Ezen a fórumon is mindig szem elől tévesztődik a Toyota eredeti célja, ami nem a legkisebb fogyasztásra való törekvés, hanem a legkevesebb károsanyag pöfékelése. Éppen ezért, amikor a dízel fogyasztás hasonlítódik a Prius-éhoz, az számomra már maga a vég. Hiszen ha egy dízel tized annyit fogyasztana, mint a Prius, akkor is minimum 10x annyi halálos részecskét köpne a levegőbe.
(Kéretik nem teljes komolysággal olvasni a következő sorokat.)
Az én szememben a dízelesek olyan "gyilkosok", akiknek fogalmuk sincs róla, hogy mit tesznek magukkal és környezetükkel. Remélem még
Biztosan arra utalsz, hogy részecskeszűrős dízel, stb. Túl apró részecskéket a tüdő átengedi. Nos, ezt valamelyik majom újságíró egyszer bedobta a köztudatba, és azóta ez kering. Való igaz, hogy a részecskeszűrős dízelek kisebb részecskékből állnak, mint a simák. Igen, pontosan akkorákból, mint a direkt befecskendezős benzineseknél. Ezt nem árt tudni. Általánosságban azonban egyet kell értenem veled, különös tekintettel az alábbi járművekre:
1. Kamionok. (bár itt újabban van technológia a komolyabb közömbösítésre)
2. Buszok, különösen a BKV buszai, ugye.
3. Hajók. Egy nagy konténer hajó egy úton nem is tudom hány tízezer autó szennyezését produkálja.
4. Repülőgépek.
5. Szénnel, fával fűtés. Ez pl. hideg napokon komolyabb szennyezést jelent, mint a BKV buszok.
Ha igazán megvizsgáljuk, hogy a személygépjárművek milyen arányban felelősek az elsődleges szennyezésért, akkor kiderülhet, hogy igen csekély mértékben. Viszont látványosan lehet előtérbe tolni. Könnyen lehet, hogy maga a gyártás sokkal szennyezőbb. És itt már a következő posztra is reagálok. Valszeg maga az aksi nem annyira gáz, mert újra feldolgozható, jobban, mint az ólomakku. Viszont a bányászat, gyártás, szállítás már érdekes kérdés lehet.
Ezzel együtt, ha megtehetjük, lehetőségünk van a szennyezés még akár csekély mértékű csökkentésére is, miért is ne? Csak nem szabad eltúlzott jelentőséget tulajdonítani a dolognak, főleg nem úgy, hogy közben mutogatunk a másikra. Azért vallást nem kéne csinálni a dologból.