Sziasztok,
sikerült néhány hibát megoldani T22-es Avén, ezért gondoltam megosztom.
Régóta gondom volt, hogy 100 felett rázott a kormány. Az idézet alapján visszakövethető, hogy sokmindent csináltam vele eredménytelenül, de végre meglett a megoldás: a kipufogó gyengült el az első tartó mellett, majd el is repedt. Egy kis hegesztés, és legnagyobb meglepetésemre megszűnt a kormányrázás, végre lehet menni autópályatempóval is.
További kormánnyal összefüggő hibák:
Kormányszervó engedte az olajat, kapott bontott pumpát, azóta a maradék bizonytalanság is megszűnt (kanyarban lassan visszaengedve alig érezhetően szitált a kormány).
Jobbra húzás nagy gázra: jobb első lengéscsillapító - műszakin átment, aztán elkezdte folyatni az olajat. Még a gyári volt, 290e km. Azóta nem állítódott el a kormány sem, most járok 304e km-nél.
Újdonság viszont, hogy beázik a csomagtartó (szedán), áll a víz a két szélső üregben és a pótkerék is vizes. Hátsó lámpák párásak, azokat kiszárítom és újratömítem, de gyanús, hogy máshol is jön be víz. Van valakinek tapasztalata ezzel?
Első hátsó csere megvolt (nyári és téli is).
Törés tudtommal annyi volt rajta, hogy a bal eleje kapott egy őzet, a lámpa bánta, a klímahűtő megnyomódott, de továbbra is hűt, minden ami beljebb van sértetlen, tehát pl a motorhűtő, hegesztési pontok, gyári csavarok, stb.
És volt kb 5e km amíg nem rázott, tehát akár még jó is lehetne.
Ettől függetlenül egy karosszériamérés nem rossz ötlet.
Amíg nem ráz, tehát jellemzően 100-110-ig, addig teljesen stabil, jól kanyarodik, kiszámíthatóan viselkedik télen-nyáron. Felette sem lesz instabil, de zavaróvá válik a rázás, és persze biztos nem tesz jót semminek, tehát a vmax kb a 100. Igaz így mindenhova lassabban érek oda, viszont alacsonyabb a fogyasztás