Ez még nem mérvadó táv, bár, elsőre tényleg soknak tűnik. Jóbarátom Debrecenben klímával használja a T27 faceliftes Avéját a 2,0 d4d (124LE) motorral, annak 6,4 körül van a fed. comp. szerinti nagyátlaga. Országúton, pályán ez alatt marad.
Elsőre nincs ötletem, mitől lehet 8,3, teljesítményben rendben van az autó? Megy, működik rendesen?
Biztosan sokat jelent az, ha az ember összeszokik az autójával, ez is benne lehet részben.
-------------------
A nyaralás alatt azt vettem észre, hogy
kb 65-ről gyorsítva 5.-ben mindig kevesebb lesz a pillanatnyi fogyasztás (11-12 liter), mintha ugyanezt 4. fokozatban tenném (17-18 liter). Érdemes, tehát, ha nem kell kilőni, így gyorsítani, a
vvt-i motorok változó szelepvezérlése simán támogatja ezt a módszert. Ez nagyjából 1800-1900-as induló fordulatszámot jelent "induláskor", ami nem túl alacsony, így valószínűleg a motornak sem ártunk vele.
Ha dinamikusan kell megindulni, akkor simán taposom neki akár padlógázzal is. A cél ilyenkor, hogy mihamarabb elérjem az utazó tempót, vagy befejezzem az előzést és felvegyem az utazótempót. Ennyitől nem fog megugrani a fogyasztás, ellenben, ha csak simogatva a gázpedált gyorsítanék.