...miszerint annyi a különbség menetkomfortban a két autó közt, mint az Aygo és az Avensis közt.
Akkor az IQ menetkomfortja olyan mint az Avensise?!
Majdnem. Melyik iQ és melyik Avensis?
Mondjuk olyan, mint egy sportosabb, fordulékonyabb, kicsit ültetett Avensisé. Az egyliteres benzines finomabban gurul, de hangos. A dízel egy kicsit keményebb rugózásu, de a menetkomfortja valahol az Auris szintjén van, vagy néha felette. Persze nem lehet pontos az összehasonlítás, mert az eltérő geometriai méretek miatt másképp viselik a kátyúkat, a kijárt nyomvájús utakat, a kockakövet. Az iQ-t vezetve viszont sose éreztem, hogy kisautó lenne. Az Aurisban néha...
Az 1.4-es dízellel pedig elképesztően megy a kocsi, a 180-as utazó sem gond, és közben nem kell minden idegszállal arra koncentrálni, hogy az úton maradjon ez az apróság.
A térérzet pedig meglepő. Én az Avensisben is túl magasan ülök, és az iQ-t is állítanám alacsonyabbra. Aztán meg lehet szokni. Viszont szélességben nincs semmi gondom egyik kocsiban sem. Az iQ végre izgalmas és érdekes belül, érezhetően többet gondolkodtak a belsején, mint a megszokott modelleken. Három testes felnőtt pedig sokkal jobban elfér benne, mint az Aygo-ban, legalább úgy, mint az Aurisban. Viszont csomagjuk nem lehet, és nem lehetnek négyen.
Persze lehet, hogy elfogult vagyok, de az újságírók közül akivel csak beszéltem, mind-mind imádta az iQ-t, mindegy melyik motorral próbálta. Ilyen egyértelmű sikert még egyik Toyota sem okozott közöttük.