Részletkérdés. Legyen E85. A lényeg nem változik.
Másrészt meg az Atkinson motor egyébként is szegény-keverékes motor szélessávú lamdaszondával, kopogásérzékelővel.
Bizonyos mértékig a vezérlés, különösen a prius-é, amit számos országban forgalmaztak tudnia kell kezelni az etanolt, mint motorhajtóanyagot.
Másrészt a hagyományos carina is tolerálta 60%-ig az etanolt, minden következmény nélkül. A hagyományos rendszereknek is tudnia kell utána menni befecskendezési idővel, ergo mennyiséggel az oxigénben dúsabbnak érzett kipufogógáznak.
A prius esetében jobban tartanék az egyéb segédberendezések károsodásától. Ajánlom figyelmetekbe nem csak a tankot, hanem mindazt, ami rá van aggatva.
De megint visszautalok arra, hogy a toyotára nem jellemző (legalább is ebben a kategóriában) a rossz anyagminőség. Ez adja a megbízhatóság egy részét. Másrészt meg mondom, sok helyen forgalmazták. Megannyi üzemanyag minőségre kellett a rendszert optimalizálni.