Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3374457 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6930 Dátum: 2012.10.17 20:38:44 »
Melyik kúton tankolsz ennyiért?
:banging:
Igazd van! Nekem meg a szemeim is keresztbe állnak,és számolni sem tudok.
Na még 1x
50e durván 100 l benya (ha nem most,majd holnap).
0,5 l/ 100km  megtakarítással számolva 20e km. Kb 2 év. Na jó,ha csak télen nézzük a 20e-ret akkor is nálam kb. 4 év lenne a megtérülés.   :hmmmm:
Akkor már csak annyit kellene tudni mennyire lehet reális a 0,5 megtakarítás
(megtakarítás= a megtakarított benya - az áram ára)
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.17 20:40:22 írta Agyarka »

Bicskei

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1593
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6931 Dátum: 2012.10.17 20:48:57 »
Melyik kúton tankolsz ennyiért?
 :1eye:
Vagy melyik párhuzamos univerzumban?  ::) (OK, Venezuelában kijönne ennyiből)
Toyota / Lexus HDD-s NAVI frissítést vállalok

kubi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6932 Dátum: 2012.10.17 23:40:00 »
Vkinek van ilyen vagy ehhez hasonló apparátja beszerelve?

Itt Svedorszagban eleg sok autonak van ilyen.
A ceges parkoloban ingyen van az aram, de a hazam elott sajonos nincs szabadteri dugalj (szokott lenni neha). Igy csak napi egyszer elvezhetnem a cucc aldasos hatasat.

Egy rendesebb kit, amely tartalmazza a motor es utasterfutest, valamit az osszes kabelt, az 1500-2000 SEK.
Letezik olcsobb is, de otthon se a teszkoban vasarolnek a priushoz...

A beszereles itt horror osszeg, mint minden mas is, amihez ember kell.

Tisztan az anyagiakat nezve nem eri meg a dolog. Viszonta fenenek van kedve annyi jeget kapargatni (a heten mar ketszer kellett, es ez aprilisig igy lesz).

Egyebkent, mennyire terhelheto a 12V-os csatlakozo az utasterben? Gondolom nem huzhatok le rola 20 ampert, hogy mehessen rola egy kissebb utaster- vagy szelvedofutes...


Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6933 Dátum: 2012.10.18 06:55:47 »
Én konkrétan erről beszéltem.
:)
Today, tomorrow and after tomorrow!

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6934 Dátum: 2012.10.18 07:01:01 »
Motor kímélésre, komfortra max.30-at szántam volna. Ezt is csak érzelmi alapon akár az autóváltást.   
A gk. garázsban tartott, az előmelegítést is csak otthon tudom megoldani.
Durván számolva 50e kompletten ami kb. 1000 l benya. A csak otthoni előmelegítés miatt (hazaindulás előtt nem tudom előmelegíteni ugye) 0,5 többlet fogyasztással/100 km számolva 200e km ami nálam közel 20 év.
1 l többlet fogyasztás esetén sem térülne meg csak kb.10 év alatt. ( A kamatokat és a benzináremelést,és a működtetéshez szükséges áramot nem számolva)
Én is csak otthon tudom megoldani a melegítést, igaz áramdíj nélkül, mivel fix összeget fizetek a helyért, így én ennek nemigen számoltam utána. Az viszont biztosan nem lehet rossz, ha kissé melegebb járgánnyal rombolok ki a pl. -5 fokos hidegbe a +18-19 fokos garázsból, nem?
Today, tomorrow and after tomorrow!

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6935 Dátum: 2012.10.18 09:14:07 »
Itt a fórumon zénókának és leszilacinak van. Szeretik, használják megszállottan. Kb 60 fokról indul téli hidegben a hűtővíz, ennyivel is kevesebb a hidegüzem és az azzal járó többletfogyasztás.
Zénóka a költségét is kiszámolta, többet hoz, mint, amennyit az elektromos árammal elvesz...
Nagyjából 38.000Ft körül van az ára a szervizben + a beszerelés költsége. Gyakorlatilag a blokk fagyszelepére csatlakoztatják, és szimpla merülőforraló elven működik.  ;)
Tényleg, van amelyik PIII már ugye távnyomkodóról kapcsolható A/C-vel van. Namármost, ha az mondjuk 25fokra van állítva, akkor be is tudja indítani a motort, hogy addig melegedjen, mire odaér az ember? Magyarul télen nem a klma kapcsolódna be távról, hanem a fűtés (amihez meg nyilván el kell indulni a mocinak).

Habár ellenérv, hogy a mai autókat nem kell/nem szabad egyhelyben állva melegíteni (dieselt meg kifejezetten nem szabad - pedig sokan azt hiszik jó, pedig nem - mert olyan kicsi a hővesztesége, hogy egyszerűen nem melegszik alapjáraton, cserébe az olaj is hideg marad=szarabb kenés=nagyobb kopás - pedig pont kíméletből csinálják, akik csinálják). Szóval egybehangzó vélemény, hogy menetközben kell melegíteni, óvatos gázadások mellett, nem pörgetve, míg hideg.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6936 Dátum: 2012.10.18 09:17:10 »
Nekik mintha nem Priusuk lenne vagy már igen?
Hmmm... akkor megfontolom, ráadásul nekem az áramdíj effektív költségként nem feltétlenül jelentkezne közvetlenül... :whistling:
A szervízben beszerelt kivitelről mit lehet tudni?
Nekem meg van áramkedvezményem (villamosipari dolgozó vagyok)! :) Ellenben a kilencedikről nem ér le a hosszabbító a parkolóba! :) Nademajdha családi ház lesz!!!! :)

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6937 Dátum: 2012.10.18 09:31:15 »
nálam kb. 4 év lenne a megtérülés. 
És a komfortérzet, hogy előbb van meleg az autóban, és maga a motor is előbb használható üzemi hőfokon? :) Jégkaparás elhagyásáról nem is beszélve.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.18 09:33:28 írta zezoka »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6938 Dátum: 2012.10.18 09:42:31 »
Zezoka,

amiről outlow-val beszélgettünk, az CSAK a hűtővíz melegítőre vonatkozott, ehhez nincs utastér fűtés funkció.
Hogy a távirányítós klímás PIII hogyan működik, sajnos nem tudom (bár tudnám, mert akkor nagy valószínűség szerint magam is PIII tulaj lennék), de éppenséggel nem tartom lehetetlennek, hogy bizonyos kinti hőmérsékletig fűteni is képes, bár ehhez ugye egy kiegészítő fűtés szükségeltetik, vagy nem tudom, hogy oldanák meg (talán a Split klímákhoz hasonlósan +5 fok külső hőmérsékletig fűtő funkcióval is rendelkezne... - csak hangosan gondolkodok).

Lényeg, hogy ez a hűtővíz melegítő berendezés nagyon hasznos, Mindenkinek!
1. Aki sokat megy évente, annak azért, mert viszonylag hamar 1-2 éven belül megtérül
2. Aki keveset megy, az a berendezés általi komfortot élvezheti.
Legtöbbet vitathatatlanul a motor profitálhat ebből, hiszen, gyakorlatilag nem kell hideg üzemben működnie, vagy csak tényleg nagyon keveset. Pláne, ha az autó a téli mínuszokban is olyan garázsban áll, ahol +10 fok feletti hőmérsékletek vannak...  :yes:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6939 Dátum: 2012.10.18 10:19:49 »
Habár ellenérv, hogy a mai autókat nem kell/nem szabad egyhelyben állva melegíteni (dieselt meg kifejezetten nem szabad - pedig sokan azt hiszik jó, pedig nem - mert olyan kicsi a hővesztesége, hogy egyszerűen nem melegszik alapjáraton, cserébe az olaj is hideg marad=szarabb kenés=nagyobb kopás - pedig pont kíméletből csinálják, akik csinálják). Szóval egybehangzó vélemény, hogy menetközben kell melegíteni, óvatos gázadások mellett, nem pörgetve, míg hideg.

Ez a PII-nél is igaz? Mert én mindig megvárom, hogy leálljon a motor, gondolom én, hogy üzemi hőmérsékleten van és akkor indulok csak el. Akkor rosszul csinálom? Egyből el kell indulni? De ha kicsi a hővesztesége, akkor miért nem melegszik gyorsan?

Mondjuk a fokozatmentes váltó miatt minimális gázzal nem pörög fel a motor nagyon, így tényleg lehet menet közben melegíteni.

zezoka

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 712
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6940 Dátum: 2012.10.18 10:44:50 »
amiről outlow-val beszélgettünk, az CSAK a hűtővíz melegítőre vonatkozott, ehhez nincs utastér fűtés funkció.
Tudom, csak azért mondtam, hogy erről jut eszembe, PIIInál .... !

Amúgy annyi, hogy PIIInál nyári napon, mikor közeledsz az autóhoz, távirányítón van egy A/C gomb, ami kapcsolja a klímát. Erről jutott eszembe, hogy mivan, ha az a beállított teszemazt 22fok nyáron klímát indít, de télen képes-e indítani a benzinmotort, hogy elkezdődjön a motor melegedése (és emiatt közvetve az utastér fűtése)? (persze nyilván azalatt a száz méter alatt nem fog felmelegedni, de nyáron sem lehűlni)

Amúgy élvezném én is, csakhát ugye a lakótelepen nincs konektor a parkolóban! :)



(Másik: ez már többször eszembe jutott: Színesfém tolvaj embercsoporttól hogy lehet védeni egy Plug-in verziót, hogy egy bevásárlóközpontban ne keljen lába a töltőkábelnek, ami gondolom elég spéci kábel, és gondolom nem olcsóság (pláne ha egy hosszabb, combosabb kábel, ami ugye soksok réííííz)?)



@NoName: Elvileg benzineseknek sem kell egyhelyben melegednie (illetve hamarabb melegszik menet közben), de annak kevésbé rossz, mert benzinesnek azért nagyobb hőtermelése van alapjáraton (is), mint egy korszerű modern dieselnek, de azért arra is a menetközbet mondják. De a Prius meg megint más kategória, mert itt az autó dönti el mikor mennyit menjen a benzinmotor. Meg ez még csak nem is Otto motor, hanem Attkinson-cilkusú, ami talán már nem is Attkinson, hanem annak továbbgondolása, a Miller-cilkus. Ennek a motornak szerintem szinte semmi sem árt (persze hidegen azért ennek sem nyomom).

De én pl észrevettem, h hidegebb időben közvetlenül bekapcsolás után elindulva a benzinmotor fordulata nem emelkedik gyorsításkor, magyarul szinte tisztán elektromosan gyorsít, és a benzinmoci szinte alapjárat környékén pörög csak. Jó pár száz méterig így megy, mikor is kicsit már jobban felpörög a benzinmoci (ez kb 15-20mp - gondolom Te ezt várod meg, csak a kisebb terhelés miatt akár fél perceket is vársz).

Mikor jeget vakarok, én akkor szoktam egyedül melegíteni, hogy amíg kaparom, addig legalább fújja, meg fűtse az ablakot és még melegszik is. Nekem hidegben sosem szokott leállni (20 fokra állított fűtés miatt), szóval ha azt várnám , meg is őszülnék (mire a vízkört, olajat, motort kicsit fűti, katalizátort is üzemmelegre kell hozni - ez nem fél perc, és csak ezután állítja le - ha nincs fűtés, mert akkor csak utsatérhőfok elérésekor állítja le) .
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.18 10:53:53 írta zezoka »

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6941 Dátum: 2012.10.18 10:49:41 »
:banging:
Igazd van! Nekem meg a szemeim is keresztbe állnak,és számolni sem tudok.
Na még 1x
50e durván 100 l benya (ha nem most,majd holnap).
0,5 l/ 100km  megtakarítással számolva 20e km. Kb 2 év. Na jó,ha csak télen nézzük a 20e-ret akkor is nálam kb. 4 év lenne a megtérülés.   :hmmmm:
Akkor már csak annyit kellene tudni mennyire lehet reális a 0,5 megtakarítás
(megtakarítás= a megtakarított benya - az áram ára)
Ha csak 2-5 km-eket mész, akkor reális, ha ennél többet, mondjuk 20-at, akkor már max. csak 2 deci megtakarítás. Viszont ahogy már a többiek is írták, egyből langyosat fúj -10-ben is és hamarabb megy le a pára meg a jég. Hogy kevesebbet kellene jeget kaparni, azt nem gondolom. :P

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6942 Dátum: 2012.10.18 10:58:43 »
Ez a PII-nél is igaz? Mert én mindig megvárom, hogy leálljon a motor, gondolom én, hogy üzemi hőmérsékleten van és akkor indulok csak el. Akkor rosszul csinálom? Egyből el kell indulni? De ha kicsi a hővesztesége, akkor miért nem melegszik gyorsan?

Mondjuk a fokozatmentes váltó miatt minimális gázzal nem pörög fel a motor nagyon, így tényleg lehet menet közben melegíteni.
Ha nem kapcsolsz fűtést, akkor csak addig jár, amíg a katalizátor megmelegszik. A motor egyáltalán nem lesz üzemmeleg. Ha ezalatt a kb. fél perc alatt nem indulsz el, csak utána, az se nem káros, se nem hasznos.

Ill. 1 esetet tudok mondani, amikor érdemes megvárni, ha elindulás után közvetlenül hegymenet jön, mert ebben e fél percben jóformán csak vilannyal megy, a benzines kb. állandó 1500-on pörög és pár mp hegymenettel lilára lehet ilyenkor meríteni az akku-t. Utána pedig erölködhet a benzines feleslegesen. Szóval ilyenkor jó megvárni a fél percet és utána nagyon kis gázzal lassan felkapaszkodni a hegyre.

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6943 Dátum: 2012.10.18 11:18:18 »
Nekem meg van áramkedvezményem (villamosipari dolgozó vagyok)! :) Ellenben a kilencedikről nem ér le a hosszabbító a parkolóba! :) Nademajdha családi ház lesz!!!! :)
Lengőkábel! :lol: Vagy a földszinti lakóval beszélj 'okosba :D
Today, tomorrow and after tomorrow!

Outlaw

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1259
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #6944 Dátum: 2012.10.18 11:22:30 »
Zezoka,

amiről outlow-val beszélgettünk, az CSAK a hűtővíz melegítőre vonatkozott, ehhez nincs utastér fűtés funkció.
Hogy a távirányítós klímás PIII hogyan működik, sajnos nem tudom (bár tudnám, mert akkor nagy valószínűség szerint magam is PIII tulaj lennék), de éppenséggel nem tartom lehetetlennek, hogy bizonyos kinti hőmérsékletig fűteni is képes, bár ehhez ugye egy kiegészítő fűtés szükségeltetik, vagy nem tudom, hogy oldanák meg (talán a Split klímákhoz hasonlósan +5 fok külső hőmérsékletig fűtő funkcióval is rendelkezne... - csak hangosan gondolkodok).

Lényeg, hogy ez a hűtővíz melegítő berendezés nagyon hasznos, Mindenkinek!
1. Aki sokat megy évente, annak azért, mert viszonylag hamar 1-2 éven belül megtérül
2. Aki keveset megy, az a berendezés általi komfortot élvezheti.
Legtöbbet vitathatatlanul a motor profitálhat ebből, hiszen, gyakorlatilag nem kell hideg üzemben működnie, vagy csak tényleg nagyon keveset. Pláne, ha az autó a téli mínuszokban is olyan garázsban áll, ahol +10 fok feletti hőmérsékletek vannak...  :yes:
Na tessék, én a 2. pontba tartozom, ma is +19 fokról indultam, de ez télen is kb. ugyanennyi
Today, tomorrow and after tomorrow!