No akkor Ear cikkére reagálva. Ha jól értettem az írást, igazából két fő téren látod a javulást a II-eshez képest:
1. a III-as akkor is keveset fogyaszt, ha nem takarékoskodik az ember, sőt, ha kifejezetten nyomulósan vezet, még akkor is.
Véleményem szerint ezt már a II-es is tudja (lehet persze kevésbé hatékonyan). Abszolút normálisan vezetve az enyém 4-6l között eszik. Az első érték tavaszi-nyári országút, a második téli autópálya. Ehhez nem szükséges tojást rakni a gázpedál alá, sőt. Az előző autóm egy Volvo 960 2.5 24V automata volt. Talán hihetetlen elsőre, de a két kocsi eléggé hasonló belméretét, menetdinamikáját tekintve és a használat módja is azonos. Talán annyi a különbség, hogy a Priust kicsit finomabban, lassabban gyorsítom, mert a 960 automata váltója kisebb gáznál is pörgette a motort, ezért általában úgy gyorsítottam, hogy minél előbb bekapcsolhassa az áthidalást negyedikben. Oké, hogy a Volvo egy iszákos dög, de azátlagfogyasztása az utóbbi időben 13l volt (teljes átlag 12l), a Prius-é meg kb. 5l. Sok város és országút, kevés autópálya. Ezt mikor csinálom utána egy 110LE-s, automata (de akár kézi), közel középkategóriás méretű dízellel? Szvsz nem menne.
2. a III-as végre igazán alkalmas autópályás használatra.
Ezt a gyakori érvet megint csak nem értem teljesen. A II-es végsebessége limitált 170km/h, de ennyit lazán, különösebb erőlködés nélkül megy, tűrhetően gyorsul. A fogyasztást nyilván megdobja a nagy sebesség, nekem hosszú távú adatom kb. 130-as tempomattal van csak (Győr-Linz oda-vissza), ekkor 5-5,5 között evett.
Ami számomra előnyként jelenik meg a III-as Priusban a II-eshez képest:
- a magasabb hátsó rész miatt nagyobb fejtér hátul
- ugyanezen ok miatt nagyobb csomagtartó
- valamivel kedvezőbb fogyasztás
- nafffénytető
- HUD
Hátrányok:
- a régi dizájnja kívül-belül jobban tetszik, az új elvesztette a kedves báját és beállt a mai tipikus banglemásolatok közé
- érintőképernyő hiánya (megszerettem)
- a középkonzol hídja bár jópofa, de szerintem jobb, hogy a II-esben nincs, mert javítja a térérzetet és lehet "járkálni" a két első ülés között
Ami a II-es Priusban kifogásolható szerintem:
- a kormányzása fura (időbe tellett megszokni, kicsit ralis stílusban kell kezelni, vagyis kezek a kormányon, mert különben összeakadnak)
- az első ülések keskenyek (ez a Volvo után különösen feltűnő, de lehet egy fikusz vagy asztra sem jobb)
- a hátsó fejtér korlátozott és optikailag sem túl szerencsés, hogy ennyire lejt (rosszabbnak néz ki, mint amilyen ténylegesen)
- a fészlift előtti példányok anyagválasztása (műanyagok, kormány)
Összefoglalva az új biztosan jobb autó, de a magam részéről nem látok akkora ugrást, mint amennyivel jobb a sajtója a réginél.