Sziasztok!
Már régi problémám, hogy mindig lemerül az akku... A töltés jelző már csak akkor világít, mikor az akku a végét járja. Azt gondoltuk, hogy az akku a gond. Vettem egy új Bosch akkut, de így is lemerült... Gondoltuk, hogy akkor a generátor a ludas (már mindenféle hangot kiadott)... Ma vettem egy új generátort, nagy nehezen be is szenvedtem a helyére. Járattam kb. 40 percig, bekapcsolt rádióval fűtéssel és helyzetjelzővel, többször rá is indítottam, de nem volt gond. Már megnyugodtam, hogy végre ez is kipipálva, de kb. 3 óra elteltével beindítottam és most megint világít a töltésjelző. Ha az akku jó, a komplett generátor is ki lett cserélve, akkor mivel lehet még gond?
ui.
Járattam vagy 20 percet (a regi generátorral, ez kb. 3 perc volt fogyasztók nélkül) úgy, hogy már világított a töltésjelző. Az összes fogyasztó bekapcsolva, de nem állt le. Rámértem az akkunál. Leálló motorral 12 V fölött volt, majd mikor beindítottam 16,8 voltot mutatott a mérő (az összes fogyasztóval) és 3-4 másodpercenként csökkent, majd 13,4-5 V környékén mondhatni, hogy stabil maradt. Leálítottam a motort, kikapcsoltam mindent, így megint 12,3 V-ot mutatott az akkunál. Akkor lehet, hogy nem is a töltés hiányát, hanem a túltöltést mutatja? (elvileg 16-os értéket sem szabadna mérni, nem hogy 16,8-at) Rossz a feszültség szabályzó az új generátorban?