Na itt tényleg nem értünk egyet mert szerintem te nem értelmezed megfelelően hogy mi kell egy átkeléshez. A Teljes légifölény az hasznos és sokat segít de a megfelelő szállítóeszközök hiánya mindenképp hátrányossá tette a helyzetet. Nagyon könnyen elsiklasz afelett hogy nem voltak megfelelő eszközeik a partraszálláshoz. Mit szednek össze max utasszállító halyókat vagy kis hajókat stb. mind olyan amivel pánzélosokat és tüzérséget nem lehet partratenni kikkötő nélkül. Tehát tegyük fel hogy partra tud evezni a gyalogság akiknek első feladata az lenne hogy elfoglaljon egy kikötőt mert annélkül halálra van ítélve. Mindezt persze angol támadások közepette akik ráadásul élvezik a tüzérség és a pánzélosok támogatását. Tudom a németeké a légifölény de akkor is csak korlátozott mivel a légierő egy része nem mozdulhat a csatorna fölül mivel a flotta ha odavész nem lehet pótolni.
A másik a légifölény ami szerintem megoldhatatlan hogy az angolok ne tudjanak összeszedni akkora erőt amivel legalább addig megvédik a hajóikat amíg azok szétszedik a német hajókat. Ugyanis a Luftwaffe állománya miatt képtelen ellenőrzése alá vonni az angol légteret.(nem tudja berepülni azt.) A bombázások is csak 2-3 vadászparancsnokság területére korlátozódtak. Ráadásként szerintem ha látják az angolok hogy nem tudják megvédeni délangliát és küszöbön az invázió feladják a légtér ért vívott kűzdelmet és védett reptereken(pl skócia) elkezdik feltölteni az egységeket. (Azért azt se felejtsük el hogy anglia mellett a brit nemzetközösség is harcban állt tehát hiába verik szét az angol vadászgépgyárakat Kanada már hadviselő fél volt és ott is lehet gyártani vadászokat.) Hiszen nem kell nekik légifölény csak annyira kell lekötni a Luftwaffét hogy ne tudja támadni az angol flottát hogy az viszont támadhassa a német flottát.
A flottánál is van egy nagy gond az hogy először is be kell tenni a harci egységeket a hajókba ami egy hosszadalmas folyamat. A csatonán sokáig arra várni amíg "bevagoníroznak" nagyon kockázatos. Viszont ha egybegyűlik a német flotta még németországnál akkor onnan csak a leglassabb hajó sebességével indulhatnak anglia felé. Pont elég idő egy rajtaütéshez.
Vagyis szerintem annyi sok kockázati elem van a dologban hogy a németek inkább csak blöfföltek a partraszállással. Hitler meg is nevezte a feltételeket angliának. A Légicsata inkább csak azért volt hogy meggyőzze az angolokat hogy nem érdemes ellenállni. Plusz eljátszottak egy kis készülődést hogy küszöbön az invázió hátha az angolok látva hogy az égen németek a vízen németek és nemsokára a házainkban is németek ráállnak a békekötésre. Persze ez a rész csak teória lehet hogy a németek komolyan gondolták a partraszállást de szerintem egy ilyen művelet Teljes légifölény mellett sem sikerült volna annyi benne a buktató.
Elgondolkodtató meglátások . Órák óta töröm a fejem rajta , és arra jutottam (végiggondolva mindent , amit eddig erről olvastam) , hogy mindazzal együtt , amit említesz , sikerülhetett volna .
Ugyanis rövid időről , és viszonylag kis területről van szó . A rövid idő kizárja , hogy az angolok újragyárthassák az elpusztult vadászgépeket , azt pedig végképp , hogy Kanadából vagy bárhonnan máshonnan érkezhessen utánpótlás . A kiesett pilótákat sem tudták volna pótolni .
És ami még fontosabb , az a térbeli kiterjedés . Az átkeléshez mindössze a csatorna egy keskeny szakaszát , továbbá a partraszállás területét kellett volna "leárnyékolni" . Erre bőven elegendő lett volna a rendelkezésre álló haditengerészeti , és főleg légi erő . Meg tudták volna akadályozni , hogy az esetlegesen máshonnan még előkapart angol repülőgépek , vagy pláne az angol hajók zavarhassák magát az átkelést . A partraszállást pedig a Stukák "repülő tüzérségként" tudták volna közvetlenül biztosítani - ebben a szerepkörben már korábban is kiválóan vizsgáztak ; az angolok térségbe irányuló csapat- és hadianyag-mozgásait pedig a közepes bombázók támadhatták volna hatékonyan . Ehhez jönnek még hozzá a hadihajók fedélzeti fegyverei , amelyek ugyancsak hatékonyan be tudtak volna szállni a partraszálló csapatok tűztámogatásába - mint ahogy tették ezt a szövetséges hadihajók is Normandiában . Mindez , és a rendelkezésre álló ilyen-olyan hajókon is átvihető fegyverzet (géppuskák , aknavetők és könnyű páncéltörő ágyúk) elegendő lett volna a gyalogságnak ahhoz , hogy kiépítsen egy hídfőállást és elfoglaljon egy kikötőt . Innentől fogva pedig jöhetett volna a nehézfegyverzet is .
Még valamit meg kell említeni : az angoloknak nem volt olyan , kiépített védelmi rendszerük a parton , mint amivel a németek rendelkeztek Normandiában . És nem is lett volna idejük létrehozni ilyesmit , ha szeptember végén valóban megindul a Seelöwe hadművelet . Meg lehetőségük sem , tekintve , hogy a partvonal fölött ekkor már a Luftwaffe lett volna az úr .
Egyébként pedig , ahogy te magad is írtad , mindez alighanem elég is lett volna . Ha a németek elfoglalnak egy kisebb területet Anglia délkeleti részén , amelyen belül viszont van már kikötő és repülőtér is , akkor mindez már minden bizonnyal elegendő lett volna , hogy az angolokra rákényszerítsék a békekötést . Nem lett volna szükséges elfoglalni egész Angliát - és itt kanyarodunk vissza ahhoz , hogy rövid idő (néhány hét) is elegendő lett volna számukra mindennek a végrehajtásához .
----------------------------
Félreértés ne essék : hogy valóban belevágtak volna-e a németek a műveletbe , vagy sem , azt nem tudom . Maguk a téma szakírói sem tudják - egyikük szerint igen , másikuk szerint nem . Én pusztán azt kívántam elmondani , hogy szerintem lehetséges lett volna a végrehajtás . Egyébként pedig elképzelhetőnek tartom , hogy Hitler bele is ment volna , ha a légi uralom valóban az övék . Nem kellett volna hozzá nagyobb bátorság , mint az óriási Szovjetunió megtámadásához !