Hogy lehet nettóban megvenni? Cég nevére? Nettó árért tényleg szenzációs vétel lehetne. Itthon gondolom ez a kocsi 23.000 km-et futott lenne
Magyar autókereskedők azt szokták csinálni, hogy megveszik a kocsit EUs adószámmal, ekkor ugye ÁFA leugrik, majd hamisítanak egy másik számlát, ami magánszemély nevére szól. Abból indulnak ki, hogy kicsi az esély az ellenőrzésre. Ez persze okirat hamisítás, ami börtönbüntetéssel járhat.
Viszont ha EU adószámos cégként veszik meg, de nem csinálnak másik számlát, akkor meg szopás, mert a jó kis német 19 %-os ÁFA helyett, majd lehet 27-est fizetni.
Ha egy magyar cég olyan kocsit vesz, amiből nem lehet az ÁFÁ-t visszaigényelni kint, akkor meg azért szopás, mert (ez most hihetetlenül fog hangzani) ugyan itthon nem kell majd a NAV-nak ÁFÁ-t fizetni, viszont eladáskor, pl. akár már másnap már ÁFÁ-t kell majd rárakni, amit szépen be kell csengetni a NAVnak. Ehhez persze nem kell külföldön kocsit venni. Ha ma Mo-n egy ÁFA alany vállalkozás kocsit vesz magánszemélytől, vagy kereskedőtől és a kocsi árán csak különbözeti ÁFA van, akkor eladáskor rá kell tenni a 27% ÁFÁ-t, amit be kell fizetni a NAV-nak. Példa:
Mondjuk ma az én cégem megvesz egy magánszemélytől egy kocsit 5 millió forintért. Kiderül azonban, hogy sürgősen el kell adni a szekeret. Mondjuk sikerül már másnap ugyanúgy 5 milláért eladni - na most kapaszkodjatok - 1 063 000 forintot be kell csengetni az állam bácsinak. Vagy meg lehet próbálni 5 + fáért eladni.
A magánszemély mindenképpen bruttóért, ÁFÁsan vette, és a cégem is így veszi meg tőle. Majd erre az ÁFÁs árra megint ÁFA kerül. Kíváncsi vagyok, mikor viszi már el valamelyik nagyokos végre Brüsszelbe ezt a témát, hogy jól picsán rúgják megint a magyar kormányt. Mint legutóbb a szemét lízing / bérlet ÁFA miatt.
A jelenlegi jogszabályt 2007-ben alkották. Az APEH illetékes szakemberei annak idején felhívták erre az anomáliára a PÜM emberei figyelmét, de azok visszaszóltak, ne törődjenek vele, ez így lesz jó.
Ezt elhiszitek?