Milyen egyéb motort tudnának beletenni? Szerintem ebben az árkategóriában elvárható már az Aut/CVT váltó, a Lexusnak pedig dízelből nincs is ilyen variánsa (más kérdés, hogy dízel nem is való egy Lexusba, szerintem). A 2.5-ös V6-ra (vagy Amerikában a 3.5 V6) meg már nem lenne kereslet a dízelimádó Európában...
Én nem így látom.
A downsizing gondolkodásból eleve kiesnek a 2,0-nál nagyobb motorok, azok ráadásul nehezek is lennének bele.
Nézd, a 118d is egy 2,0-ás fojtott (tartósabb?) motor, miért ne lehetne a 2,0 d-4d-t is tovább finomítva beletenni a CT-be? Gondolod, hogy a BMW-be inkább való dízel motor? Mégis beleteszik, mert EU-ban van rá kereslet, mint, ahogy a CT-re is több lenne, az is biztos.
Ha kevés a teljesítmény, lehetne rá rakni még egy turbót és egyből 200LE körüli teljesítményt tudna. Lehetne egy mondjuk 3 teljesítmény lépcsős dízel motorcsaládot illeszteni hozzá, egyből kellemesebb a választék.
Benzinesek közül én inkább megnézném, hogy a konkurensek közül mi fogy leginkább és ahhoz mérten tennék bele benzin motort. Biztos, hogy beletennék egy 2,0-ás valvematicot (vagy sorhatost az élvezet kedvéért), és egy kis köbcentis benzinest (pl. 1,6 T, 140-180LE közöttit) is! De, hát a Toyota mégy csak most fejleszti a kis turbóst...
A konkurencia, már 2-3 éve gyártja. Ez kétség kívül elbaltázott időkülönbség.