Létezik gyárilag olyan új kocsi is, ami nem projektoros, de xenonos. Pl. Laguna, Volvo
Ezek nem vakítanak annyira vészesen. Egyébként messziről az enyém is ilyennek néz ki kb, múltkor direkt teszteltük egy haverral. Azért a projektoros megoldás sokkal jobb szerintem is.
A helyzet az, hogy nem lesz az E11-hez semmi tuningcucc, így projektoros lámpa sem. Ezt el lehet felejteni, hacsak nem csinálsz magadnak egy ilyen lámpát otthon. (Én ezen dolgozom.)
A projektoros tuninglámpákkal amúgy az a baj, hogy a 90%-uk nem motoros, így meg lehet cseszni. A másik baj, hogy a vetített képe halogénes és nem xenonos, ergo sokkal előrébb nem vagy megint. (De előrébb vagy, de nem 100%-os a rendszer és idegesítene úgy, ha már kiadtam egy valag pénzt a lámpára.)
A halogénes vetített képe:
/
/
/
------------------------------------/
Xenonos vetített képe:
/------------------------------------
--------------------------------/
Nah, látható, hogy ha jönnek szembe egy jobbos kanyarból, akkor nem vakítod szét a xenonnal tervezett lámpával a szembejövő szemét szét, míg a halogén odanyomja a fényt.
(Én ezt megoldottam, de macerás volt eléggé.)
Jelenleg a projekt, hogy van 2 db törött lámpám, az szét lesz szedve és a foncsor ki lesz takargatva itt-ott, míg tökéletesen egyenes képet nem ad. Utána ott le lesz szürkére mattítva a foncsor, így nem lesz csúnya sem annyira, ahogyan néztem (az alsó részt kell kitakarni csak), és projektoros élességet ad majd a lámpa...
A másik megoldás, hogy veszek bontottan egy xenonos projektort valami más kocsiból és azt faragom be. Ezt nehéz szépre megcsinálni, illetve a másik gond, hogy ezt műszakin is könnyen észreveszik, míg a másik megoldást nem, ha okosan csinálom. És az is probléma itt, hogy akkor kellene D2S vagy hasonló izzót vennem a jelenlegi HB4 xenon fej helyett, ami extra kiadás.