Azt szoktam mondani mindenkinek, hogy, ha 10 év feletti autót vásárol, addig, amíg ezeket az alapvető dolgokat meg nem csinálja/csináltatja rajta, nem várhatja el a hibamentes működést.
Akkor lettem én is 100%-ig nyugodt, amikor az összes folyadékot, olajat, szűrőt, szíjat, gyertyákat lecseréltettem. Nálam még volt egy kuplung szett csere is és egy első fék tárcsa+betét szett csere is, de ez betudtható szerintem a 220.000km-nek, amit futott az autó. (A kuplungnak csak a kinyomócsapágya lett volna cserés, de szerencsére megtehettem, hogy szettben cserélem)
Most mi van? Az, hogy pl. ma reggel a sátorgarázsban (-5 Celsius) indítva az autót (2x gyújtás + kis gáz a pedállal) 3-4. főtengelyfordulatra indul, beáll kb 15-20mp-ig 2200 fordulatra, majd kiállok vele az utcára (-8 Celsius), hagyom járni a motort még 3-4 percig alapjáraton (amíg a családom kiér) és a 22 fokra(!) állított tekerővel is ennyi időnek kell eltelni összesen, hogy már a langyostól kissé melegebb levegőt fújjon - asszony és gyerek nem a jéghideg autóba ül be.
Persze, ennyi idő múltán már a vízhőfokmérő is a legalsó jelzés fölé kúszik picivel.
Félreértés ne essék: PONTOSAN EZT várom el tőle, hiszen, minden karbantartást elvégeztettem rajta, amit el kellett, ettől fogva az autómnak MINDEN körülmény között működnie kell.
Viszont egy Defa/Calix motor előmelegítő megint belopta magát a tudat alattimba, hogy kellene...