Szerző Téma: Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika  (Megtekintve 2344057 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9150 Dátum: 2013.07.27 08:19:25 »
IGAZ igaz!! Ez a number van!

Mindegy milyen szerelőm van,ezzel kezdte a dolgot,és nem talált semmilyen lyukat:S azért én is fújkálok:)
És tisztogatok is....sőt,cserélgetek alkatrészeket,mert van alattam egy működő 1.3-as,amiben uezek az alkatrészek vannak elvileg :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9151 Dátum: 2013.07.27 08:52:34 »
Sziasztok!

Ide is beillesztem,hátha itt a vájtfülűek hamarabb meghallják a segélykiáltásomat:) Vettem egy Yaris Verso-t, 1.5 motorral, eddig a főnököm 1,3 Versojával jártam,és megtetszett. Érdekes gondom van vele,amikor beindítom kb ezres fordulattal indul,és amikor melegszik,elkezd kúszni a fordulatszám felfelé, olyan 1200-1400 körülre,és ott is marad. Hogy változik e még nem tudom,mert nagyon friss a kicsike,nem volt időm tapasztalni,viszont idegesít a "pörgés". Nagyon keveset mentem eddig vele,menet közben nem tűnt ennyire magasnak az alapjárat. A szerelő azt mondja,hogy elég erős a kartergáz,ha leveszi a kupakot köpködi az olajat, ha a szelepfedél alól kijövő csövet lehúzza a légszűrőház előli csatlakozásnál,visszaáll kb 900-as fordulatra.Ha ugyanezt megcsinálom az 1.3-asnál,hogy lehúzom a csövet,akkor ledadog,még alacsonyabb lesz a fordulatszáma.Mért rajta adatokat,azt mondja valami pps érték 11 (vagy % ),nem megy lejjebb ,pedig állítólag 0-ra kellene mennie.azt mondja,valami el lehet dugulva a motorszellőzésnél(?)158e km van benne,az 1.3-asban 268e,és az nem csinál ilyet...Van valakinek valamilyen 5lete?

Köszi

Petium
Szerelőd helyett keress mást, ha szerinte az baj, hogy levett kupaknál köpködi ki az olajat a motor  ::) ... ez ugyanis annak a jele, hogy van korrekt olajnyomás, tehát pont hogy egészséges a motor (ebből a szempontból).

Szerintem rossz irányba visz ez az egész kartergáz-tematika. Nem azzal lesz itt a gond. (Az normális dolog, hogy ha leveszi az ember a kartergáz-visszavezető csövet, akkor esik a fordulatszám.) Máshol kéne keresgélni az okát, hogy miért emeli meg a motorvezérlésed ilyen szükségtelenül az alapjárati fordulatot.

Ha a kocsi német import, akkor a km, amiről írsz, jó eséllyel reális. Egyrészt ott maximum 5-ből 1 kocsi számlálóját manipulálják, másrészt egy benzines Yaris Verso nem az az autó, amivel jellemzően sokat mennek Németországban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9152 Dátum: 2013.07.27 08:54:03 »
Motorolaj csere SOS! 5W30 (valami japo) :yes:
LM olajjal valami probléma?

Magam részéről jó nagyot csalódtam a "japó" Eneos Premium Hyperben. 5 W-40-es és 5 W-30-as viszkozitással egyaránt mellényúlásnak bizonyult.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9153 Dátum: 2013.07.27 09:13:57 »
Szerelőd helyett keress mást, ha szerinte az baj, hogy levett kupaknál köpködi ki az olajat a motor  ::) ... ez ugyanis annak a jele, hogy van korrekt olajnyomás, tehát pont hogy egészséges a motor (ebből a szempontból).

Szerintem rossz irányba visz ez az egész kartergáz-tematika. Nem azzal lesz itt a gond. (Az normális dolog, hogy ha leveszi az ember a kartergáz-visszavezető csövet, akkor esik a fordulatszám.) Máshol kéne keresgélni az okát, hogy miért emeli meg a motorvezérlésed ilyen szükségtelenül az alapjárati fordulatot.

Ha a kocsi német import, akkor a km, amiről írsz, jó eséllyel reális. Egyrészt ott maximum 5-ből 1 kocsi számlálóját manipulálják, másrészt egy benzines Yaris Verso nem az az autó, amivel jellemzően sokat mennek Németországban.

A szerelő nem állította,hogy az a baj,csak megjegyezte,hogy fröcsög az olaj.....és ezért mondta,hogy talán a szellőztetéssel lesz a gond....annyira import,hogy augusztusban viszem (vinném) vizsgára....

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9154 Dátum: 2013.07.27 10:44:02 »
A szerelő nem állította,hogy az a baj,csak megjegyezte,hogy fröcsög az olaj.....és ezért mondta,hogy talán a szellőztetéssel lesz a gond....annyira import,hogy augusztusban viszem (vinném) vizsgára....
Járd körül a témát... vidd el más szerelőhöz (is) a kocsit, aki képben van Toyota-ügyben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9155 Dátum: 2013.07.27 11:03:05 »
A szerelő nem állította,hogy az a baj,csak megjegyezte,hogy fröcsög az olaj.....és ezért mondta,hogy talán a szellőztetéssel lesz a gond....annyira import,hogy augusztusban viszem (vinném) vizsgára....

Szinte minden autó köpi az olajat olyankor, az olajnyomás miatt.
Elektromos hibánál azonnal világít a motor lámpa...
Viszont az nem tetszik, hogy az alapjárat nem 0-ról indul...
Ha nem találsz lyukas vákuum csövet, akkor próbáld meg kipucolni a légtömegmérőt és a fojtó szelepházat, azon vannak alapjárati furatok is...Nézd meg jól a fojtószelep ház tömítést is, hogy ép-e...érdemes megnézni, hogy a légszűrő ház és fotószelep ház közti cső, jól tömít-e, mert akkor is csinál hülyeséget a motor...

Ezt általában beírja, de ha van donor autó, egy próbát megér...ezt az alkatrészt cseréd ki egy próba erejéig...bármit is javítasz, kulcs ne legyen az autóban! Gyújtáson azonnal beírja hibának, ha széthúzod...legtöbbször a légszűrőházon van.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.27 11:08:10 írta Yautja »
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9156 Dátum: 2013.07.27 13:12:31 »
LM olajjal valami probléma?

Magam részéről jó nagyot csalódtam a "japó" Eneos Premium Hyperben. 5 W-40-es és 5 W-30-as viszkozitással egyaránt mellényúlásnak bizonyult.
Üdv!

Nem tudom, de legközelebb a Szakálnál veszek Premium Hyper 5w30-at, ha minden a tervek szerint alakul. Ha csalódás lesz, megírom.
Az 5w30 miért volt mellényúlás? Semmi gyanús nem volt a kannán? Le volt belül is zárva? Nyakán is rajta volt a nyomtatott felirat?

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9157 Dátum: 2013.07.27 13:15:46 »
A szerelő nem állította,hogy az a baj,csak megjegyezte,hogy fröcsög az olaj.....és ezért mondta,hogy talán a szellőztetéssel lesz a gond....annyira import,hogy augusztusban viszem (vinném) vizsgára....
Carinán a fojtószelepházon van az alapjárati léptetőmotor, azt kell ilyen esetben mindenképpen kipucolni. Ha itt is van, akkor hajrá!
PCV szelepet sem bonyolult megvizsgálni, ha kivehető a szelepfedélből, de sajnos nem ismerem a Yaris-t. Carinán mozog benne a golyó (?), és csak a szelepfedéltől engedheti a házt a szívócsonk felé, visszafelé zárnia kell.

Valóban mindkettő okozhat alapjárati gondokat.

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9158 Dátum: 2013.07.27 14:14:55 »
Carinán a fojtószelepházon van az alapjárati léptetőmotor, azt kell ilyen esetben mindenképpen kipucolni. Ha itt is van, akkor hajrá!
PCV szelepet sem bonyolult megvizsgálni, ha kivehető a szelepfedélből, de sajnos nem ismerem a Yaris-t. Carinán mozog benne a golyó (?), és csak a szelepfedéltől engedheti a házt a szívócsonk felé, visszafelé zárnia kell.

Valóban mindkettő okozhat alapjárati gondokat.

Sziasztok!

Reggel óta nyüstöltem....kipucoltam a fojtószelep potmétert,a  közelben lévő összes csatlakozót befújtam kontaktspray-vel, mindent amit csak tudtam kitakarítottam.Amikor beindítom,kb 900 az alapjárat. olyan 45 mp után 1000, 2 perc után 1100-1200, 5perc 21' után 1400,és így is marad. csináltam egy videót a kartergázról...

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9159 Dátum: 2013.07.27 14:18:20 »
Ez pedig az 1.3-as kartergáza,igaz kb 800-as fordulatszámon...(ez az alapjárata)


vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9160 Dátum: 2013.07.27 14:44:51 »
Sziasztok!

Reggel óta nyüstöltem....kipucoltam a fojtószelep potmétert,a  közelben lévő összes csatlakozót befújtam kontaktspray-vel, mindent amit csak tudtam kitakarítottam.Amikor beindítom,kb 900 az alapjárat. olyan 45 mp után 1000, 2 perc után 1100-1200, 5perc 21' után 1400,és így is marad. csináltam egy videót a kartergázról...

Üdv!

Nem tudom, hogy mekkora lenne még elfogadható, de a másikhoz képest többnek tűnik, de ez nem jelent semmit, ahogy írod is, a nem kevéssel több fordulat miatt.
Ezt a fordulatszám-emelkedést mindig így csinálja, vagy csak hidegen, és ahogy melegszik, úgy megy fel?

Mellékelek egy képet a fojtószelepházamról:

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Igaz, hogy Carina, de talán segít (?). Az alsó jelölt rész az alapjárati léptetőmotor, belemegy a hűtőfolyadék is. Ezen volt mit pucolni, főleg a hozzávezető furatok voltak elég kormosak, kicsit látszik is. Az oldalsó pedig a fojtószelepállás-jeladó, ezt nem kellett bántanom hála Istennek. Ez utóbbit pontosan be kell(ene) állítani, de előbbinél is van némi "lógás", mielőtt az ember meghúzza a csavarjait (a léptetőmotor villamos részének csavarjaira gondolok itt). Tehát amit leveszel, előtte jelöld össze szerintem, és passzos szerszámokkal dolgozz, mert egy csavarfej elrontás kellemetlen perceket szerez.

Egy javításit átnézve lehet, hogy még a hibajelenség is benne lenne  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.27 14:46:36 írta vd1234 »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9161 Dátum: 2013.07.27 14:50:25 »
Üdv!

Nem tudom, de legközelebb a Szakálnál veszek Premium Hyper 5w30-at, ha minden a tervek szerint alakul. Ha csalódás lesz, megírom.
Az 5w30 miért volt mellényúlás? Semmi gyanús nem volt a kannán? Le volt belül is zárva? Nyakán is rajta volt a nyomtatott felirat?
Írtam már, hogy miért. Előtte LM TopTec 4300 volt benne; a csere után a motor eleve picit nehézkesebben járt (le tudom tesztelni pl. azon, hogy nekifutok 60-al a Hársfa út emelkedőjének, az Engel János út és a Dózsa György utca között, négyesben, padlógázzal: az LM olajjal csak 2-3 kmh-t lassult az autó a dombtetőig, utána az Eneossal ötöt-hatot); kicsit többet fogyasztott; hamarabb jelentkezett az indítás utáni rövid lánccsörgés; 17-18 ezerrel a cserét követően pedig már jól hallhatóan fémesebb, "szárazabb" hangon járt a motor kezdetben alapjáraton, később pedig már fordulaton is, mint az LM olajjal 20 ezer km után.

Számomra ez bizony "csalódás" kategória, főleg ha megnézem, hogy mekkora japán tutiságnak van beharangozva ez az olaj. Nade úgy kell nekem - megfeledkeztem az irányelvemről, hogy olcsó olajat nem veszünk, mert az olyan is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Petium

  • Újonc.
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9162 Dátum: 2013.07.27 15:06:13 »
...
Egy javításit átnézve lehet, hogy még a hibajelenség is benne lenne  :hmmmm:

Hát nemtom....kicseréltem a légszűrőház tetejét a másikéval,van rajta egy légtömegmérő és egy ki-bemenetes csöves valami,(gondolom valami vákumos izé),de ugyanaz a helyzet. hidegről melegedve húzza felfelé,de ha újraindítom,akkor emlékeim szerint már 1200-ról kezd....  jeladó kb nekem is ott van,ahol neked,azt már megtisztítottam,bár elég zárt,de a kompi nem ír hibát rá...sőt,semmilyen hibát nem ír.Amikor az egyik vákumcsövet lehúztam,akkor írt hibát,de ugye én okoztam...töröltem is a hibakódot.Megtaláltam a pcv szelepet is,a blokk jobb felső sarkában van, csak korlátoltságom miatt nem szedtem ki,és nem pucoltam meg....ugyanis a csökött agyammal villáskulcsot akartam hozzá használni,de nem volt nálam...viszont a 19-es dugókulcs jó lett volna,de csak itthon próbáltam ki az 1.3-ason....azt legalább kipucoltam :D ha levizsgázott,lehet elviszem Sintár Úrhoz Monorra.... 

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9163 Dátum: 2013.07.27 15:07:54 »
Írtam már, hogy miért. Előtte LM TopTec 4300 volt benne; a csere után a motor eleve picit nehézkesebben járt (le tudom tesztelni pl. azon, hogy nekifutok 60-al a Hársfa út emelkedőjének, az Engel János út és a Dózsa György utca között, négyesben, padlógázzal: az LM olajjal csak 2-3 kmh-t lassult az autó a dombtetőig, utána az Eneossal ötöt-hatot); kicsit többet fogyasztott; hamarabb jelentkezett az indítás utáni rövid lánccsörgés; 17-18 ezerrel a cserét követően pedig már jól hallhatóan fémesebb, "szárazabb" hangon járt a motor kezdetben alapjáraton, később pedig már fordulaton is, mint az LM olajjal 20 ezer km után.

Számomra ez bizony "csalódás" kategória, főleg ha megnézem, hogy mekkora japán tutiságnak van beharangozva ez az olaj. Nade úgy kell nekem - megfeledkeztem az irányelvemről, hogy olcsó olajat nem veszünk, mert az olyan is.
Azt hittem, hogy az 5w40-nel volt ez, rosszul emlékeztem.

Egyébként adatlap szerint más kategória a két 5w30 olaj (LM ACEA A1-04/B1-04, A5-04/B5-04, C2-04, Eneos ACEA A3/B4 (07) and C3 (08) ), már a viszkozitásnál nagy a különbség (sorban 4300 és PH 40 és 100 fokon 54,5 vs. 71,8    9,7 vs. 12), ami eleve okozhatja azt, amiről írsz. Elmegy bele az Eneos PH 5w30 minősítésű olaj is? De gondolom, hogy ebbe Te nem futsz bele.
Nem védem annyira az Eneost, de nem gondolom, hogy olyan olcsó lenne, azt meg főleg nem, hogy rossz. Nálam, és másnál is ahová  lehet tenni, ott jól teljesít (igaz, hogy megbízható helyről volt mindig), nem a Hunoil-Tesco-akármi kategória. LM meg nyilván prémium kategória, az árából is látszik, de azért más is gyárt elfogadható minőségű olajat, jobb áron szerintem. Mondjuk ha hamisítanák, az már eleve nem a gagyi kategória jellemzője  :wacko: Nálad valamiért nem vált be, nem fogod használni, rendben is van (persze nem örülök, hogy nem vált be), de azzal nem értek egyet, hogy az illene rá, hogy "olcsó olajat nem veszünk, mert az olyan is."
Nekem túl vékony lenne ez a 4300, de a Premium Hyper 5w30 nem akkora változás a LM Top Tec 4100 5w40 után (85 és 14 viszkozitással), de szerintem észrevehető lesz. Remélem pozitívan lesz az  ;) Majd kiderül talán, azért én megpróbálom.
Sustinában is gondolkodtam, de az 5w40 még viszkózusabb a 4100-nál is, az 5w30 meg szintén túl vékony az enyémbe szerintem.
« Utoljára szerkesztve: 2013.07.27 15:32:42 írta vd1234 »

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10258
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Hibakeresés, hibaelhárítás, diagnosztika
« Válasz #9164 Dátum: 2013.07.27 15:12:32 »
Hát nemtom....kicseréltem a légszűrőház tetejét a másikéval,van rajta egy légtömegmérő és egy ki-bemenetes csöves valami,(gondolom valami vákumos izé),de ugyanaz a helyzet. hidegről melegedve húzza felfelé,de ha újraindítom,akkor emlékeim szerint már 1200-ról kezd....  jeladó kb nekem is ott van,ahol neked,azt már megtisztítottam,bár elég zárt,de a kompi nem ír hibát rá...sőt,semmilyen hibát nem ír.Amikor az egyik vákumcsövet lehúztam,akkor írt hibát,de ugye én okoztam...töröltem is a hibakódot.Megtaláltam a pcv szelepet is,a blokk jobb felső sarkában van, csak korlátoltságom miatt nem szedtem ki,és nem pucoltam meg....ugyanis a csökött agyammal villáskulcsot akartam hozzá használni,de nem volt nálam...viszont a 19-es dugókulcs jó lett volna,de csak itthon próbáltam ki az 1.3-ason....azt legalább kipucoltam :D ha levizsgázott,lehet elviszem Sintár Úrhoz Monorra....
Ha jeladó, akkor vízhőmérséklet jeladóra gondolnék itt.
Nálam sem írt semmilyen hibakódot  :no:
Alapjárati léptetőmotort ahogy írtam, le kellett vennem a házról, különben nem lehet kipucolni.
MAP szenzor esetleg?
Gondolom, hogy ez már nem elosztós gyújtással megy.