. Nyáron 20 fok felett pedig légkondi. Talán ezért nem megy a fogyasztás 5,5 alá, ráadásul hegyen lakom amit a Prius nem szeret :)
Ha aránylag sokat pályázol, akkor az megmagyarázza.
Tévedés, a Prius igenis szereti a hegyet. Max. Te nem szereted a hangját. :) Nagyobb teljesítményen való autózáskor (általában) jobb a hatásfok, ráadásul a Prius változtatni tudja a pillanatnyi igény alapján a benzin/elektromos teljesítmény arányát, hogy ilyen helyzetben is a lehető legtakarékosabb legyen.
Persze folyamatos teljes gáznál ez nem igaz, de gondolom nem erről van szó. :)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8404 Dátum: 2013.07.10 21:22:28 »
Ha aránylag sokat pályázol, akkor az megmagyarázza.
Tévedés, a Prius igenis szereti a hegyet. Max. Te nem szereted a hangját. :) Nagyobb teljesítményen való autózáskor (általában) jobb a hatásfok, ráadásul a Prius változtatni tudja a pillanatnyi igény alapján a benzin/elektromos teljesítmény arányát, hogy ilyen helyzetben is a lehető legtakarékosabb legyen.
Persze folyamatos teljes gáznál ez nem igaz, de gondolom nem erről van szó. :)
Amit szeret az a domb nem a hegy. Én is hegyen lakom, nem lehet olyan sebesseget illetve gazpedal állást választani, hogy 13-14 liter alatt legyen a fogyasztás felfelé. Ezek után hiába megyek lefelé álló motorral..

b0c1

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8405 Dátum: 2013.07.10 21:54:39 »
Sziasztok!

Új vagyok a fórumon, most tervezek autot vasarolni es elso korben Priusra gondoltam (2010-2011-es hasznalt).
Tudnatok meselni rola hogy mire kell odafigyelni?

Elore is koszi


b0c1

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8406 Dátum: 2013.07.10 23:24:32 »
Új vagyok a fórumon, most tervezek autot vasarolni es elso korben Priusra gondoltam (2010-2011-es hasznalt).
Tudnatok meselni rola hogy mire kell odafigyelni?
Szia!
Én is pont ilyet vadászok, háááát az eddig erre szánt 3-3,5milliós keretet emelni kellene, mert amiket látsz 4mó alatt a hahu-n az bizony nem bizalomgerjesztő.
Tipikus ilyen:
én: "Szervízkönyv van?"
nepper: "Van, de csak elektronikus, mert 2008 óta már csak az van a Toyotánál. Nyugodtan le lehet kérdezni alvázszsám alapján."
én: "Köszi. Nem vagyok balek." - Eddig mindegyik Toyotámhoz volt igazi, papír szervízkönyvem is...

Az igazság: Volt szervízkönyv, csak abból kiderülne a rendes km óra állás. De mivel szinte minden említett autó külföldi, ezért a magyar rendszerben a Toyotában nem látnak semmit, csak a garis visszahívásokat. Szóval vagy felhívsz a származási országban egy Toyota kereskedőt, aki úgysem fog infót adni, vagy elhiszed, hogy az autóban 74e km van és nem 240e.

Egyébként engem nem is zavarna, ha 150+ e km lenne a kocsiban, csak lenne igaz :censored:
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8407 Dátum: 2013.07.11 06:36:33 »
"Van, de csak elektronikus, mert 2008 óta már csak az van a Toyotánál. Nyugodtan le lehet kérdezni alvázszsám alapján."
Azért kérdezd le, mert én legutóbb, mikor szervízben (Kiskőrös, Toyota) voltam, nem akartak nekem sem pecsételni a könyvbe. Ők is azzal érveltek, hogy már jó ideje elektronikus van, és a könyv felesleges. Mondtam nekik, hogy én ilyen tekintetben maradi vagyok, mert eladásnál meg majd ez jön jól, különben is eddigi megvan, legyen folytatva, bla,bla. Erre mondták, hogy na jó, egye fene hozzam, de tök fölösleges, és semmi értelme, mert belekerült a rendszerükbe a szervíz, és akárhonnan lekérhető...
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.11 06:39:03 írta zezoka »

Szababo

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 249
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8408 Dátum: 2013.07.11 08:54:04 »
Visszatérve egy kicsit még a fellángolgató fogyasztáshoz - mert egy kicsit bealudtam, nekem az tetszik a priuszban, hogy minél lentebb viszed a sebességet, annál kevesebbet fogyaszt és ez egy nagyon jó játék. Így csinál a Prius mindenkiből kalapos nagypapát, aki hagyja. Persze van aki már kiszállt a játékból és ők normálisan használják. :)

Én még élvezem, mert biztos új. Múltkor Piliscsaba (ott tankoltam és nulláztam a számlálókat)) Zsámbék távot 2,6-os fogyival tettem meg. Asszony el sem hitte, ki kellett menni lefényképezni a monitort.  Persze a távot ismerem, mint a tenyeremet, tudom, hogy hol kell üresbe rakni, visszatölteni. A szakaszt már annyira tökélyre vittem, hogy már megy fék nélkül is oda-vissza (van benne egy elsőbbség adás, ott nem mindig adja ki fék nélkül). Ja és nem tötymörögtem, a rendőr bácsik ki tudtak volna osztani pár sárga lapot.

Szóval a gázpedál kezelés mellett az is fontos, hogy mennyire ismered az útszakaszt, amin haladsz.
 
Asszony taposta prius:
Volvo S80 D5:

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8409 Dátum: 2013.07.11 09:22:24 »
minél lentebb viszed a sebességet, annál kevesebbet fogyaszt

Múltkor Piliscsaba (ott tankoltam és nulláztam a számlálókat)) Zsámbék távot 2,6-os fogyival tettem meg.
Én meg azt vettem észre, hogy kb 40-90 között végig 4-5 liter között van a fogyi, tarósan ugyanazon tempóval (ahol már nem lehet számolni azzal, h villannyal mész - amennyit megspórolsz villanynál, elvesztetsz töltéskor, vagy épp a határon mész, mikor még kicsit fogyaszt is, de nagyjából villany, vagy a forgalom nem engedi, és néha, vagy sokszor pulse-olni is kell, nem elég a glide)!

90 fölött pedig elkezd emelkedni szépen (szintén átlagokról beszélek - pl oda vissza út, ahol már kijön, h egyforma a lejtés-emelkedés, nem arról, h most kijött 5 percre egy lejtő, és heurékázok, h milyen kevés). Észrevettem párszor, hogy ha 70-80-90re állított tempomattal sík úton minden esetben egy volt a fogyasztás, minden esetben 4 körül kóóbászol. Aztán 90 fölött már felfelé, tehát a 90 a legideálisabb, mert pl egy 70nél sem kevesebb (és nem arról beszélek h a 90-et elgurítom szépen csökkenve 70ig, mert akkor persze kevesebb lesz), hanem egy több km-es.


Azért ne ilyen távokban beszéljünk fogyasztásról! :) Tankolás után nullázva végigmegyek a városon, mire asszonyhoz érek (2km-en belül), addig nekem is észbontó a fogyi! :) Ellenben tankolástól tankolásig már felmegy! :)
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.11 09:29:22 írta zezoka »

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8410 Dátum: 2013.07.11 11:19:50 »
én: "Szervízkönyv van?"
nepper: "Van, de csak elektronikus, mert 2008 óta már csak az van a Toyotánál. Nyugodtan le lehet kérdezni alvázszsám alapján."
én: "Köszi. Nem vagyok balek." - Eddig mindegyik Toyotámhoz volt igazi, papír szervízkönyvem is...
Néhány év múlva -koruk miatt- ki fognak kopni a gyárilag nyomtatott szervizkönyvvel rendelkező Toyoták.
Amennyiben számodra nem megfelelő az elektronikus formában nyilvántartott szervizelés, akkor keress más típust. Ugyanis a Magyarországon újonnan forgalomba helyezett Toyotákhoz NINCS a megszokott pecsételhető szervizfüzet.
Az eladóknak marad a számla gyűjtögetés, és az elektronikus szervizkönyv kinyomtatása a karbantartások igazolására. 

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Today, tomorrow and after tomorrow!

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8412 Dátum: 2013.07.11 13:57:42 »
Amit szeret az a domb nem a hegy. Én is hegyen lakom, nem lehet olyan sebesseget illetve gazpedal állást választani, hogy 13-14 liter alatt legyen a fogyasztás felfelé. Ezek után hiába megyek lefelé álló motorral..
Hiába :?: Ezt hogy érted?
Én arról beszéltem, hogy a Prius hegymenetben is takarékoskodik a lehetőségekhez mérten. Más, nem hibrid autók, nem tudnak takarékoskodni, mivel a felesleges energiát kénytelenek hővé alakítani.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8413 Dátum: 2013.07.11 14:30:28 »
Hiába :?: Ezt hogy érted?
Én arról beszéltem, hogy a Prius hegymenetben is takarékoskodik a lehetőségekhez mérten. Más, nem hibrid autók, nem tudnak takarékoskodni, mivel a felesleges energiát kénytelenek hővé alakítani.
Úgy érti hiába megy lefelé álló motorral nulla fogyival (kevesebb ideig, ha mondjuk még gyorsabb is), ha felfelé meg 13-14 alá nem tud menni, sé a lassabb tempó miatt tovább tart! Felfelé nem tudsz spórolni, csak lefelé azzal, ha az energiát visszatermeled, nem pedig hővé alakítod a féken, és ezt később el tudod használni (persze egy része tuti hővé alakul itt is).

De felfelé... Próbálok sokszor úgy felmenni egy dombon, h ne menjen 10 fölé a pillanatnyi. Nem lehet! :)

Visszatermelt meg nem olyan sok, mert ha lehet hinni a kisautóknak, amik a visszatermelt energiát mutatják, egy autó 50Wh, 1-2-3 még általános 5 percenként, 4 már ritka (tehát a 200Wh), miközben a villanymoci meg ötvenpár kW... Nagyságrendi eltérés. Hasonlóan, mint ahogy sajna a napelemes töltés sem ér semmit (még ha egy egész napos szabad ég alatt fel is tölti az üres aksit, akkor is mi van: 2 perc alatt kihasználod a 2km-en).

Prius nem így spórol, hanem hogy pl egyenletes haldáshoz, vagy enyhe lejtőhöz elég a villany km-len keresztül. Vagy dugóban araszoláskor: habár csak 2km-t bír villannyal menni, ez egy masszív dugóval akár fél óra is lehet, amíg nem kapcsol be a benzinmotor.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.11 14:33:15 írta zezoka »

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #8414 Dátum: 2013.07.11 14:37:55 »
Úgy érti hiába megy lefelé álló motorral nulla fogyival (kevesebb ideig, ha mondjuk még gyorsabb is), ha felfelé meg 13-14 alá nem tud menni, sé a lassabb tempó miatt tovább tart! Felfelé nem tudsz spórolni, csak lefelé azzal, ha az energiát visszatermeled, nem pedig hővé alakítod a féken, és ezt később el tudod használni (persze egy része tuti hővé alakul itt is).

De felfelé... Próbálok sokszor úgy felmenni egy dombon, h ne menjen 10 fölé a pillanatnyi. Nem lehet! :)

Visszatermelt meg nem olyan sok, mert ha lehet hinni a kisautóknak, amik a visszatermelt energiát mutatják, egy autó 50Wh, 1-2-3 még általános 5 percenként, 4 már ritka (tehát a 200Wh), miközben a villanymoci meg ötvenpár kW... Nagyságrendi eltérés. Hasonlóan, mint ahogy sajna a napelemes töltés sem ér semmit (még ha egy egész napos szabad ég alatt fel is tölti az üres aksit, akkor is mi van: 2 perc alatt kihasználod a 2km-en).

Prius nem így spórol, hanem hogy pl egyenletes haldáshoz, vagy enyhe lejtőhöz elég a villany km-len keresztül. Vagy dugóban araszoláskor: habár csak 2km-t bír villannyal menni, ez egy masszív dugóval akár fél óra is lehet, amíg nem kapcsol be a benzinmotor.
Elég sokat tévedsz. :)
A Prius a legtöbb nyereségét (általában) nem a visszatermelt energiából nyeri.
De szerintem úgyse fogjuk egymást meggyőzni itt írásban, úgyhogy be is fejezem. :)