Sziasztok!
Valahol az Avensis III topikban már leirtam,hogy hajszál pontosan egy éve vásároltam egy Avensis kombi 2.0 D 2011-es évjáratu 126 Le-s kocsit Tápioszöllösön magánszemélytöl.A kocsi elég szép 312 000 km-rel jol megy,meg minden,CSAK hengerfejesen eladták,én meg beleugrottam.Az ***ás az volt,hogy a paraszt levette a gumigyürüt a kiegyenlitötartály sapkájárol,amit nem vettem észre,CSAK akkor,amikor 130 fölött kinyomta a vizet a kiegyenlitöböl.
Nem tudván mi baja,elsösorban azt a tanácsot kaptam,hogy cseréljük le a sapkát,hátha az a baja.Megérkezett az uj sapka,mikor ki akartam cserélni,akkor szembesültem azzal,hogy nincs gumigyürü.80-90-nel semmi baja nem volt,de mint irtam nagy temponál kinyomta a vizet.Az uj sapkával meg ezt produkálta:
Ügyvédet fogadtam,rendörségi feljelentést tettem,hátha kártéritést követelhetek.Az elado tagadott,a rendörség elutasitott,hogy intézzem polgári perrel.A lényeg,hogy igazságügyi szakértövel kellett volna bebizonyitanom,hogy igy vettem a kocsit hengerfejesen.
Voltam Toyota szervizben,ahol 2.2 millio forintos javitási kalkuláciorol kaptam hivatalos papirt.(gondolván a biroságra jo lesz)Gépmühely 780 ezres szobeli árajánlatot adott.A legolcsobb az volt,hogy vettem bele egy angol kocsibol egy 98 ezer mérföldet futott motort amit mi kicseréltünk.Sajnos mikor nyomkodtuk föl a kábelokat,kiderült,hogy nincs részecskeszürö ebben a motorban,de 85 ezerért átirták a szoftvert és azota tökéletesen müködik.
Na de a lényeg,amire ki akarok térni,hogy nem állnék neki felujitani a motort,mert ha hengerfejes,sikoltatni kell a blokkot is,meg a hengerfejet is,mert aluminium.(Igy lenne tökéletes)
Csak motorcsere,hacsak nem sajnáljuk rá a dohányt...:-)