Szerző Téma: Beszélgessünk...  (Megtekintve 3374330 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5775 Dátum: 2012.05.17 21:19:28 »
A legjobb gyorsuláshoz.
Sajnos a kipörgésgátlója nagyon durván működik, bár a 400 Nm-es indító nyomaték sem piskóta.
Ami fontos a jó gyorsuláshoz, hogy az aksi ne legyen lilára merülve, a középszint már elég jó, illetve el kell érni, hogy a benzinmotor működjön.
Teljes padlót, ha állsz ne nyomjál, mindenképpen el kell kerülni a kerék kipördülését, mert ez a lesz a jelenség, amit az előbb leírtál. Tehát azt a 400 Nm-t meg kell próbálni adagolni.
A reakcióidőre eleinte mindig rá kell számolni kb. az eddig megszokott két-háromszorosát, mert néha félelmetes mennyit késik. Természetesen ez fokozottan jelentkezik, ha áll a benzinmotor.

Nekem pont ma volt olyan, hogy álló helyzetben padlógáz. Szituáció úgy hozta. Azért meglendült keményen, de a gumi minősége is fontos, ugyanis nem pörgött ki a kerék, ezáltal nem is kapcsolt be a kip.gátló. Elég jó minőségű van rajta.

Reakcióidőt már megszoktam a régi MMT-s váltónál, de ahhoz képest ez a "váltó" gyorsabb.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5776 Dátum: 2012.05.17 21:53:03 »
Annyi a titok, hogy előzés előtt a gázt annyira mindig nyomni kell, hogy ne álljon le a benzinmotor. Mert így a reakcióidő közel nulla.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5777 Dátum: 2012.05.18 07:04:13 »
Akkor most, minden titkot elmondunk?   :nonono:

Hol marad a felfedezés varázsa?   :D

Istenem, mindig voltak ilyen farvizesek.    :cool2:

Hammer

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 564
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5778 Dátum: 2012.05.18 08:12:00 »
970 km és villogni kezdett az utolsó bögyörő, 1000-es meglesz, de aztán tankolhatok. 4,1 áll a fogyi mérő.
Corollám 7,1 átlaga lett 80 ekm-re, úgy voltam vele, ha hozza a prius a 2 liter különbséget akkor már elégedett leszek, meglesz sztem sőt...:wub:. Megérte lecserélni, végül is elég hamar elhatároztam 3 hónappal ezelőtt és örülök hogy gyorsan lezajlott, persze a corollát is nagyon szerettem, meg azóta is kategória legjobbjának tartom, minden szempontból. Prius más világ a meghajtás miatt, de azért ugyan olyan toyotás ergonómia:)

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5779 Dátum: 2012.05.18 08:27:08 »
Annak minden előnyével és hátrányával.....

így kerek.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5780 Dátum: 2012.05.18 09:27:27 »
Csak kíváncsiságból, meg hogy nagyságrendileg hogy viszonyul vajon egy 1,4 vvti-hez, 1,4 D4D-hez: rugalmassági adata nincs valamelyikőtöknek P II-ről, PIII-ról? 60-100 és 80-120-as padlógázas gyorsításra gondolok. Ezekben a hagyományos automata váltós autók amúgyis jól szoktak szerepelni, mert ugye a technika ideális áttételt állít be gyorsításhoz, míg a kéziváltós kocsiknál fix negyedikben és ötödikben mérik ezt a katalógusadat előállításakor.
Hammer kollégát nyüstölöm egy ideje ezekért az adatokért, de konokul titkolja.  :D
1.4VVti (2004)

squiddy

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4649
  • Esküvői fotós
    • www.hazizsolt.hu
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5781 Dátum: 2012.05.18 11:13:39 »
Mi ez az ingyenes átvizsgálás?
Ez az.

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5782 Dátum: 2012.05.18 11:35:01 »
970 km és villogni kezdett az utolsó bögyörő, 1000-es meglesz, de aztán tankolhatok. 4,1 áll a fogyi mérő.
Corollám 7,1 átlaga lett 80 ekm-re, úgy voltam vele, ha hozza a prius a 2 liter különbséget akkor már elégedett leszek, meglesz sztem sőt...:wub:. Megérte lecserélni, végül is elég hamar elhatároztam 3 hónappal ezelőtt és örülök hogy gyorsan lezajlott, persze a corollát is nagyon szerettem, meg azóta is kategória legjobbjának tartom, minden szempontból. Prius más világ a meghajtás miatt, de azért ugyan olyan toyotás ergonómia:)

Nálam is. Az előző 9,5L-el szemben :D

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5783 Dátum: 2012.05.18 14:07:41 »
Csak kíváncsiságból, meg hogy nagyságrendileg hogy viszonyul vajon egy 1,4 vvti-hez, 1,4 D4D-hez: rugalmassági adata nincs valamelyikőtöknek P II-ről, PIII-ról? 60-100 és 80-120-as padlógázas gyorsításra gondolok. Ezekben a hagyományos automata váltós autók amúgyis jól szoktak szerepelni, mert ugye a technika ideális áttételt állít be gyorsításhoz, míg a kéziváltós kocsiknál fix negyedikben és ötödikben mérik ezt a katalógusadat előállításakor.
Hammer kollégát nyüstölöm egy ideje ezekért az adatokért, de konokul titkolja.  :D
Valahol van egy pdf-em, amiben a PII-t hasonlítják egy valamilyen 2.0-ás automata amerikai Toyotához és azt egy árnyalattal megveri.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5784 Dátum: 2012.05.18 14:33:35 »
Ez azért jól hangzik. Egy kétezres benzinessel szemben nem kis fegyvertény.
1.4VVti (2004)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5785 Dátum: 2012.05.18 14:49:49 »
Csak kíváncsiságból, meg hogy nagyságrendileg hogy viszonyul vajon egy 1,4 vvti-hez, 1,4 D4D-hez: rugalmassági adata nincs valamelyikőtöknek P II-ről, PIII-ról? 60-100 és 80-120-as padlógázas gyorsításra gondolok. Ezekben a hagyományos automata váltós autók amúgyis jól szoktak szerepelni, mert ugye a technika ideális áttételt állít be gyorsításhoz, míg a kéziváltós kocsiknál fix negyedikben és ötödikben mérik ezt a katalógusadat előállításakor.
Hammer kollégát nyüstölöm egy ideje ezekért az adatokért, de konokul titkolja.  :D
Mérni nem mértem, de ezeket találtam:
TCS 01.04.2004
0..100 11.1
60..100 6.6
80..120 8.6
 
Autobild 100'000km-Test 20.10.2006
0.. 50 4.2 4.0
0..100 12.4 11.3
0..130 21.9 19.2
60..100 6.9 6.3
80..120 9.6 8.3
 
AMS 100'000km-Test 31.01.2007
0.. 50 3.8 4.1
0.. 80 8.1 8.3
0..100 11.5 11.9
0..120 16.6 16.9
0..130 19.8 20.0
0..140 23.8 23.9
 
Automobilrevue 50'000km-Test 04.05.2004
0.. 40 3.1 3.0
0.. 60 5.2 5.1
0.. 80 8.0 8.0
0..100 11.6 11.6
0..120 16.6 16.4
0..140 23.6 23.3
0..160 35.0 33.9
1km 33.1 33.1

bozman

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 242
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5786 Dátum: 2012.05.18 14:51:40 »
Valahol van egy pdf-em, amiben a PII-t hasonlítják egy valamilyen 2.0-ás automata amerikai Toyotához és azt egy árnyalattal megveri.
Itt.
18. oldal. Toyota Allion 2.0, nem amcsi, hanem japán, 155 LE, nem 80-120, hanem 50-80. :)
Az alsó grafikonban van egy görbe a Camry 2.4 automatáról is.
Persze az a tartomány van csak ábrázolva, ahol jobb a PII, de azért így is szépen teljesít szerintem. :)

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5787 Dátum: 2012.05.18 15:19:57 »
Köszönöm. No lesz mit tanulmányoznom.  :clap:
1.4VVti (2004)

NoName

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 204
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5788 Dátum: 2012.05.21 07:29:19 »
Budapest - Győr M1 kb. 125km (130) 5.7l/100.  légkondi nélkül.

Győr - Budapest M1 kb. 125km (145) 7.5l/100km. Itt már volt légkondi de azért kémény a több mint 1.5l különbség.
 Mindkettő tempomattal.
Viszont amit néztem, hogy magas sebességnél is tök halk az autó, csak gyorsításkor lehet hallani a motort vagy emelkedőnél.

Amit megfigyeltem, hogy 140ig gyorsítva a motor csak kis mértékben hangos, de amint eléri ezt az értéket, felüvölt (gázpedál ugyanúgy marad). Elérve az utazót újra csöndes lesz. Érdekes.
« Utoljára szerkesztve: 2012.05.21 07:32:55 írta NoName »

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Beszélgessünk...
« Válasz #5789 Dátum: 2012.05.21 07:45:38 »
kézifék?

Ki volt engedve?

Nyugodt lehetsz, hogy ezt nem a klíma csinálta!

Az jó ha 1-2 tizedet emel a fogyin.