Elsőre jobban jársz, ha csinálsz egy hazai vitorlás tanfolyamot haladó szintig és Balatonon vagy a Velencei tavon vitorlázol. Bérelni sok helyen lehet, Agárdon a VVSI-nél pl. oktatás és bérbeadás is van. Ha a tanfolyamot ott csinálod, akkor talán valami kedvezményes bérlési opció is kialakul. Pestről háromnegyed óra, még akkor is mókás tud lenni, ha korán megy be melózni az ember, 3-kor eljön melóból, 4-re lent van a bérelt vitorlásban és este 9-10-re hazaér. Horvát B/C 400/900 euró és előtte azért kell némi gyakorlat. De lehet nem vagyok pontos mindenben, én főleg szörföztem, családban mások vitorláznak, onnan ragadt rám némi infó.
Szerintem nem.
Ki kell menni az Adriára, ha ott akarsz később vitorlázni. Ha a Balatonon, akkor persze oda kell menni.
Igazából úgy lehet tényleg használható tudást összeszedni, hogy csinálja az ember és ott, ahol később is menni akar már önállóan is. Mert a helyi időjárás ismeret nagyon fontos tényező.
Én egy pár hetes tanfolyammal és vizsgával utána nem mernék elindulni egy családdal a hajón. A vitorlázás veszélyes munkakör, tényleg meg lehet halni, ha valaki hülye. Persze ha csak szélcsendben motorozgat az ember a vitorlással és mindig kimegy egy marinába (ugyanabba), akkor oké, de tényleges túrákhoz az kevés. Ott észnél kell lenni, erőteljesen körültekintőnek!
Idén sikerült belefutnunk az utolsó két napon egy viharos, szar időbe. Rajunk kívül talán senki nem vitorlázott akkor és olyan hajónk volt, amivel lehetett is menni rendesen (egy latnis Elan 450-es). De 3 tapasztalt, évek óta vitorlázó ember volt a hajón és dolgozott rendesen. Kellett is. Így sem úsztam meg kisebb baleset nélkül.
Pár éve a horvátok kis túlzással egy üveg italért is adtak licenszet mondjuk egy max 47-esre és nem kellett tanfolyam. A kikötő parancsnokkal lebeszéled az időpontot, odamész és virítasz. Nekik az az érdekük, hogy minél többen vigyenek hajót. De a papír csak ahhoz kell, hogy megkapd a vitorlást, a tudás viszont magad és a családod miatt kell.
Egyébként nagyon nagy buli egy hétig hajón lakni, vitorlázni a szigetek között, kikötni egy-egy városban vagy egy csöndes öbölben és felpattintani egy üveg finom bort este a fedélzeten
Ja és megdönteni a hajót fedélzet szintig 28-36 csomós szélben