Írtam már, hogy miért. Előtte LM TopTec 4300 volt benne; a csere után a motor eleve picit nehézkesebben járt (le tudom tesztelni pl. azon, hogy nekifutok 60-al a Hársfa út emelkedőjének, az Engel János út és a Dózsa György utca között, négyesben, padlógázzal: az LM olajjal csak 2-3 kmh-t lassult az autó a dombtetőig, utána az Eneossal ötöt-hatot); kicsit többet fogyasztott; hamarabb jelentkezett az indítás utáni rövid lánccsörgés; 17-18 ezerrel a cserét követően pedig már jól hallhatóan fémesebb, "szárazabb" hangon járt a motor kezdetben alapjáraton, később pedig már fordulaton is, mint az LM olajjal 20 ezer km után.
Számomra ez bizony "csalódás" kategória, főleg ha megnézem, hogy mekkora japán tutiságnak van beharangozva ez az olaj. Nade úgy kell nekem - megfeledkeztem az irányelvemről, hogy olcsó olajat nem veszünk, mert az olyan is.
Azt hittem, hogy az 5w40-nel volt ez, rosszul emlékeztem.
Egyébként adatlap szerint más kategória a két 5w30 olaj (LM ACEA A1-04/B1-04, A5-04/B5-04, C2-04, Eneos ACEA A3/B4 (07) and C3 (08) ), már a viszkozitásnál nagy a különbség (sorban 4300 és PH 40 és 100 fokon 54,5 vs. 71,8 9,7 vs. 12), ami eleve okozhatja azt, amiről írsz. Elmegy bele az Eneos PH 5w30 minősítésű olaj is? De gondolom, hogy ebbe Te nem futsz bele.
Nem védem annyira az Eneost, de nem gondolom, hogy olyan olcsó lenne, azt meg főleg nem, hogy rossz. Nálam, és másnál is ahová lehet tenni, ott jól teljesít (igaz, hogy megbízható helyről volt mindig), nem a Hunoil-Tesco-akármi kategória. LM meg nyilván prémium kategória, az árából is látszik, de azért más is gyárt elfogadható minőségű olajat, jobb áron szerintem. Mondjuk ha hamisítanák, az már eleve nem a gagyi kategória jellemzője
Nálad valamiért nem vált be, nem fogod használni, rendben is van (persze nem örülök, hogy nem vált be), de azzal nem értek egyet, hogy az illene rá, hogy "olcsó olajat nem veszünk, mert az olyan is."
Nekem túl vékony lenne ez a 4300, de a Premium Hyper 5w30 nem akkora változás a LM Top Tec 4100 5w40 után (85 és 14 viszkozitással), de szerintem észrevehető lesz. Remélem pozitívan lesz az
Majd kiderül talán, azért én megpróbálom.
Sustinában is gondolkodtam, de az 5w40 még viszkózusabb a 4100-nál is, az 5w30 meg szintén túl vékony az enyémbe szerintem.