Erről mi a véleményetek?
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/scenic/renault_scenic_1.5_dci_privilege_latitude_panoramateto_47000km-4990751
Ha jól emlékszem, Trotter Mester szerint ez a motor kevésbé ajánlott. Sokkal jobb az 1.9-es.
Nos: motortéma:
Sokféle motorral szerelték az SC-ket. A benzinesek: egyhat, na ez feletős, mert ehhez a kasztnihoz egyszerűen kicsi. Az egyötös három teljesítménylépcsőben létezik, a legnagyobb változó geometriás trubós, na ezzel van a legtöbb baj (105 LE), jellemzően hozzá nem értés eredményezi, de nagyon zsebbenyúlós a turbó csere. Nem mondom, hogy nem lehet kifogni épet, de nagyon meg kell nézni, lehetőleg olyantól kell venni, aki mániákusan vezeti, hogy mikor mit rakott bele. Aki 30E.-ként cserélt olajat felejtős, hiába írja azt a technológia.
Egykilences, két lépcsőben lehet megtalálni, a 120 lovas és a későbbi 130 lovas. Mindkettő stabilnak mondható, meggyőző menetteljesítménnyel, Palaczk kipróbálta már a miénket (120 LE-s), igaz nem mostanába, de elégedett volt, ha jól emlékezem. Aztán van a 2.0 dCi, hibátlan motor, dieselben a legjobb választás.
Aztán van még a 2.0 benzines, ez automataváltóval maga a mennyország, megbízható jószág.
Fogyasztások: Nekem az egykilences 5,2-6,5 liter között eszik, nagy átlagban, nyaranta stabil 5,4 klímával. Az egyötösre csak hozzávetőleges adataim vannak a márkatársaktól, de nagyjából azonos az egykilencessel, nyilván jobban kell nyomni egy pöppet neki.
A benzines egyhatos vegyesben elkéri a 8-10 litert, a benzines kétlitere automata 10-11 körül eszik. A diesel kétliteres 6-7 litert kér vegyesben.
Én ha tehetném mindenképpen a kétliteres dCi-t választanám, szigorúan automata váltóval.
A kétliteres is kétfajta teljesítménnyel létezik 130 LE és 150 LE, de ismerek egy kétliterest 180 LE teljesítménnyel, ez csippelve van. Durva jószág.
Típushibák: a helytelen használat és nem megfelelő olaj, időn túli olajcsere, nem megfelelő olajszűrő használata miatt korai turbóhalál, váltóoldali főtengelyszimmering ködölése (150-200E km körül),