Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3374592 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7305 Dátum: 2012.12.08 17:31:04 »
Tudtommal is az automatának nem jó az N-állás (nem Priusról beszélek). Valaki mondta, hogy ilyenkor a kenőolajjal van valami. Na mindegy.

Nálam álláskor - piros lámpa -  csak D-ben van. A kúszást szeretem, bár nem mindig van, ha kicsit hegymenet, akkor már csak tartja (bár van benne visszagurulás-gátló).

P-ben csak akkor teszem ha végleg megállok, vagy nagyon sokáig egy helyben állok, bár akkor az egész autót leállítom.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7306 Dátum: 2012.12.08 18:58:06 »
Jó alaposan külön kell választani a prius hajtóművét és az összes többi nyomatékváltót.
Itt a N állás semminek sem árt. Minden elem mindig fix kapcsolatban van. Nincsenek sem fékszalagok, sem lamellás tengelykapcsolók!

Egyetlen dolog van, amiért HOSSZAN nem praktikus állni N-ben, mert ahogy írtátok valóban csontra meríti az akkut, N-ben sem indítani, sem leállítani nem tud! Ugyanis éppen az MG1 villanymotor funkcióját iktatja ki, ami az indítást végzi, gurulásnál ellen nyomatékot tart az által, hogy töltést lehet levenni róla. Az akku teljes merülését mindenképpen el kell kerülni. Rá kell nézni a töltöttségre, ha jó, akkor lámpánál nyugodtan lehet állni N-ben. Sőt egyszer-egyszer gurulni is szoktam vele, amikor látom, hogy hosszú várás következik és vélhetően beindítaná a motort, amire odaérek, vagy motorfékkel nem gurulna el odáig. Ilyen pl nekem reggel van, van ugyanis visszaszámláló a lámpán. Ide, ha villannyal érkeznék az EV ellenére is indíthatná, ha fél töltés alól indulok a kocsival a háztól, mert ahhoz messze van, ha meg D-ben motor fékeznék nem érne el odáig.
Azt még vizsgálom, hogy a hajtómű végén lévő olajszivattyút mi hajtja, az egységből kimenő forgás, vagy valami más. Azt gondolom, hogy mindig forgatja, ha a hajtóműben bármi forog. Itt azt kell tudni, hogy az MG1 vagy az MG2 forgatja. Én az MG2-re tippelek, úgy pedig nem lehet gond az N-ben gurulással sem.

Én spec utálom, hogy kúszik, és nagyon bosszantónak tartom, hogy ezt a prius-nál bár lehetne, de menüből sem lehet kikapcsolni. Amcsik megszokták, ilyen lett ez is. Punktum.

Az ajtónyitáshoz meg:
Ha a smartkey egyébként működik, akkor elem rendben, bár nem nagy tétel, és nem is nagy mutatvány egy elem csere.
Vannak viszont olyan helyek, ahol nem működik gondolom interferencia miatt. Ezek pl. olyan helyek, ahol WIFI net van. Tudok például egy olyan "Mekit" ahol a parkolóban jellemzően nem működik.
Egyébként itt kell megemlíteni, hogy vigyázni kell a kódlopásra. Tudva azt, hogy ez így működik, akkor, ha nem megy egyből, akkor erre a két esetre kell gondolni. Nem érdemes sokszor próbálkozni, mert lehet direkt zavarják, hogy küldözgesd a kódod, hogy aztán majd elvigyék a gépet! szóval, csak óvatosan. Gombot egyszer, határozottan nyomni, ha megy, megy, ha nem nem. Jöhetnek az alternatív megoldások, pl kulcs, de ekkor belülről kell csukni az összes zárat! Vagy átállsz máshova és ott próbálkozol. Mondjuk ez a reggeli indulásra nem tud vonatkozni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.08 19:01:40 írta b.c. »

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re: Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7307 Dátum: 2012.12.08 19:28:07 »
Én úgy vettem észre, hogy P-D kapcsolás nem csak elektronika, van egy kis rántás-kattanás olyankor. Amúgy mindenki ki van békülve a kúszás funkcióval? Engem egy kicsit idegesít: nem lehet vele bólintás nélkül megállni, illetve finom manőverezésnél is zavar.
Persze, P-nél van retesz funkció is.

Kúszás engem nem zavar, minden ugyanolyan finom így is. Nekem nincsenek rántások és a megállással sincs gond.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7308 Dátum: 2012.12.08 19:33:04 »
Én is javítanék. N állás gurulásra nem javasolt. De megálláskor természetesen használható, arra való
Gurulni egyik automata váltval sem szabad N állásban, de ezt nem is mondtam.

Persze használható megálláskor, csak számolni kell vele, h akkor nullára lehet szivatni az aksit, mert nem fog tölteni az meg nem olyan frankó.

@NoName: Viszsagurulásgátló szerintem konkrétan nincs benne (legalábbis ami a féket fogja), mert én pl utcánk elején emelkedőn kell elsőbbséget adni, és enyhén el tud indulni visszafelé. Érezni h tartja, de szerintem csak a villannyal, és annyira, amennyire csak amúgy kúszna. Azt meg ezen a bizonyos emelkedőn legyőzi. Olyan érzés, mint aikor az ember egy léptetőmotort tekerget: érezni ahogy az egyes tekercsek "tartását" legyőzi, és egyet-egyet "reccenve" hátrébb gurul az autó cm-eket darabosan. Próbáltam azt is, amit valahol hallottam, h a féket padlóig, ekkor pár mp-re megtartja. Hát nekem nem! :)

@B.c.: Jaja, ilyen helyek jellemzően nekem is vannak, ahol nem annyira akarja venni a jelet. :) Kódlopásra én is gondoltam, pár helyen habár nem hiszem h sokat jelentene, de kikapcsolom a Smartkeyt... Gondolkodtam az OBD csati rejtett kapcsolóval való megszakításán is. Legalább ne tudjanak új kulcsot felprogramozni (nemtom, h ez így lehetne-e).
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.08 19:46:47 írta zezoka »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7309 Dátum: 2012.12.08 19:56:35 »
ha lehet is, ezeket a trükköket max. személyesen egyeztessük. Bárki olvashatja!

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7310 Dátum: 2012.12.09 23:11:07 »
Ti hogy álltok ezzel a hűtő maszkolással, én tegnap bevakoltam a két felsőt, meg alul a két felsőt részlegesen és ma -4 ben egész hamar lekapcsolta a benzines 16 fok ablak párátlanítása mellett, persze aztán vettem fentebb a fűtést, visszafele meg -12 fok és kis járatás mellett, szintén hamar lekapcsolgatta a benzinest "LO" aztán picivel később 16 fokos ablak párátlanítás mellett. Pozitív a tapasztalatom, előzőleg érezhetően tovább tartott mire lekapcsolgatta a benzinest, pedig a mai nap hidegebb is volt, mint eddig.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7311 Dátum: 2012.12.10 07:34:12 »
Ti hogy álltok ezzel a hűtő maszkolással, én tegnap bevakoltam a két felsőt, meg alul a két felsőt részlegesen és ma -4 ben egész hamar lekapcsolta a benzines 16 fok ablak párátlanítása mellett, persze aztán vettem fentebb a fűtést, visszafele meg -12 fok és kis járatás mellett, szintén hamar lekapcsolgatta a benzinest "LO" aztán picivel később 16 fokos ablak párátlanítás mellett. Pozitív a tapasztalatom, előzőleg érezhetően tovább tartott mire lekapcsolgatta a benzinest, pedig a mai nap hidegebb is volt, mint eddig.
Én még nem alkalmazom de kellene, mivel zártad el a "lőréseket"?
Úgy tudom Squiddy cartárs is használja a takargatást
Today, tomorrow and after tomorrow!

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7312 Dátum: 2012.12.10 07:53:15 »
Én még nem alkalmazom de kellene, mivel zártad el a "lőréseket"?
Úgy tudom Squiddy cartárs is használja a takargatást
Kb. fél cm vastag sötétszürke szivacsos lap, konkrét megnevezést nem tudok, mert pincébe talált anyag, de pl csövek szigetelésére szolgáló sötétszürke cső is megfelelhet sztem, én ezt a sík lapot kb 10-15 cm széles ketté hajtottam és úgy dugtam be a "lőrésekbe"  a függőleges kis uszonyoknál bevágva+középre 15-20 cm szélességbe dupla vastagságot tettem, mivel ott elég magas a rés, meg a végét alakítottam úgy ki, hogy tovább érjen a nyíláson és benyomtam hátra a kis fület amivel hosszabb mint a nyílás szélessége. Egyébb rögzítést nem alkalmaztam, remélem érthetőn írtam :)
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.10 07:55:39 írta Hammer »

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7313 Dátum: 2012.12.10 09:13:06 »
Én még nem alkalmazom de kellene, mivel zártad el a "lőréseket"?
Úgy tudom Squiddy cartárs is használja a takargatást
Én ez alapján csináltam csőszigetelővel. 10 perc alatt megvan.
http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=17560

Szerintem alul semmiképpen sem szabad 100%-os takarást alkalmazni, hogy az inverter hűtő mindig kapjon levegőt. Kb. annyira érdemes maximum, ahogy a PIII fotón látható és külső hőmérséklettől függően a felső résszel érdemes játszani.

Nekem most csak alul van takarva kb. 70%-ban, de ez a jelenlegi -5-0 fok tartományban még kevés, sokszor beindul a motor piros lámpánál állva. Valamelyik nap beszabom még a fenti részt is.
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.10 09:14:46 írta bozman »

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7314 Dátum: 2012.12.10 09:30:16 »
Én ez alapján csináltam csőszigetelővel. 10 perc alatt megvan.
http://www.cleanmpg.com/forums/showthread.php?t=17560

Szerintem alul semmiképpen sem szabad 100%-os takarást alkalmazni, hogy az inverter hűtő mindig kapjon levegőt. Kb. annyira érdemes maximum, ahogy a PIII fotón látható és külső hőmérséklettől függően a felső résszel érdemes játszani.

Nekem most csak alul van takarva kb. 70%-ban, de ez a jelenlegi -5-0 fok tartományban még kevés, sokszor beindul a motor piros lámpánál állva. Valamelyik nap beszabom még a fenti részt is.
Konkrétan milyen típusú szigetelőt használsz?
Today, tomorrow and after tomorrow!

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7315 Dátum: 2012.12.10 09:48:44 »
Konkrétan milyen típusú szigetelőt használsz?
3/4" méretű, sötétszürke. Kb. 1 cm a falvastagsága.

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7316 Dátum: 2012.12.10 10:07:09 »
http://john1701a.com/prius/documents/Prius_User-Guide_iconic.pdf (27. oldal)
Én ez alapján takartam a területeket, itt azt írja hogy ha a hőmérséklet 10 fok alá esik a felsőt teljesen, alsót részlegesen kell takarni, de írja a teljes takarást is ahol nagyon hideg van, mint Minnesota, ill az anyag is hasonló, mert ilyesmi vastag és így ketté hajtva tettem be, nem lóg ki a résekből, így nem is feltűnő a felsőnél.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7317 Dátum: 2012.12.10 10:57:42 »
http://john1701a.com/prius/documents/Prius_User-Guide_iconic.pdf (27. oldal)
Én ez alapján takartam a területeket, itt azt írja hogy ha a hőmérséklet 10 fok alá esik a felsőt teljesen, alsót részlegesen kell takarni, de írja a teljes takarást is ahol nagyon hideg van, mint Minnesota, ill az anyag is hasonló, mert ilyesmi vastag és így ketté hajtva tettem be, nem lóg ki a résekből, így nem is feltűnő a felsőnél.
Hmmm, érdekes, olajból az 5w-30-ast ajánlja, de keréknyomásból a 2,9/2,8-at a fogyasztáscsökkentésre...igen jó szűrőik (pollen, levgő) lehetnek amiket csak 30k mérföld után cserélnek, de az olajat meg 8E km után ajánlja cserélni, ettől függetlenül szvsz hasznos dolgok vannak benne!
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.10 11:05:25 írta Outlaw »
Today, tomorrow and after tomorrow!

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7318 Dátum: 2012.12.10 14:47:54 »
Én most vettem egy teflonbevonatú takaróponyvát, ami 1,78 decivel csökkenti a fogyasztást. Igaz, vágnom kellett rá egy pici lyukat, hogy kilássak, de akkor is jó boltot csináltam.
Alig várom, hogy a lányom felnőjön, mert akkor a feleségemmel együtt tolhatják majd az autót sík úton.

 :1eye: :1eye: :1eye:

solya2000

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 167
    • groteszk.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #7319 Dátum: 2012.12.10 15:36:19 »
Sziasztok kollégák!  :excl:
Sikerült!! A hétvégén hazahoztam Németországból a saját első priusomat (2007 EU) :)

Természetesen egy ki segítségre lenne kapásból :(
Bevittem egy szervizbe hogy a nagy vizsga előtt megnézessem minden rendben van-e. Szerencsére minden műszaki egységet rendben találtak, viszont a jobb hátsó lámpa búráján van egy kis repedés. Azt mondták az egyébként vizsgahellyel rendelkező szervizben, hogy ők nem vacakolnának vele, de belekötnek a Mozaik utcában. 
Nagyon nagy segítség lenne, ha nem kéne kapásból vennem egyet.
Nem tudna valaki "kölcsön adni" egy fél napra egy tökéletes jobb hátsó lámpát?  :/  Budapest vagy környéke bármerre szóba jöhet!
:helpsmilie:

Márkatársi üdvözlettel:
Solymári Róbert