Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 793453 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Spet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 657
Re:szervó olaj és szilent csere
« Válasz #2010 Dátum: 2014.12.02 10:36:18 »
Ma megtörtént a szervó olaj csere is. Jelentem, alapos, pepecselős légtelenítést követően 7 deci olaj ment bele a rendszerbe.
Az eredmény a TUDAT.  :clap: Semmi nem érződik a kormány mozgatása közben.  ::)

Ki lettek cserélve a szilentek is az első lengőkar hátsó részén. Eredmény szintén a TUDAT.  :clap:
Vagyis, nem egészen. Készítettem néhány illusztrációs fotót a cserélt darabokról. Asszem, ideje volt, annak ellenére is, hogy még nem voltak kiszakadva, azért eléggé gatyák voltak már... :ph34r:



Deformálódva, repedve, lapulva. Ezeket a műszaki előszeretettel megnézik, és ha ilyet találnak, elvileg rántás van.

Ezek annyira nem gatyák még. Amit most beleraktál, azok nem fognak annyit kibírni, mint amennyit még ezek elmennének. Ráadásul fél éven belül ugyanígy fognak kinézni (attól függ mennyit és hol használod a gépet).
Tapasztalatom a T22-vel: Kicseréltették velem a gyáriakat, mert hasonlóan néztek ki, mint a Tiéd. Japán, utángyártott került bele. 1.5 év után teljesen átszakadtak. Ráadásul: kb. 1 év után kopogó hangok jöttek terhelés váltáskor a futóműből. A szilent újabb cseréjekor (1.5 év) derült ki, hogy a kis "körmök" a fém központi "gyűrűn" lekoptak, és a lengőkarral együtt mozogva a középen átmenő csavarhoz koppantak.
Ezek után gyárit vettem bele, azzal kelt el.
Remélem, Neked több szerencséd lesz az utángyártottakkal!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:szervó olaj és szilent csere
« Válasz #2011 Dátum: 2014.12.02 10:50:56 »
Ezek annyira nem gatyák még. Amit most beleraktál, azok nem fognak annyit kibírni, mint amennyit még ezek elmennének. Ráadásul fél éven belül ugyanígy fognak kinézni (attól függ mennyit és hol használod a gépet).
Tapasztalatom a T22-vel: Kicseréltették velem a gyáriakat, mert hasonlóan néztek ki, mint a Tiéd. Japán, utángyártott került bele. 1.5 év után teljesen átszakadtak. Ráadásul: kb. 1 év után kopogó hangok jöttek terhelés váltáskor a futóműből. A szilent újabb cseréjekor (1.5 év) derült ki, hogy a kis "körmök" a fém központi "gyűrűn" lekoptak, és a lengőkarral együtt mozogva a középen átmenő csavarhoz koppantak.
Ezek után gyárit vettem bele, azzal kelt el.
Remélem, Neked több szerencséd lesz az utángyártottakkal!
Észben tartom a tanácsodat. Ha nálam is ez fog bekövetkezni, biztosan gyárira fogok cserélni ismét. Évente kb 8-10000km-nél nem megyünk többet, igyekszem is viszonylag normálisabbnak mondott utakon járni. Talán az elöregedése lehet majd a gondja, bár, ne legyen. 1 év múlva ránézünk majd, pl. a következő olajcserekor.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2012 Dátum: 2014.12.02 11:30:47 »
Szerintem az a baj, hogy nem magyarországi az autó, és nincs rá kedvezményes "csomag ár". Az órák nincsenek eltúlozva: egy D4D-ről levenni a generátort, szétszedni, csapágyat cserélni, összerakni szerintem 1.5 óra alatt elég necces. Az alkatrész árak, leszámítva a csapágyakat, nem annyira vészesek.

Amikor meg akartam venni a gyári Toyota első fék cuccait, hogy majd én kicserélem, 60k fölött volt az anyag, amiben még nem voltak benne a járulékos anyagok (féktisztító, zsír/paszta...). Ha ők csinálták (ugyanaz a márkaszervíz), akkor az egész mutatvány valamivel 60k alatt volt munkadíjjal, mindenel együtt, mert magyarországi a kocsi és van rá "csomag".

Pontosan tudom, hogy mennyire problémás a D-4D generátor ki- és visszaszerelése (nem véletlen vették fel a lapra a féltengely anyát). Hasonlóan a többi művelet sem éppen egyszerű.
Így van, nem magyarországi az autó. Ha ez az oka annak, hogy nincs kedvezményes "csomag ár", akkor ezzel csak a maximális elkerülést érték el. Pedig alap esetben hajlandó lettem volna a többlet pénzt megfizetni a gyári vagy jó minőségű utángyártott alkatrész gyári beszereléséért. A közel 3-szoros ár a nem indokolható kategória.
Tudomásul vettem, hogy nem vagyok kívánatos ügyfél.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2013 Dátum: 2014.12.02 23:08:19 »

Ezeket nekem is most cserélték, de egyik sem volt így "eltojásosodva". Itt a külső fém perselyre gondolok. Szerintem ezek a helyükön nem így néztek ki, csak kiszereléskor "kaptak a pofájukra". A rozsda, meg a kilágyulás az ok.
Beszéltem a szerelővel, és megerősítette, hogy a kipréselésnél lett ovális, a többi sérülése a használatból ered.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:szervó olaj és szilent csere
« Válasz #2014 Dátum: 2014.12.03 09:01:01 »
Ma megtörtént a szervó olaj csere is. Jelentem, alapos, pepecselős légtelenítést követően 7 deci olaj ment bele a rendszerbe.
Az eredmény a TUDAT.  :clap: Semmi nem érződik a kormány mozgatása közben.  ::)

Ki lettek cserélve a szilentek is az első lengőkar hátsó részén. Eredmény szintén a TUDAT.  :clap:
Vagyis, nem egészen. Készítettem néhány illusztrációs fotót a cserélt darabokról. Asszem, ideje volt, annak ellenére is, hogy még nem voltak kiszakadva, azért eléggé gatyák voltak már... :ph34r:




Deformálódva, repedve, lapulva. Ezeket a műszaki előszeretettel megnézik, és ha ilyet találnak, elvileg rántás van.

Ezeknek semmi bajuk. Amit beletettél, 1 éven belül ugyanilyen repedezett lesz. Am milyet is tettél bele ?
A szervonál mit kellett légteleníteni ? Ezek elvileg magukat légtelenítik, párszor el kell tekerni a kormányt azt kész :) PErsze lehet a Toyotánál máshogy van.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:szervó olaj és szilent csere
« Válasz #2015 Dátum: 2014.12.03 09:39:03 »
Ezeknek semmi bajuk. Amit beletettél, 1 éven belül ugyanilyen repedezett lesz. Am milyet is tettél bele ?
A szervonál mit kellett légteleníteni ? Ezek elvileg magukat légtelenítik, párszor el kell tekerni a kormányt azt kész :) PErsze lehet a Toyotánál máshogy van.
Semmi bajuk?! Hát, szerinted. Nem láttad közelről. szét vannak szakadva, cserések voltak, ezért már megba**nak műszakin!  :nono: :excl:
A légtelenítés pont azt jelenti, amit írtál.
Nipparts ment bele, ha korábban tönkre mennek, akkor cserélve lesznek gyárira. 2x 2800Ft-ot megér a próba, nem tétel...  ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

imika

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2016 Dátum: 2014.12.03 21:18:19 »
Sziasztok!

Valaki mosta már ki a biztonsági övet AveI-ben? Segített valamit? Merről érdemes megbontani? Kell-e valami spéci eszköz, mert akkor neki sem kezdek.
Életemben nem csináltam még ilyet, csak ajánlották, mivel alig akarja visszahúzni már magát az öv.

köszi

Kika1

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1307
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2017 Dátum: 2014.12.06 09:34:56 »
Szerintem nem kell szétszedni. Kihúzod,ameddig lehet és egy szappanos,langyos vizes szivaccsal átmosod mindkét oldalát. Az esetek többségében megjavul. Esetleg megcsípteted ruhacsipesszel,hogy ne menjen vissza és hagyod megszáradni. Én akár többször is megcsinálnám.

Bazsi75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2018 Dátum: 2014.12.06 11:51:16 »
Sziasztok!

Örököltünk egy 2000-es 1.6-os benzines 110 lovas Avensist 250 ezer km-mel. Gyújtás problémák voltak ezért először az önindító lett felújítva (szét volt már esve belül) de úgy néz ki, hogy gyújtáskapcsoló alkatrész csere is szükséges.
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-TOYOTA-IGNITION-KEY-STARTER-SWITCH-84450-02010-/110743856625?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19c8d925f1
Itt találtam egy ilyen betétet (ez a cikk nyomán http://belsoseg.blog.hu/2012/06/10/vegre_elromlott_a_toyotam ) és az a kérdésem, hogy mi a különbség a két cikkszám között?
84450-02010
84450-05030

Valamint ma kezdett olyat csinálni, hogy kulccsal nem tudom bezárni a központi zárat csak nyitni. A belső gombbal működik a nyitás zárás és bent ülve hallom egy relé kattanását a Lock gomb nyomásakor de nem zár be. Van ötlet merre induljak?

Köszönöm a válaszokat
Üdv
Balázs

segesvarics

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 59
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2019 Dátum: 2014.12.06 13:15:03 »
Itt meg tudod nézni, melyik való az autódba.

http://www.toyodiy.com/

Bazsi75

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2020 Dátum: 2014.12.06 17:19:27 »
Itt meg tudod nézni, melyik való az autódba.

http://www.toyodiy.com/

Köszi.

Adamoooo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 21
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2021 Dátum: 2014.12.06 19:59:05 »
Sziasztok!

Mit gondoltok a következő jelenség vajon természetes, vagy hibára gyanakodhatok? 2003-as 2.0 turbo diesel, még első generációs modell.
Főként 1-2, néha 3-as sebességfokozat körül szokta csinálni, hogy egy halk búgó hangot ad ki egy-két másodperc hosszan. Sosem gyorsítás közben hallani. Váltások körül, illetve fordulatszám csökkenésekor, alacsonyabb fordulatnál. Pontosan nem tudom megállapítani honnan jön. Valahonnan a motortérből. . . . Egy ismerős gondolt már arra is hogy ez a turbo feltöltőnek is lehet a hangja, ahogy kiereszti a fölösleges pörgést, vagy nyomást, vagy ilyesmi. Létezik ilyen?
Magasabb fokozatokban is csinálja, de jóval ritkábban. Mióta megvan az autó, azóta hallom, nem változott semmit.

Előre is köszönöm a segítséget.

Matu79

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 38
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2022 Dátum: 2014.12.11 09:37:10 »
Sziasztok,

Először is új vagyok a csapatban. :-) Üdv. mindenkinek, friss Ave tulajként. Most megy az autó papirozása, remélem szombaton el is hozhatom. :-)
No, akkor lenne pár kérdésem. :-) Milyen olaj, milyen időközönként, milyen vezérműszíj készlet, milyen időközönként? És ehhez hasonló kérdések. :-)
Ha esetleg valaki tudna nekem küldeni Service Manualt az nagyon nagy segítség lenne!
Amúgy az autó: Ave T22 kombi 2.0TD 66KW

Válaszokat előre is nagyon szépen köszönöm!
A gerinc az élet tartó eleme, óvd, figyelj rá és tartsd karban!
Ebben segít a csontrakó.

simico

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2023 Dátum: 2014.12.11 10:13:26 »
Az utastér hőmérő szenzora hol, merrefele található az utolsó T22-esekben?
Nyáron és télen is gyakran előfordul, hogy nem értek egyet a befújt levegő hőmérsékletével a beállított célhőmérséklet függvényében. Például mostani 3-5 fokos időben kb 18 fokot állítok be, egy ideig jön is a meleg levegő de aztán egyszercsak azt veszem észre, hogy már "kellemes" hűvös levegő fújkál a fejem környékén pedig szerintem baromira nincs még 18 fok az utastérben. Ha nem akarok hűvös fuvallatokban utazni, kénytelen vagyok magasabb hőmérsékletre tekerni, hogy legalább langyos levegőt fújjon be. Nyáron meg az szokott előfordulni, hogy egyszercsak szerinte még nincs elég hűvös az utastérben és elkezdi még jobban nyomni a klímával a hideg levegőt. Az az érzésem, hogy vagy rossz helyen van az érzékelő (például nyáron direktben rásüt üvegen keresztül a nap vagy a befújt levegő közelében vagy és az megbolondítja), vagy időnként nem működik jól, mert tízből négyszer kézzel kell állítgatnom az automata klímát ha nem akarok fázni.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2024 Dátum: 2014.12.11 11:07:04 »
Az utastér hőmérő szenzora hol, merrefele található az utolsó T22-esekben?
Nyáron és télen is gyakran előfordul, hogy nem értek egyet a befújt levegő hőmérsékletével a beállított célhőmérséklet függvényében. Például mostani 3-5 fokos időben kb 18 fokot állítok be, egy ideig jön is a meleg levegő de aztán egyszercsak azt veszem észre, hogy már "kellemes" hűvös levegő fújkál a fejem környékén pedig szerintem baromira nincs még 18 fok az utastérben. Ha nem akarok hűvös fuvallatokban utazni, kénytelen vagyok magasabb hőmérsékletre tekerni, hogy legalább langyos levegőt fújjon be. Nyáron meg az szokott előfordulni, hogy egyszercsak szerinte még nincs elég hűvös az utastérben és elkezdi még jobban nyomni a klímával a hideg levegőt. Az az érzésem, hogy vagy rossz helyen van az érzékelő (például nyáron direktben rásüt üvegen keresztül a nap vagy a befújt levegő közelében vagy és az megbolondítja), vagy időnként nem működik jól, mert tízből négyszer kézzel kell állítgatnom az automata klímát ha nem akarok fázni.

A jobb térdednél, a kormány alatti borításban van egy rácsos rész. Na, ott van mögötte.
Itt egy jobbkormányoson vagyon bemutatva.
Van külön direkt napsütés érzékelő (az előző linken Solar Sensor), hogy pont az említett problémát kiküszöbölje. Van rá checklist, hogyan kell kimérni őket. Ha nem jó, csere.
Arra érdemes odafigyelni, hogy a legtöbb japán autóhoz hasonlóan, amikor télen az ablakra fújatod a levegőt, akkor is jön vmennyi légáramlat a középen lévő két rostélyból, de ilyenkor mindig hideg (!!), az oldalsókon ilyenkor is meleg jön. Ha eltekered a választót ezekről, akkor a középső rostélyokon ismét meleg/langyos levegő áramlik. Én télen egyszerűen lezárom a a középső rostélyokat, mert az ablakra induláskor muszáj fúvatni, de nem kérek a hidegből. Egyébként a user manualban pontos leírás van arról, hogy milyen körülmények között milyen beállításokat kell tenni, hogy megfelelő legyen a hűtés/fűtés működése.
« Utoljára szerkesztve: 2014.12.11 11:30:23 írta keeper83 »