Szerző Téma: Beszélgessünk  (Megtekintve 7045009 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Tshuhash

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 662
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52350 Dátum: 2017.12.18 20:57:49 »
Nekem szemely szerint sosem volt szimpatikus az Aygo. Ha kisauto kellene, kizarolag varosi hasznalatra, akkor inkabb az iQ. Az sem olcso(bb), viszont szerintem mind muszakilag, mind minosegre jobb. Es biztos nem jon szembe minden sarkon (valahogy nalam autovalasztas eseten ez is egy szempont). Persze elmebeteg otleteim is akadnak kis autokkal kapcsolatban, ilyenkor elkezdek turbos Yarisokat, vagy Starlet Glanzakat nezegetni a kulonfele kulfoldi hasznaltautos portalokon. :D Aztan rajovok, hogy a mostani autom is garazsban all egy evbol kb. 10 honapot, ugyhogy ertelme aztan nem sok lenne (nem is beszelve a folosleges koltsegekrol).
Tshuhash
'03 Lexus IS300 JCE10

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9392
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52351 Dátum: 2017.12.18 23:16:35 »
Az Aygo műanyag kisautó (Citroënen C1 ). Az IQ nagyon más. Az egy igényes belsővel egy pici méretű középkategóriás autó. Simán kellene, ha ilyesmire lenne szükségem ( BNW Mini helyett mindenképp ez kellene)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52352 Dátum: 2017.12.20 14:26:38 »
Persze akinek megbízható, picike városi autó kell, annak gyakorlatilag nincs más választása... Viszont az én értékrendemben ezek pont egy millával kevesebbet érnek mint az áruk...  :innocent:
az enyémben is...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52354 Dátum: 2017.12.21 10:48:46 »
Sziasztok,
Nem tudom jó helyen kérdezem-e, de nem igazán találtam megfelelő témakört. A lényeg a városi H7 (és esetleg a fényszóró) izzók lecserélése LED fényforrásra. A Xenon cserét próbáltam, nem a legjobb, mert nem igazán jó a vetített fénye és nagyon szóródik, vakít. Ma már a LED technika tényleg nagyot lépett előre és megjelentek a hagyományos jármű izzók helyett a különféle LED fényforrások, így találtam H7 helyére betehető fényforrást is. A kérdés, hogy próbálta már valaki ezeket esetleg? Mennyivel ad erősebb fényt a vetített területen belül, mennyire jó a vetített fény alakja? Megéri lecserélni?
Az egyik helyen ilyet találtam: https://www.banggood.com/Pair-Nighteye-H4-H7-H11-9005-9006-25W-4000LM-LED-Headlight-Front-Lamp-Bulb-p-1104553.html?gmcCountry=US&currency=USD&createTmp=1&utm_source=google&utm_medium=cpc_fashion&utm_content=jason&utm_campaign=cms-dm-lg&gclid=EAIaIQobChMI5ITKlOea2AIVzJd3Ch0f1wHQEAEYASABEgJ11PD_BwE&ID=517841&cur_warehouse=CN

Silent

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4160
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52355 Dátum: 2017.12.21 11:40:13 »
Sziasztok,
Nem tudom jó helyen kérdezem-e, de nem igazán találtam megfelelő témakört. A lényeg a városi H7 (és esetleg a fényszóró) izzók lecserélése LED fényforrásra. A Xenon cserét próbáltam, nem a legjobb, mert nem igazán jó a vetített fénye és nagyon szóródik, vakít. Ma már a LED technika tényleg nagyot lépett előre és megjelentek a hagyományos jármű izzók helyett a különféle LED fényforrások, így találtam H7 helyére betehető fényforrást is. A kérdés, hogy próbálta már valaki ezeket esetleg? Mennyivel ad erősebb fényt a vetített területen belül, mennyire jó a vetített fény alakja? Megéri lecserélni?
Xenont úgy próbáltad, hogy egy hozzávaló xenon lámpatesttel átépítetted? Mert a H7 lámpatestbe betolt "xenon" nem hozza ugyanazt amit a céleszköz. Nem véletlen az ár amit elkérnek a tényleges xenonért. A LED technológia nem tudja a H4/H7 egy pontból történő gömbfelületű fényterjedést produkálni, így a régebbi lámpatestekben nem alkalmas arra amire szeretnéd. H4-ben biztosan nem, projektoros H7-ben is csak részlegesen, mivel nagyon sokat számít a fókuszban lévő pontszerű fényforrás. A mai kocsikban a gyárilag LED-es fényszórók a technológia ismert korlátainak megfelelően kerülnek kialakításra, nem H7 lámpatestet használnak. Tehát a tervezésnél figyelembe vették, hogy a fény gömbszerű fényleadás helyett tölcsér karakterisztikájú vetítést produkál. A gyártók természetesen gyártanak mindent, mert van aki megveszi. Nagyobb lumen érték segítségével a nem lámpatestbe való fényforrás rosszabb vetítési képe(mert nem pontszerű a fényforrás és mert nem a deklarált fókuszban van) ellenére is tudják nyújtani azt a lefedettséget amit a hagyományos izzók nyújtanak. A probléma ott van, hogy vakítod a szemből jövő autóst a csodaizzó szóródó fényével. A cserét ezek figyelembevételével érdemes megfontolni.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
Beszélgessünk
« Válasz #52356 Dátum: 2017.12.21 12:40:07 »
Ismét terítéken az AAA nepperkereskedés:
https://totalcar.hu/magazin/kozelet/2017/12/21/balesetveszelyes_rohado_auto_az_aaa-tol/
Nem tudom hogy a jó fenébe nem kényszerítették még őket arra, hogy bezárjanak?  :eek: :hmmmm: Vagy itthon mindent lehet?  :szemez: :innocent:

Mondjuk az is igaz, hogy a cikkben említett emberek olvasás nélkül bármit aláírtak, amit a kereskedés az orruk alá tolt - elég tanulságos. Mondjuk sok fórum szól erről a kereskedésről és több tucatnyi átvert, becsapott panaszosról, a kereskedés ennek ellenére él és virul.  :hmmmm:
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52357 Dátum: 2017.12.21 12:40:40 »
Xenont úgy próbáltad, hogy egy hozzávaló xenon lámpatesttel átépítetted? Mert a H7 lámpatestbe betolt "xenon" nem hozza ugyanazt amit a céleszköz. Nem véletlen az ár amit elkérnek a tényleges xenonért. A LED technológia nem tudja a H4/H7 egy pontból történő gömbfelületű fényterjedést produkálni, így a régebbi lámpatestekben nem alkalmas arra amire szeretnéd. H4-ben biztosan nem, projektoros H7-ben is csak részlegesen, mivel nagyon sokat számít a fókuszban lévő pontszerű fényforrás. A mai kocsikban a gyárilag LED-es fényszórók a technológia ismert korlátainak megfelelően kerülnek kialakításra, nem H7 lámpatestet használnak. Tehát a tervezésnél figyelembe vették, hogy a fény gömbszerű fényleadás helyett tölcsér karakterisztikájú vetítést produkál. A gyártók természetesen gyártanak mindent, mert van aki megveszi. Nagyobb lumen érték segítségével a nem lámpatestbe való fényforrás rosszabb vetítési képe(mert nem pontszerű a fényforrás és mert nem a deklarált fókuszban van) ellenére is tudják nyújtani azt a lefedettséget amit a hagyományos izzók nyújtanak. A probléma ott van, hogy vakítod a szemből jövő autóst a csodaizzó szóródó fényével. A cserét ezek figyelembevételével érdemes megfontolni.

Nem, csak a H7 lámpatestbe toltam bele a Xenon fejeket... fényerőre nagyságrendekkel jobb, de nagyon szóródik. Ez való igaz, most hogy mondod, hogy a H7-es izzó, körkörös fényforrás, míg a LED csak egy irányba tölcsér alakban szórja a fényt.... Pont ezért kérdezem, hogy van-e aki már kipróbálta, hogy az elméletet mennyire írja felül a gyakorlat.

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12156
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52358 Dátum: 2017.12.21 12:44:50 »
Ismét terítéken az AAA nepperkereskedés:

ezek a mazdák.. amúgy a Mazda Mirai se semmi. írtam már hogy a kolléganőmnek van egy 2015ös Mazda2je. vezettem már, áradoztam róla.. a lány 4,6M ( :surrender:) áron vette 20e km-el.
Ment vele 5e km-t és vason volt a fékbetét. visszavitte a szervizbe ahol közölték vele hogy betétcsere (25ekm? ) és akkor ez így 130 ruppó lesz!  aztán leordította őket így megegyeztek..
csuda dolgok vannak  :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52359 Dátum: 2017.12.21 16:27:44 »
Nem, csak a H7 lámpatestbe toltam bele a Xenon fejeket... fényerőre nagyságrendekkel jobb, de nagyon szóródik. Ez való igaz, most hogy mondod, hogy a H7-es izzó, körkörös fényforrás, míg a LED csak egy irányba tölcsér alakban szórja a fényt.... Pont ezért kérdezem, hogy van-e aki már kipróbálta, hogy az elméletet mennyire írja felül a gyakorlat.
Gyerekek... ez azért annál több, hogy "a H7 lámpatestbe toltam bele" valamit. Nem véletlenül illegális ilyesmit tenni - pont az, amit írsz, hogy "nagyon szóródik" tulajdonképpen egy egészen pontosan mérnöki módon megtervezett tulajdonság, ami Xenon, LED stb. esetén, ugyanazon a fényszóró esetében nem teljesül. És nagyon - nagyon rossz gyakorlat, hogy ha valaki azt gondolja magáról, hogy majd házilag megállapítja a garázs falára vetített képből, hogy "szóródik"-e vagy sem. Aztán ha oda jut hogy "jó lessz az" mert "úgyis kiadtam érte a pénzt" akkor lesz az igazi baleset veszély a szembejövőknek. Mert mindenkinek csak az a fontos hogy ő "lásson".

Sosem értettem amúgy, miért is nem jó az, amit a gyártó gondosan megtervezett? Lehet variálni különféle színű és szagú izzókkal, az mért nem elég?

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52360 Dátum: 2017.12.21 17:30:31 »
Gyerekek... ez azért annál több, hogy "a H7 lámpatestbe toltam bele" valamit. Nem véletlenül illegális ilyesmit tenni - pont az, amit írsz, hogy "nagyon szóródik" tulajdonképpen egy egészen pontosan mérnöki módon megtervezett tulajdonság, ami Xenon, LED stb. esetén, ugyanazon a fényszóró esetében nem teljesül. És nagyon - nagyon rossz gyakorlat, hogy ha valaki azt gondolja magáról, hogy majd házilag megállapítja a garázs falára vetített képből, hogy "szóródik"-e vagy sem. Aztán ha oda jut hogy "jó lessz az" mert "úgyis kiadtam érte a pénzt" akkor lesz az igazi baleset veszély a szembejövőknek. Mert mindenkinek csak az a fontos hogy ő "lásson".

Sosem értettem amúgy, miért is nem jó az, amit a gyártó gondosan megtervezett? Lehet variálni különféle színű és szagú izzókkal, az mért nem elég?

A válasz mindőssze annyi, hogy mikor megtervezte a gyártó a H7/H4 izzókat befogadó lámpatesteket, még mondjuk úgy nem létezett sem Xenon sem pedig Ledes világító test. De továbbmegyek, a kibocsátott és hasznos fény mennyiség időközben nagyságrendekkel megnőtt, megváltozott. A gyártól ma már ugyan még nem minden járműben, de a többségben már korszerűbb és hatékonyabb világító testeket használnak, amivel a vezető este, rossz látási viszonyok között jobban látja mi van a járműve előtt és lehetőleg mindezt úgy, hogy a szemből érkező többi vezetőt ne vakítsa el. Erre törekednék én is, ha lehet anélkül, hogy több százezret kiadjak a lámpatest cseréjére, ami mellesleg lehet hogy nem is megoldható, mivel nem létezik.
Azért kérdeztem, hogy valaki kipróbálta-e már, megoldást jelent-e, vagy csak egy nagy "parasztvakítás" a most kifejlesztett LED fényszóró izzó család. Nem akarom alapból feltételezni, hogy használhatatlan, mivel pár éve még a lakásban használható LED izzó is szinte használhatatlanul vacak volt, most meg nemcsak a fényerejük és még a színhőmérsékletük is választható, változtatható. A technika folyamatosan fejlődik miért ne követhetnénk? Ennyi erővel használhatnánk még ma is tömlős diagonál abroncsokat, hisz olyan jól kitalálták a gyártók és ránézésre ráadásul semmi különbség egy mai átlagos autó kereke és egy harminc-negyven évvel ezelőtt gyártott autó akkori kereke között.

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
Beszélgessünk
« Válasz #52361 Dátum: 2017.12.21 17:44:59 »
Bár van világítós külön fórum  ;) , de itt reagálok én is. Ex T22-es Avensisembe én is tettem egy komoly Interpower Xenon cuccot. Nagyon szépen nézett ki, bár nekem többet jelentett, hogy valóban bevilágította az utat, sokkal jobban lehetett látni vele. Viszont hiába volt műszerekkel szakszerűen beállítva a lámpa, valóban szórta a fény - konkrétan láttam a szembejövő kamionsofőrök homlokát is vele...  :eek: És persze ugyebár illegális volt, mert a csak kézi (tekerős) magasságállítás és a kocsin nem létező fényszóró-mosó nagyon is illegálissá tette a dolgot. 1 év után ki is szereltem, mert én éreztem magam kellemetlenül, amikor vakítottam a szembejövőket - hiába minden okosság, nem hiába nem kínáltak Xenonnal őket - ahogy ez E12-es Corollákat sem.  ;) Ehhez kellene tartanunk magunkat, bár azt halkan jegyzem meg, hogy a sima halogénnel is az autósok döntő többsége vakít, mert nagy ívben b @sznak rá, hogy beállítsák rendesen a lámpákat, vagy csavarjanak egyet az állítón, ha éppen csomagot/utast is visznek magukkal. Tisztelet a kivételnek, biztosan van olyan is, aki nem vakít. Csak egyre nehezebb találni...  :innocent: ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52362 Dátum: 2017.12.21 18:02:03 »
Bár van világítós külön fórum  ;) , de itt reagálok én is. Ex T22-es Avensisembe én is tettem egy komoly Interpower Xenon cuccot. Nagyon szépen nézett ki, bár nekem többet jelentett, hogy valóban bevilágította az utat, sokkal jobban lehetett látni vele. Viszont hiába volt műszerekkel szakszerűen beállítva a lámpa, valóban szórta a fény - konkrétan láttam a szembejövő kamionsofőrök homlokát is vele...  :eek: És persze ugyebár illegális volt, mert a csak kézi (tekerős) magasságállítás és a kocsin nem létező fényszóró-mosó nagyon is illegálissá tette a dolgot. 1 év után ki is szereltem, mert én éreztem magam kellemetlenül, amikor vakítottam a szembejövőket - hiába minden okosság, nem hiába nem kínáltak Xenonnal őket - ahogy ez E12-es Corollákat sem.  ;) Ehhez kellene tartanunk magunkat, bár azt halkan jegyzem meg, hogy a sima halogénnel is az autósok döntő többsége vakít, mert nagy ívben b @sznak rá, hogy beállítsák rendesen a lámpákat, vagy csavarjanak egyet az állítón, ha éppen csomagot/utast is visznek magukkal. Tisztelet a kivételnek, biztosan van olyan is, aki nem vakít. Csak egyre nehezebb találni...  :innocent: ;)

Ezt a világítós fórumot kerestem, csak nem találtam.... merre is van? Segít esetleg valaki egy linkkel? Köszi!

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10687
Beszélgessünk
« Válasz #52363 Dátum: 2017.12.21 21:45:18 »
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Beszélgessünk
« Válasz #52364 Dátum: 2017.12.21 22:10:09 »
A Tuning-on belül, itt:
https://forum.toyotaclub.hu/index.php?topic=179.0

Közben én is megtaláltam, de meglehetősen halott topic  :no: