Hú emberek! Ahhoz képest, hogy korábban már minden szépen ki volt vesézve, hogy mi mennyi a PII-ben és a PIII-ban, ahhoz képest most szépen összekeveredtek a dolgok az utolsó két oldalon.
Megpróbálok pontosítani.
A PII villanymoci (MG2) max. nyomatéka 400 Nm, a PIII-é 207 és méretben kisebb.
A PII villanymoci max. fordulata 6400 f./perc és direktben tekeri a PSD koszorúkerekét, a PIII-é 13500 f./perc és egy 2.6-os áttételen keresztül tekeri. Cserébe a végáttétel kicsivel hosszabb, a végeredmény egy kb. 2-es áttétel, ami olyan, mintha a PII-ben egy 414 Nm-es MG2 csücsülne. De a lényeg, hogy a teljesítménye mindemellett 20%-al nagyobb.
Tehát a PIII-ban lévő összes moci erősebb, mint a PII-ben lévők és ugyanolyan könnyű vele EV-zni, sőt.
Persze ez a hosszabb végáttétel haza is vágja a PIII benzinmotorjának plusz teljesítményét kb. 100 km/h-ig, ez tükrözödik is a gyorsulási adatokban, alig fürgébb a PII-nél. Azért 100 fölött gondolom rendesen ráver.
Az kuplung soha nem kapcsolódik szét, az csak a benzinmotor és a hajtás közötti "rugalmas" kapcsolat miatt van beépítve.