Szerző Téma: T22 Avensis és minden mi róla szól  (Megtekintve 788843 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2205 Dátum: 2015.02.03 16:25:30 »
Elvileg nem. A vvt-i motorcsaládban az 1,4-1,6-1,8-as motorok gyakorlatilag ikrek, csak a belsejükben különbözik pár alkatrész. Pl. az 1,4-esből lehet 1,8-ast csinálni dugó és hajtókar cserével...

Ha adott a furat, akkor löketet kell növelni. Löketet nem tudsz csak dugó és hajtókarcserével növelni, ahhoz a főtengelyt is cserélni kellene nem?

bossery

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 19
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2206 Dátum: 2015.02.03 19:50:10 »
Bossery, nem lehet, hogy a lengéscsilik porvédője adja a hangot? Elő szokott fordulni.

Lehet, de hogyan tudom kizárólag a porvédő kopogását?

3S-FE motorral kapcsolatban van valakinek tapasztalata? Enyémben ez van, egyelőre minden ok, megdöbbentő, hogy 163e km van csak benne, több szerelő egybehangzó véleménye szerint is reális az autó állapota szerint ez a km

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2207 Dátum: 2015.02.03 20:28:27 »
NE CASTROLT!!!
Mi bajod A Castrollal? A castrolmintaboltban eredetit lehet venni, és van rá klubos kedvezmény. Ellenőrizhetően rendelkezik nemzetközi minősítésekkel (nem csak az olaj gyártója állít vagy ajánl vmit). Általánosságban nem rosszabb vagy jobb mint a hasonló műszaki színvonalú termékek. 
Az más kérdés, hogy adott motor, üzemeltetési körülmények esetén esetleg rosszabbul teljesít, de ez nem jellemző, és más gyártmányú olajjal is előfordulhat.
1 hiányossága azonban tagadhatatlan, nincs 0W20-as termékük.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2208 Dátum: 2015.02.03 21:07:22 »
Nagyon nagy csendben vette meg pár éve a BP olajcég a csődközelbe jutott Castrolt. Ez az egyik aggályom a gyártóval szemben. A másik, hogy a hamisítási találgatások helyett ugyanilyen áron lehet más, kevésbé kockázatos gyártótól származó termeket venni. Bár ez csak a saját véleményem.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Győző

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 94
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2209 Dátum: 2015.02.03 23:58:35 »
Halihó!

Nem tűntem el, szorgosan olvasom a fórumot, tűnődöm,mi lehet a jó választás.. Jelenleg annyiban van függőben a dolog, hogy épp meló nélkül vagyok, s ha netán lesz új melóhoz céges autó,akkor az Ave tolódik,mert drága ahhoz,h havonta 1-2x üljek bele. A másik eshetőség,hogy sajáttal kell melóznom, ez esetben meg örülnék egy rendes autónak,ami jó,kényelmes,megbízható, bírja a km-t... 
Szal egyelőre dilemma,nézegetem a hirdetéseket, hahu, állás), s remélem,h optimális lesz a dolog.. Ahogy  bepi írta, jelenleg nincs nagy választék , én a faceliftes,1.6-os 5 ajtóst szeretném. Volt most egy zöld 23x ezerrel,700ért, lehet,h belevágtam volna,ha tudom, h kell,meg lesz még lóvé mert van meló. A másik a hahun egy szürke 850ért, hölgy tulajtól. Felejtős lenne, deelvileg volt most kuplungcsere:) Alkuval még működne, mert ez legalább nem a faberakásnak csúfolt rettenet. De pl ez csak abban az esetben, ha még elfut egy százast.

Ahogy olvasgattam a felújítás projektet, erősen bólogattam, megfontolt beruházás, occó alkatrész, megfelelő szerelő kombó. Ha tudnám, hogy 600ért kapok olyat,ami amúgy frankó,de eszi az olajat,bevállalnám,de félő, h az már több sebből vérzik.
Szal marad a nézelődés, latolgatás..

(halkan kérdezem: a gyári médialejátszó milyen? gondolom audio cd lejátszás, aztán slussz. Mert azért én meglennék a computer nélkül egy rendes usb-s fejegységgel. De akkor kell egy takarólemez? vagy a réginek egyik kis fiókja? csinált ilyet már valaki?)

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2210 Dátum: 2015.02.04 04:19:17 »

OFF
a csődközelbe jutott Castrolt. ...  a hamisítási találgatások

A csődközeli állapot, tulajdonos váltás sok céggel előfordul. A pénzügyi mérleget a minősítések díjai is képesek lehetnek befolyásolni, valószínű leg ezért is trükközik velük több ismert gyártó, a Castrolnál a fizetést választották.

Beszerezni meg az említett tiszta forrásból kell, és nincs izgalom, felesleges találgatások. Ráadásul az áraik gyakran a legjobbak.
Vedd figyelembe, hogy az egyéb helyeken kapható 30-48%os kedvezmények nem mindenki számára könnyen  érhetőek el.
ON

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2211 Dátum: 2015.02.04 18:57:23 »
Hát, nézd, a dízel az Toyotában is dízel ennek minden jellemzőjével.

12-14 éves korban elsősorban a futásteljesítményük az, ami általában magas. Alig találni olyat, ami 300e km alatt van, 200.e alatti pedig, mint a fehér holló, még No.-ban is. Már, amelyik igazolható is...

A d4-d motorok tartalmaznak CR-rendszert, turbót, kettőstömegű lendkereket, a Denso befecskendezőik is érzékenyek az itthoni - száraz - gázolajra. Kockázat szintjén semmivel sem járnál jobban ezekkel, mint egy benzinessel. Szerintem.

Myko fórumtársunknak volt egy gyönyörű szép sedan d4-d-je, de eladta már. Mondjuk, egy olyat még én is megpróbálnék, de a jelenlegi hahus kínálat gyakorlatilag felejtős. Kivételek mindig lehetnek, nyilván meg kell nézni párat, hogy legyen összehasonlítási alapod, ez mindig célszerű.

Azt is látni kell, hogy aki újonnan dízelt vett anno, az azért vett dízelt, mert ment is vele. Tehát, min évi 25-30.000km-t. Innen lehet számolni az eltelt évek alapján a futásukat. Amit írnak km-t a hirdetésekben, felejtsd el, nagy része buherált.

Azu a durva, hogy a 2.0 d4-d még mindig a tartósabb dízelek közé tartozik, egy nagy hátránya van: a Denso befecskendezők gyári kódját a Denso cég nem adta még ki a tökéletes felújíthatósághoz. Ez nagy hiba, mert így fizikailag felújítható az egység, csak az autó ECU-kához nem lehet gyári értékekkel passzítani. Ha gond van vele, marad a bontott, ami szintén kérdéses, hogy milyen.

Ilyen idős korban már sok a változó. Ha jót akarsz, az valszeg zsebbe nyúlós lesz, még ha odakint veszed is.

Jól gondold át, számolgass, hogy a várható használatoddal és az egyéb kockázatokkal együtt mi érné meg jobban.

A benzinessel rosszabb esetben is max 200.000 Ft a motorfelújítás, egy dízelnél csak a turbó nem jön ki 200e alatt, a kettős tömegű úgyszintén (ez amúgy hajlamos is 100.000-ként megnyekkenni), miegymás... Nem könnyű a döntés.

Fogyasztásban a dízel 5,5-6 literrel, a benzines (1,8) 7-7,5 literrel nagyátlagban kijönnek.

Nekem volt ugye 1.8 benzin és most 2.0 D-4D van. Aki "biztosra megy" az vegyen benzinest és számoljon rá 100-150 pénzt a gyűrűzésre. De...

Nálam a kocsi még most sem eszik 6l-t átlagban, pedig csillaggarázsból indulok és rendesen fűtök is. Tehát a nagy átlag inkább 5-5,5l (nyáron, országúton összejött már 4,5 is), így a fogyasztáskülönbség is inkább 2l mint 1,5.

A turbo pont nem szokott tönkremenni, nem változó geometriás, tehát az állító mechanizmus sem tud megszorulni. A kettős tömegűt állítólag 150-ből felújítják új kuplunggal, de ezt még nem próbáltam :).

A befecskendező az igazi probléma, mert az új darabja 100k+ és az tényleg hajlamos elszállni. Meg ott van a szokásos EGR és szívócső lekormolódás, SCV szelep, 2x annyi olaj kell bele, ilyesmik. A benzinesen meg a lambdaszonda szokott elszálni, az önindítója meg mindkettőnek gyengus (talán a dízelé még inkább).

Azt kell látni, hogy egy minimum 13 éves autóval minden évben lesz valami apróság minimum. Ezzel fizetünk az alacsonyabb bekerülési költségért.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2212 Dátum: 2015.02.04 19:56:27 »
Nekem volt ugye 1.8 benzin és most 2.0 D-4D van. Aki "biztosra megy" az vegyen benzinest és számoljon rá 100-150 pénzt a gyűrűzésre. De...

Nálam a kocsi még most sem eszik 6l-t átlagban, pedig csillaggarázsból indulok és rendesen fűtök is. Tehát a nagy átlag inkább 5-5,5l (nyáron, országúton összejött már 4,5 is), így a fogyasztáskülönbség is inkább 2l mint 1,5.

A turbo pont nem szokott tönkremenni, nem változó geometriás, tehát az állító mechanizmus sem tud megszorulni. A kettős tömegűt állítólag 150-ből felújítják új kuplunggal, de ezt még nem próbáltam :).

A befecskendező az igazi probléma, mert az új darabja 100k+ és az tényleg hajlamos elszállni. Meg ott van a szokásos EGR és szívócső lekormolódás, SCV szelep, 2x annyi olaj kell bele, ilyesmik. A benzinesen meg a lambdaszonda szokott elszálni, az önindítója meg mindkettőnek gyengus (talán a dízelé még inkább).

Azt kell látni, hogy egy minimum 13 éves autóval minden évben lesz valami apróság minimum. Ezzel fizetünk az alacsonyabb bekerülési költségért.

Te milyen távokra indítod be a D-4D-t? Gondolom, a Prius megy minden rövid távot, és az országúti, pályázós kilométerek maradnak az Avensisnek.
Csodálkozva olvasom a fogyasztási adataidat, mert telitankos átlagomat még sosem vittem 5,7 l/100km alá (sok országút), felesben (országút-város) nyáron 6 körül muzsikál, télen inkább 7 az átlag. Majd' 30e km-es átlagom 6,5, ami nem sokkal több, mint a spritmonitoros 6.36 átlag. Nálam is csillaggarázsban áll, és minden reggel ha esik, ha fúj ezzel indulok itthonról.
A BC írt már ki többször 4,5 l/100 km körüli átlagértéket, de ez általában egy tankolás utáni 1-200 km-es országúti etap miatt tette, és a végeredmény mindig több volt ennél, ráadásul a tankoláskor visszaszámolt fogyasztás mindig 8-10 decivel több, mint amit a BC ír.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2213 Dátum: 2015.02.04 20:10:05 »
Te milyen távokra indítod be a D-4D-t? Gondolom, a Prius megy minden rövid távot, és az országúti, pályázós kilométerek maradnak az Avensisnek.
Csodálkozva olvasom a fogyasztási adataidat, mert telitankos átlagomat még sosem vittem 5,7 l/100km alá (sok országút), felesben (országút-város) nyáron 6 körül muzsikál, télen inkább 7 az átlag. Majd' 30e km-es átlagom 6,5, ami nem sokkal több, mint a spritmonitoros 6.36 átlag. Nálam is csillaggarázsban áll, és minden reggel ha esik, ha fúj ezzel indulok itthonról.
A BC írt már ki többször 4,5 l/100 km körüli átlagértéket, de ez általában egy tankolás utáni 1-200 km-es országúti etap miatt tette, és a végeredmény mindig több volt ennél, ráadásul a tankoláskor visszaszámolt fogyasztás mindig 8-10 decivel több, mint amit a BC ír.

Munkába kb. 20 km-t megyek és tényleg elég ritka, amikor úgy használom a kocsit, hogy nem tud bemelegedni. Itt a városban ha mind megyünk, akkor a Priust használjuk, de ha csak én megyek a 3 gyerekkel, akkor nincs más, csak az Avensis. Nekem a BC fél litert csal általában és ma épp 5,2-t mutat (az utolsó 250 km-re). Nyáron országúton írt már ki 3,9-et is. Nem írom a fogyasztást, de minden tankoláskor kiszámolom. Még soha nem volt 6l felett, és nyáron a 4,5-4,8 sávban szokott mozogni, ha többet pályázok éppen (130 óra szerint az kb. 125 valójában, 185/65 gumival járok), akkor nyal bele az 5l-be.

Szerintem csak annyi van, hogy eltérő körülmények között, esetleg eltérő stílusban vezetünk. Illetve nekem ugye gyűrűzni is kellett a gépet 30k km-rel ezelőtt és akkor nagyot esett a fogyasztás is.

Valamint a 2l különbséget továbbra is reálisnak gondolom, szóval ha alattad 6,5-et eszik a dízel, akkor lehet megetetnél a benzinessel 8,5-et. Szvsz.

Ja és még valami, hogy kevés kivételtől eltekintve mindig ÖMV prémium cuccot tankolok és a határ másik oldalán, lehet ez is számít.
« Utoljára szerkesztve: 2015.02.04 20:16:32 írta sghu77 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2214 Dátum: 2015.02.04 20:36:12 »
Nekem volt ugye 1.8 benzin és most 2.0 D-4D van. Aki "biztosra megy" az vegyen benzinest és számoljon rá 100-150 pénzt a gyűrűzésre. De...

Nálam a kocsi még most sem eszik 6l-t átlagban, pedig csillaggarázsból indulok és rendesen fűtök is. Tehát a nagy átlag inkább 5-5,5l (nyáron, országúton összejött már 4,5 is), így a fogyasztáskülönbség is inkább 2l mint 1,5.

A turbo pont nem szokott tönkremenni, nem változó geometriás, tehát az állító mechanizmus sem tud megszorulni. A kettős tömegűt állítólag 150-ből felújítják új kuplunggal, de ezt még nem próbáltam :).

A befecskendező az igazi probléma, mert az új darabja 100k+ és az tényleg hajlamos elszállni. Meg ott van a szokásos EGR és szívócső lekormolódás, SCV szelep, 2x annyi olaj kell bele, ilyesmik. A benzinesen meg a lambdaszonda szokott elszálni, az önindítója meg mindkettőnek gyengus (talán a dízelé még inkább).

Azt kell látni, hogy egy minimum 13 éves autóval minden évben lesz valami apróság minimum. Ezzel fizetünk az alacsonyabb bekerülési költségért.
Igen, egyetértek veled, éppen csak arra akartam célozni, hogy ilyen kor és futás után sanszosabb, hogy a dízel fog nagyobb költségekbe verni, nem a benzines. A sanszosabb, pedig koránt sem jelenti azt, hogy tutira el is fog romolni mindene, hanem csak az esélye nagyobb rá. Ha semmi baja nincs, akkor nem kérdés, hogy üzemanyagtakarékossága miatt a dízel lesz a nyerő. Amúgy, sztem mindketten tudjuk, mire gondolt a másik...  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2215 Dátum: 2015.02.04 20:37:43 »
Munkába kb. 20 km-t megyek és tényleg elég ritka, amikor úgy használom a kocsit, hogy nem tud bemelegedni. Itt a városban ha mind megyünk, akkor a Priust használjuk, de ha csak én megyek a 3 gyerekkel, akkor nincs más, csak az Avensis. Nekem a BC fél litert csal általában és ma épp 5,2-t mutat (az utolsó 250 km-re). Nyáron országúton írt már ki 3,9-et is. Nem írom a fogyasztást, de minden tankoláskor kiszámolom. Még soha nem volt 6l felett, és nyáron a 4,5-4,8 sávban szokott mozogni, ha többet pályázok éppen (130 óra szerint az kb. 125 valójában, 185/65 gumival járok), akkor nyal bele az 5l-be.

Szerintem csak annyi van, hogy eltérő körülmények között, esetleg eltérő stílusban vezetünk. Illetve nekem ugye gyűrűzni is kellett a gépet 30k km-rel ezelőtt és akkor nagyot esett a fogyasztás is.

Valamint a 2l különbséget továbbra is reálisnak gondolom, szóval ha alattad 6,5-et eszik a dízel, akkor lehet megetetnél a benzinessel 8,5-et. Szvsz.

Ja és még valami, hogy kevés kivételtől eltekintve mindig ÖMV prémium cuccot tankolok és a határ másik oldalán, lehet ez is számít.

Minden számíthat!
Én egy-két kivételtől eltekintve nem tankolok prémiumot, de például csak OMV-t vagyok hajlandó beletenni. Vallás.
Emlékszem a gyűrűzésre, akkor nagyon belenyúltál egy nem jellemző problémába frissen vásárolt autóval. Gondolom, azóta szépülnek az akkor elköltött forintok...
Csak sokallom a nagyjából 1 literes különbséget.
Autópályán valós 130-nál (óra 137-8) nem az 5 literbe nyal bele az enyém, hanem a 6,5 literbe. Itt nekem vmi nem stimmel, mert ebben az esetben nem mondhatjuk, hogy különböznek a körülmények (kivéve üa.) Már egy ideje visszaváltottam gyári gumiméretre, szóval az éppen 1 cm-rel szélesebb a tiednél. De ez nem 1,5 liter!! :censored: Most, hogy idéntől nekem olcsóbb lett az autópálya (:)), többet fogom használni, majd jobban látom a fogyasztást.
Hozzátartozik a dologhoz, hogy nem volt még teljestankos autópályás mérésem, csak pill.fogyasztási értékből és az adott táv teljes tankos fogyasztásra gyakorolt hatásából lehet kikövetkeztetni.

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2216 Dátum: 2015.02.04 21:10:30 »
Nem, nem szépültek meg. Nem esik jól még most sem (1,5 év távlatából), de túltettem magam rajta. Muszáj volt megcsinálni, mint most bepinek. Nem volt választás, mert úgy eladhatatlan volt a kocsi. Az is tény, hogy utána kb. fél litert csökkent a fogyasztás és megjött a nyomaték alul, tehát kevésbé kell pörgetnem és nyomnom mint előtte.

Idén nyáron sokat jártunk az Alpokba (tehát nem kis hegyecskékre, dombocskákra) pályán, meg becsúszott egy olaszországi nyaralás is (majdnem csak pálya, helyenként dugóval, sok emelkedővel, rendesen megpakolva). Ezeken az utakon is stabilan 5l környékén kért a kocsi (hol épp felette, hol alatta). Tisztán csak 130-as fogyasztásom nekem sincs, képtelenség is lenne, hiszen a 60l-es tankkal 1000 km-t simán elmegyek és hosszú úton is tuti becsúszik valami: alagút (Semmering pl. asszem 6 db, összesen vagy 15 km hosszon), dugó, fizetőkapu, kis országúti kitérő, stb.

Belinkeltem a rekordomat, ami egy Győr-Sopron (vagy fordítva, már nem emlékszem) országúti meneten jött össze, nyugis tempóban (óra szerint a megengedett felett tízzel kb.).

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2217 Dátum: 2015.02.04 21:19:15 »
Nem, nem szépültek meg. Nem esik jól még most sem (1,5 év távlatából), de túltettem magam rajta. Muszáj volt megcsinálni, mint most bepinek. Nem volt választás, mert úgy eladhatatlan volt a kocsi. Az is tény, hogy utána kb. fél litert csökkent a fogyasztás és megjött a nyomaték alul, tehát kevésbé kell pörgetnem és nyomnom mint előtte.

Idén nyáron sokat jártunk az Alpokba (tehát nem kis hegyecskékre, dombocskákra) pályán, meg becsúszott egy olaszországi nyaralás is (majdnem csak pálya, helyenként dugóval, sok emelkedővel, rendesen megpakolva). Ezeken az utakon is stabilan 5l környékén kért a kocsi (hol épp felette, hol alatta). Tisztán csak 130-as fogyasztásom nekem sincs, képtelenség is lenne, hiszen a 60l-es tankkal 1000 km-t simán elmegyek és hosszú úton is tuti becsúszik valami: alagút (Semmering pl. asszem 6 db, összesen vagy 15 km hosszon), dugó, fizetőkapu, kis országúti kitérő, stb.

Belinkeltem a rekordomat, ami egy Győr-Sopron (vagy fordítva, már nem emlékszem) országúti meneten jött össze, nyugis tempóban (óra szerint a megengedett felett tízzel kb.).

Halkan sírok magamban...

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2218 Dátum: 2015.02.04 21:48:38 »
Te milyen távokra indítod be a D-4D-t? Gondolom, a Prius megy minden rövid távot, és az országúti, pályázós kilométerek maradnak az Avensisnek.
Csodálkozva olvasom a fogyasztási adataidat, mert telitankos átlagomat még sosem vittem 5,7 l/100km alá (sok országút), felesben (országút-város) nyáron 6 körül muzsikál, télen inkább 7 az átlag. Majd' 30e km-es átlagom 6,5, ami nem sokkal több, mint a spritmonitoros 6.36 átlag. Nálam is csillaggarázsban áll, és minden reggel ha esik, ha fúj ezzel indulok itthonról.
A BC írt már ki többször 4,5 l/100 km körüli átlagértéket, de ez általában egy tankolás utáni 1-200 km-es országúti etap miatt tette, és a végeredmény mindig több volt ennél, ráadásul a tankoláskor visszaszámolt fogyasztás mindig 8-10 decivel több, mint amit a BC ír.
Amit írsz, az kb az én benzines fogyasztásom 170e km alatt, 6,2 körül.
Nekem volt 5,2-es teli tankom is, de én átlagon alul fogyasztok.

keeper83

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 671
Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Válasz #2219 Dátum: 2015.02.05 08:30:22 »
Amit írsz, az kb az én benzines fogyasztásom 170e km alatt, 6,2 körül.
Nekem volt 5,2-es teli tankom is, de én átlagon alul fogyasztok.

Azért nem vagyok elkeseredve.
A spritmonitoros min. 15000km-t vezetett autók átlagánál 50 userből a 30. helyen állok, tök átlagos érték pont a módusz környékén. Én ráadásul az 50 %-os,  nem üzemmeleg motoros városi használattal nem épp az átlagot képviselem. Nagyon nem mindegy, hogy tök hideg motorral mész a városban stabilan 60-nal 4. ben 5-7 l közötti pillanatnyi fogyasztást látva, vagy ugyanezt teszed meleg motorral 3 l-es pillanatnyi fogyasztással. Még a legkisebb benyással is megetetnék 8-8,5 körül átlagban. Télen ezt a 10-10 km-es városi munkába járást nem úsznám meg sokkal 10 liter alatt.
Ha te 50.000 km körül mész évente (többször utaltál rá, legutóbb talán tegnap), akkor neked a hideg/meleg motoros km arányod messze jobb, mint az enyém. Ebből kiindulva nem releváns az összehasonlítás, de gondolom, nem is ezért írtad, csak tájékoztató jelleggel.